Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیدکننده صنعت مبلمان گفت: قاچاق پارچه در صنعت مبلمان، نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است و موجب شده که دلالان با هم رقابت کنند.

 

امیرحسین خالقی یک تولیدکننده مبلمان در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضع بازار مبلمان اظهار کرد: قاچاق پارچه، نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و موجب شده که دلالان  با هم رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولیدکننده مبلمان با اشاره به اینکه کمبود مواد اولیه در این صنف موجب می شود که قیمت مبلمان افزایش چشمگیری پیدا کند، افزود: این موضوع سبب شده که توان خرید مردم به مراتب کمتر شود و دلالان، پارچه را از ترکیه خریداری کنند و با قیمت ارزان به مردم بفروشند.

بیشتر بخوانید: واردات پارچه ممنوع شد/ فعالیت ۱۰ هزار واحد تولیدی در تهران 

خالقی یکی از موانع تولید را حمایت نکردن دولت از صنعت مبلمان دانست و افزود: اگر دولت حمایت همه جانبه از این صنف داشته باشد این بازار می‌تواند مبلمان را با قیمت مناسب عرضه کند.

این تولید کننده مبلمان در پاسخ به این پرسش که وضع تولید مبلمان در بازار داخلی چگونه است؟ اظهار کرد: پارچه در شهر اصفهان از کیفیت خوبی برخوردار است؛ این در حالی است که در قزوین و ورامین وضعیت چندان مناسبی ندارد.

خالقی در ادامه ابراز امیدواری کرد که همکاری مسئولان ذی‌ربط با بخش خصوصی می‌تواند در جهت تحقق  رونق این صنف گامی کوثر تلقی شود.

او با بیان اینکه پارچه مبلمان بیشتر وارداتی است، گفت: اصولا تولید کنندگان  بیشتر از پارچه خارجی استفاده می کنند؛ بنابراین پارچه های مبلمان بیشتر وارداتی است. 

این تولید کننده مبلمان در پایان از مردم خواست برای تحقق شعار حمایت از تولید و کالای ایرانی، تصور باکیفیت بودن کالای خارجی (قاچاق) را کنار بگذارند.

انتهای پیام/

 تصور باکیفیت بودن کالایخارجی (قاچاق) را کنار بگذاریم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای ایرانی اصناف اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل