Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@22:44:39 GMT

کودتای رهبر حزب مخالف دولت انگلیس علیه جانسون

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۱۲۰۱

کودتای رهبر حزب مخالف دولت انگلیس علیه جانسون

به گزارش ایرنا، «جرمی کوربین» در این نامه که یک نسخه آن را در توییتر منتشر کرد، نوشت نه دولت و نه رای مردم در همه پرسی سال ۲۰۱۶ پشتوانه ای برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بشمار می رود. وی افزود که قصد دارد تا در اولین فرصت لایحه عدم صلاحیت دولت را «زمانی که از موفقیت آن اطمینان کسب کند» به اجرا بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حزب کارگر ابراز امیدواری کرد که در صورت رای عدم اعتماد پارلمان به دولت بوریس جانسون، به عنوان رهبر حزب مخالف اعتماد نمایندگان را برای تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات سراسری جلب خواهد کرد.

کوربین در ادامه این نامه عنوان کرد که حزب او به دنبال توافق درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا است و در صورت نیاز، مهلت برگزیت را تمدید خواهد کرد.

وی همچنین حمایت خود را از برگزاری همه پرسی مجدد برگزیت که در آن گزینه ماندن در اتحادیه اروپا گنجانده خواهد شد، اعلام کرد.

کوربین امیدوار است که با این حرکت، ائتلافی را در میان سایر احزاب سیاسی و نمایندگان مخالف خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا از حزب حاکم محافظه کار ایجاد کند. با این حال حزب لیبرال دموکرات که اصلی ترین جنبش سیاسی ضد برگزیت در انگلیس را عهده دارد مدعی است که جرمی کوربین قادر به ایجاد اکثریت در پارلمان نیست.

کارولین لوکاس رهبر حزب سبز هم اعلام  که بر علیه صلاحیت جانسون رای خواهد داد اما برخلاف حزب کارگر معتقد است که پیش از برگزاری انتخابات سراسری بایستی همه پرسی برگزیت برگزار شود.

همچنین «لیز سویل روبرتس» رهبر حزب پلید کیمرو ولز از اینکه کوربین موضع روشنی را در حمایت از ماندن در اتحادیه اروپا اتخاذ نکرده ابراز ناخرسندی کرد.

در همین حال یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس طرح رهبر حزب کارگر را رد کرد و مدعی شد که انتخاب کوربین به اقتصاد کشور آسیب می زند. وی گفت:‌ گزینه ها روشن است: یا جرمی کوربین نخست وزیر می شود که در آن صورت نتیجه همه پرسی کنار خواهد رفت یا بوریس جانسون نخست وزیر می ماند و به رای مردم احترام می گذارد.

این سخنگو عنوان کرد، جرمی کوربین معتقد است که سیاستمداران می توانند رای مردم را چنانچه مطابق میل آنها نباشد لغو کنند.

جانسون به تازگی در یادداشتی که در صفحه فیس بوکش منتشر کرد نوشت که برخی نمایندگان با همکاری بروکسل تلاش می کنند تا مانع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شوند. او همچنین در توییتی کوربین را متهم کرد که قصد دارد تا سال ها با اتحادیه اروپا مذاکره کند و در نهایت نتیجه همه پرسی را لغو کند.

بر اساس برنامه اعلام شده، انگلیس ۸۰ روز دیگر از عضویت اتحادیه اروپا خارج می شود و جانسون  بر خلاف سلف خود اصراری برای توافق با اتحادیه اروپا درباره تداوم همکاری های پسابرگزیت ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان

تین نیوز

‍منابع مطلع اعلام کردند که ضرر و زیان اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان در سال گذشته به 500 میلیون یورو (535 میلیون دلار) رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل،  زیان ها را می توان تا حد زیادی به ترافیک تک واگن نسبت داد که سودی برای DB Cargo ایجاد نمی کند.

سهم بازار DB Cargo در سال های اخیر رو به کاهش بوده است و اپراتورهای خصوصی حمل و نقل ریلی در سال 2022 بیش از 59 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

علی رغم آنکه دولت آلمان از DB Cargo حمایت مالی می کند تا شکست مالی ناشی از زیان های بزرگ را کاهش دهد، با این حال، اتحادیه اروپا ممکن است کمک مالی دولت را به منزله انحراف در رقابت بازار در نظر بگیرد. اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد DB Cargo آغاز کرده است که در نهایت می تواند منجر به تجزیه این شرکت شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا از اظهار نظر درباره روندهای در حال انجام خودداری کرده است و دویچه بان نخواسته است در مورد ضرر و زیان واحد باربری یا اقدامات اتحادیه اروپا اظهار نظر کند. تنها وزارت حمل و نقل آلمان گفته است که تبادلات سازنده ای با کمیسیون اروپا در حال انجام است.

همچنین نماینده کارمندان DB Cargo گفته است که حدود 2000 شغل به دلیل طرح های ادغامی که شرکت می خواهد برای جلوگیری از تجزیه شدن اجرا کند، در معرض خطر هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف