Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمنی از کسری بودجه ۹ میلیارد دلاری ایران خبر داد و گفت: فرار مالیاتی تهدیدی برای اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « محمود بهمنی» با حضور در همایش تجلیل از فعالان عرصه تولید که شامگاه روز گذشته (۲۴ تیر) در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، گفت: امروزه با یکسری از مسائل در بحث تولید رو به رو هستیم که ضرورت حمایت هایی لازم از مدیران تولیدی بیش از پیش نشان داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که از جمله مشکلات پیش رو در دنیای تولید نقدینگی است، افزود: امروزه 9میلیارد دلار کسری بودجه داریم و 106هزار میلیارد بعد از فروش، کاهش قیمت نفت داشته ایم و 900هزار میلیارد تومان رانت پنهان داریم و در کنار تمامی این ها فرار مایالتی وحشتناکی داریم که باعث می شود تا  10میلیارد دلار قاچاق داشته باشیم و این یعنی سود بازرگانی و هزینه های بازرگانی حذف شده و تولید کننده ما را به زانو در می آورد .

 

به گفته وی، اگرچه نقدینگی باعث تورم می شود، اما نه هر نقدینگی. نقدینگی اگر نظارت شده باشد، ظرفیت های تولیدی را بالا می برد و اشتغال ایجاد می کند و این یعنی افزایش عرضه و کاهش قیمت ها در بازار کار است.

 

وی با بیان این مطلب که یکی از مسائل مهم امروز ما این است که نقدینگی کنترل نشده است، توضیح داد: سود واحدهای تولیدی ما با واحدهای واسطه گری، نرخ سود یکی دارند. دریافت سود از سود و سود از جریمه باعث می شود که واحدهای تولیدی ما نتوانند کار کنند و ما در مجلس به دنیال حذف سود از جریمه ها هستیم.

 

این مسئول تصریح کرد: دولت باید فکری کند و ما به جای سرمایه گذاری های جدید که قبل تر ارائه شده و طرح های قدیمی مشابه آن متقاضی ندارند، روی آنها سرمایه گذاری کنیم و در درجه اول به واحدهای تولیدی موجود توجه کنیم تا بتوانیم حرکت کنیم.

 

بهمنی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اقتصاد ما نفت است، گفت: ما نفت را به عنوان درآمد تلقی کردیم و این درحالی است که نفت ثروت و دارایی ما است و ما آن را بی هیچ توجهی به ارزش آن فروختیم و 70 درصد اقتصاد ما از بین رفت.

 

این مسئول در خصوص بخش خصوصی مطرح کرد: بخش خصوصی به راحتی می تواند تحریم ها را دور بزند و این هم در حالی است که بتوانیم مدیریت شده پیش برویم و خودمان برای خودمان مشکل ایجاد نکنیم.

 

وی افزود: امروز باید به دنبال ثبات اقتصادی برویم و تولیدکننده امروز نمی داند اگر کالا را بفروشد فردا افزایش قیمت دارد یا نه و اگر این افزایش قیمت ها اهمیتی ندارد، نباید به واسطه برخی واسطه گری ها فضای کسب و کار را آلوده و سمی نکنیم و به تولید کننده کمک کنیم تا بتواند به راحتی تولیدش را ادامه دهد.

 

همچنین وی یادآور شد: امروز باید از مدیران جسور و تصمیم ساز استفاده کنیم و قوانین تحریم ها و شرایط خاص را با قوانین عادی نمی توانیم پیش ببریم و باید شرایط خاص را فراهم کنیم تا بتوانیم زمینه های فساد را امروز از بین ببریم.

 

وی تصریح کرد: امروز بایستی اقلام دارایی هامون رو اصالح کنیم و به طبقه ضعیف و متوسط برسیم و صبر، نوبت ، امضاهای طلایی و ارزهای چند نرخی فساد می آورد و اشکال اصلی بر سر مدیریت های ما است.

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: امروز کنترل منابع انسانی، مالی ، هدایت و نظارت بر مصرف ضروری است، باید مدیریت منابع داشته باشیم و اگر از نظر مالی مدیریت درست انجام نشود، نمی توانیم صنعت 17درصدی را به 43 درصد برسانیم.

 

 

 

پایان پیام/543

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان عید قربان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها روزنامه دعای عرفه شبستان یزد مسجد استان همدان غدیر اتاق بازرگانی البرز نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی محمود بهمنی بخش خصوصی تحریم ها اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد