Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره ترسایی: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اخیرا در گفت وگویی گفته بود؛«اصلاحات از ابتدا تاکنون رهبری نداشته، نه آقای خاتمی ادعای رهبری کرده و نه جریان اصلاحات بر سر رهبری ایشان با هم به توافق رسیدند.»

او در بخش دیگری از گفت و گوی خود بر لزوم بازسازی در جریان اصلاحات اشاره کرده بود، موضوعی که پیش از این محمدرضا تاجیک نیز تحت عنوان "نو اصلاح طلبی" از آن سخن به میان آورده بود، تاجیک با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبی موجود دیگر جواب نمی‌دهد و نمی‎تواند در جامعه نقش‌آفرینی داشته باشد تصریح کرده بود: «جریان اصلاحات دیربازی است که بیرون از فضای قدرت نمودی ندارد و دیگر گفتمان‌ساز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این موضوعات درحالی از سوی برخی اصلاح طلبان به عنوان ضرورتی انکارناپذیر برای زنده مانده اصلاحات مطرح می شود که گروهی دیگر از اصلاح طلبان بر آن می تازند، مخالفان با تاکید بر اینکه اصلاح طلبی در ذات خود پویایی داشته و نیازی به طرح ایده هایی مانند نو اصلاح طلبی نیست طرح چنین ایده هایی را ایده عبور از خاتمی تفسیر می کنند.  اما سوال این است که آیا جریان اصلاحات همانند هر جریان سیاسی دیگر آیا نیازمند بازنگری درونی در سیاست های درونی است؟

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و چهره سیاسی اصلاح طلب درباره اظهارات اخیر دبیر کل حزب کارگزاران مبنی بر اینکه "اصلاحات از ابتدا تاکنون رهبری نداشته" به خبرآنلاین گفت: ببینید اثرگذاری برخی شخصیت ها به دلیل بعد معنوی آنها و شخصیت کاریزماتیکی که دارند بر افکار عمومی، رفتار مردم و ایجاد تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار مشهود و قابل توجه است، فکر می کنم شخصیت آقای خاتمی هم در این زمینه کاملا مشخص است. 

وی در پاسخ به اینکه آیا جریان اصلاحات رهبر ندارد، افزود: این برداشت آقای کرباسچی است اما بنده لزوما نظر ایشان را قبول ندارم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره لزوم بازنگری درونی در اصلاحات ادامه داد: هر جریان موثر سیاسی در درون خود نیازمند بازنگری مستمر است تا به روز و زنده مانده و منطبق با اقتضائات و تحولات روز پاسخگوی نیازها باشد، در این راستا جریان اصلاحات هم مانند هر جریان سیاسی اگر بنا دارد برای مردم محلی از إعراب داشته باشد حتما نیازمند اصلاح روش و بازنگری درونی است.

وی در توضیح مصادیقی که در جریان اصلاحات نیازمند تغییر است گفت: اصلاحات در حوزه هایی همچون اجماع سازی، هدف گذاری ها، ائتلاف سازی ها و به طور کلی هر زمینه ای که امروز در ارتباط با مسایل مختلف سیاسی و اجتماعی می بینیم به صورت مستمر نیازمند ارزیابی و بازنگری کنیم تا بتواند موثر واقع شود.

ابتکار درباره نگاه ائتلافی یا مستقل اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس گفت: فکر می کنم رویکرد ائتلاف قوی بین تمام کسانی که دلسوز آینده ایران هستند باید مدنظر قرار گیرد. تاکید می کنم ائتلاف بین دلسوزان ایران و کسانی که نگران افراط گرایی و حضور کسانی هستند که برای سوءاستفاده یا مقاصد شخصی و حزبی می خواهند آینده ایران را تحت تاثیر قرار دهند بیش از هر زمان دیگری کارساز است.

۲۷۲۱۹

کد خبر 1288876

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معصومه ابتکار اصلاح طلبان خبرآنلاین غلامحسین کرباسچی حزب کارگزاران سید محمد خاتمی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال استان البرز لیگ برتر نوزدهم سینمای ایران خودرو خودروسازان محمدعلی نجفی محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد و اجازه بهره‌برداری از این مجموعه را هم به گروه‌ها نمی‌دهد، گفت: سپاه به نهادهای مختلف در جهت حرکت در مسیر انقلاب و نظام کمک و در کنار آنها حضور پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، امروز_پنچشنبه ششم اردیبهشت- در نشست خبری با اشاره به نقش و تأثیر شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اظهار کرد: آثار این شهید گرانقدر امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی است و بهره‌گیری از افکار و اندیشه‌های شهید مطهری، گام نهادن و طی مسیر درست را تضمین می‌کند.

وی افزود: سپاه پاسداران در عین اینکه یک مجموعه نظامی است، یک مجموعه عقیدتی و مذهبی نیز هست و نمی‌تواند از عقیده و اعتقاد الهی و قرآنی جدا باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در راستای تأمین و ترویج معارف انقلابی و روحیه جهادی، ارتقای بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی و حکیمانه شدن رفتار سیاسی، پاسداری از انقلاب و ارتقای عمل مکتبی است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: سال گذشته در حوزه سیاسی نزدیک به ۲۰ هزار جلسه بصیرتی برگزار شد و ۸۰ هزار نفر در برنامه‌ها و دوره‌های عقیدتی و معرفتی بسیج در استان حضور یافتند.

بیگدلی با بیان اینکه سپاه به هیچ جریانی وابستگی ندارد و اجازه بهره‌برداری از این مجموعه را هم به گروه‌ها نمی‌دهد، اظهار داشت: سپاه به نهادهای مختلف در جهت حرکت در مسیر انقلاب و نظام کمک و در کنار آنها حضور پیدا می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته عقیدتی و سیاسی گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اجتماعات مختلف برای تبیین مباحث عقیدتی و سیاسی، برگزاری همایش حکمت مطهر، مسابقات قرآن و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی، زنگ سپاس از مقام معلم، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا بر اساس آثار شهید مطهری و به اشتراک‌گذاری آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله این برنامه‌هاست.

کد خبر 747778

دیگر خبرها

  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است