خبرگزاری آریا-همزمان با دهه فرخنده ولایت اعیاد سعید قربان  تا غدیرخم نمایش طنز « رام کردن زن سرکش » به  نویسندگی ویلیام شکسپیر وبازنویسی استاد داود فتحعلی بیگی  وکارگردانی پدرام آزموده، فرشید اشتری هنرمندان جوان نیشابوری  در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،مسئول دبیرخانه شورای نظارت برنمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد : در راستای  اجرای عمومی تئاتر در سطح شهرستان نیشابور هنرمندان با ذوق و خوش قریحه ی تئاتر پایتخت  کتاب ایران آثاری در خورشان و فاخر را تولید و عرضه نمودندكه اقبال عمومی را در پی داشت تا گواه این مدعا باشد كه هنر در كشور ونیشابور دارای جایگاه و شأن والایی است و نمایش طنز« رام کردن زن سرکش » نیز از این آثار است كه باهمکاری انجمن هنرهای نمایشی به روی صحنه رفت.

حمیدرضا آتشی گفت : نمایش طنز« رام کردن زن سرکش» به  نویسندگی ویلیام شکسپیر وبازنویسی استاد  داود فتحعلی بیگی  وکارگردانی پدرام آزموده، فرشید اشتری هنرمندان جوان نیشابوری و بازیگری هنرمندان صاحب نام تاتر نیشابور: حامد اناری ، امید فخرایی، غزاله رشیدپور، فهیمه عبدالله ابادی ، محمد رضایی، جهان جهان دیده، جعفر خوش بیان، عطیه رشید آبادی ، محبوبه ابراهیمی، ناهید محیطی، مبینا ابراهیم آبادی، امیر حسین سعادت و دستیار کارگردان: ناهید محیطی و سرپرست و تهیه کنندگی: محمد رضایی کاری از گروه تاتر سایه نیشابور به روی صحنه رفت.

وی به داستان این نمایش اشاره وخاطرنشان کرد : نمایش طنز« رام کردن زن سرکش »داستان این نمایش برگرفته از نمایش نویسنده مشهور ویلیام شکسپیر است، که توسط استاد داود فتحعلی بیگی به فرهنگ ایرانی بازنویسی شده و بصورت نمایش ایرانی سیاه بازی درآمده است و به مقوله سخت گیری در ازدواج می پردازد و....

  مسئول دبیرخانه شورای نظارت برنمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح كرد : نمایش طنز « رام کردن زن سرکش » به  نویسندگی ویلیام شکسپیر وبازنویسی استاد داود فتحعلی بیگی  وکارگردانی پدرام آزموده، فرشید اشتری از 24 مرداد الی 3 شهریور98 از ساعت 19:45 بعد ازظهر در تالار ادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور واقع در خیابان شهیدجعفری(راه آهن)ویژه عموم هنرمندان  ومردم فرهنگ و هنر دوست نیشابوری  به روی صحنه  می رود.                             

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمایش طنز رام کردن زن سرکش روی صحنه تئاتر نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد ۲۴۷۷۱۶۷۴ را به همراه موضوع به آدرس ایمیل [KHABARBAN] ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

عکس| جنجال رقص یک زن روی تابوت

ترافیک «دناپلاس» در بهارستان| جنجال تحویل خودروی قسطی به نمایندگان انقلابی؛ ۸ میلیون قسط از کجا؟

حمله دوباره ترامپ به برجام و تهدید ایران: ترمز آنها کشیده شد، برای اینکه پول ندارند!

تصاویر| زندگی لاکچری محمد بن سلمان

از ولادت «مهدی کروبی» تا حمله هوایی ارتش

خبر بعدی:

چگونه بازیگر شویم (۱۷۷)/نکات مهم برای موفقیت روی صحنه تئاتر

خبرگزاری میزان-بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

۸ دستورالعمل سریع برای حرکت بازیگر

۱- بیست و سه دقیقه معادل سه برابر هفت و نیم دقیقه می‌دوم. اکثر اوقات دست‌ها را رها می‌کنم. هر از چندگاهی دم و بازدم‌هایم را تحت کنترل می‌گیرم. به آن‌ها شمارش می‌دهم. گاهی با صدای معمولی شعری را می‌خوانم و گاهی موسیقی را بر لب جاری می‌کنم. دست‌ها را باز می‌کنم و آن‌ها را بر شاخ و برگ اطرافم می‌سایم. این فضا همه ساخته‌ی خیال من است و در محدوده شرایط مفروض که در لحظه گویا به ذهنم می‌آید و به آن‌ها پاسخ می‌دهم.

گاهی باران بر سرم می‌بارد و گاهی می‌خواهم از قطاری و یا دوچرخه سواری جلو بزنم و گاهی با پروانه‌ای به بالا و پایین می‌خرامم. در یک لحظه به سرعت خرگوش می‌شوم و می‌جهم و گاهی بز کوهی و همچون کوزه‌های انیمیشنی بازیافته از سه هزار سال پیش شهر سوخته گویا بر سر شاخی می‌پرم. در لحظاتی از درون یک برکه‌ی کم عمق و گاهی از میان گل و شل عبور می‌کنم. به تدریج سرعت را در سه دقیقه‌ی پایانی کم می‌کنم. می‌ایستم.

۲- با سه شماره از ایستاده به سمت نشستن- خوابیدن، سپس دوباره ایستادن و سپس با پنج شماره به سمت نشستن – خوابیدن سپس دوباره ایستادن و بعد با هفت شماره به سمت نشسته – خوابیدن سپس دوباره ایستادن و پس از آن با پانزده شماره سپس دوباره ایستادن و در نهایت با بیست شماره سپس دوباره ایستادن و در تمام این حالات نفس را شماره می‌کنم و اجازه نمی‌دهم بسته شدن بدن موجب تنگی در مسیر تنفس شود. باید این شرط را در بسته نشدن مسیر تنفس در طول این تمرین تا به آخر رعایت کنم.

۳- حالا دراز کشیده بر پشت می‌مانم. بدن را تا جایی که می‌شود با سه شماره باز می‌کنم. سپس با هفت و یازده و پانزده شماره به همین ترتیب بدن را تا جایی که می‌شود می‌گسترانم. باید پس از هر بار که دایره شمارگان تمام می‌شود بدن را با یک خواست منقبض کنم و پس از همان تعداد شماره بدن را رها کنم و از ابتدا شمارش تازه را آغاز کنم.

۴- همان تمرین قبل را در حالت دراز کشیده به پشت با این تفاوت انجام می‌دهم که این بار بدن را کاملا می‌بندم و عضله‌ها را جمع می‌کنم تا کمترین جا را اشغال کنم و همان ترتیب شمارش سه – هفت – یازده و پانزده را در این تمرین نیز رعایت می‌کنم. به خاطر دارم که بسته شدن بدن در مسیر تنفسم تغییری به وجود نیاورد.

۵- حالا به همین تمرین با صورتی جدید ادامه می‌دهم. می‌خواهم نیمی از بدن را فقط در حالت باز منقبض کنم و نیمی دیگر را به حال خود دربازبودگی رها کنم. حتما به هر دو طرف بدنم اجازه می‌دهم که هر دوحالت را آزمایش کنند. به تنفسم کنترل دارم و باز بودن یک طرف را در مقابل بسته بودن طرف دیگر مدام مورد آزمایش قرار می‌دهم.

۶- تمرین را باز به گونه‌ای دیگر ادامه می‌دهم. حالا باید یک طرف بدنم در حالت بازبودگی و طرف دیگر بدنم در حالت بسته بودگی و با هم در یک لحظه و با خواست مشترک منقبض شوند. شرط رها بودن تنفس را به یاد دارم.

۷- در تمام این تمرین‌ها می‌توانم هر بار در هنگام باز کردن اندام با خواست خود و تدریجی عضو به عضو را با خود نام برده و آگاهانه منبسط کنیم.


شرایط: باید بسیار آهسته و با صبر و حوصله با این تمرین طرف شوم و به سرعت فکر نکنم که تمرین ساده ایست و بر آن مسلط هستم. در ضمن از قسمت دو تا شش این تمرین را به شرط آهستگی، هر کدام پنج بار هم که بروم به تمرکز، آرامش و آگاهی خوبی نسبت به بدنم می‌رسم.

در خصوص چگونگی نحوه‌ی برگشت پس از هر کدام از دفعات، خودم تصمیمی در لحظه خواهم گرفت. هر کجا که نیاز باشد می‌توانم با آبی که از پیش تهیه کرده‌ام کام خود را مرطوب کنم. البته این کار نباید زیاد انجام شود تا ضرب تنفسی که در حرکت به وجود می‌آید، بر هم نخورد.

۸- به سرعت برخیزید. منفجر شوید. اندامتان در برخاستن به هر سویی پرتاب شود. الان می‌توانید سراغ سایر تمرین‌ها بروید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

دیگر خبرها

  • زرگرانی: بنیاد شهید نیشابور مخالف چاپ کتابی با موضوع شهدای فاجعه منا بود
  • مرور دیالوگ‎های خنده‌دار فیلم‎های طنز دفاع مقدس
  • کمک و تعامل با دولت از اهداف بسیج است/ خبرنگاران نارسایی‌ها را به مسئولان انتقال دهند
  • اهدای ۴۰ سری جهیزیه توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور به نوعروسان در هفته دفاع مقدس
  • اجرای ۴۰ نمایش میدانی به مناسبت هفته دفاع مقدس/میزبانی دیوار چهارم از یک «مرگ مشکوک»
  • انتشار فراخوان دو بخش صحنه ای و خیابانی تئاتر فجر تحت تاثیر کرونا
  • بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر فراخوان داد
  • توزیع بیش از ۳۱هزار تُن نهاده‌های یارانه دار دام و طیور در نیشابور
  • نمایش های تئاتر شهر سوم مهر ماه اجرایی ندارند
  • انتشار فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر فجر
  • مرور دیالوگ‎های خنده دار فیلم‎های طنز دفاع مقدس
  • تئاتر شهر سوم مهر تعطیل است
  • فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر فجر منتشر شد
  • فراخوان دو بخش «صحنه ای» و «خیابانی» جشنواره تئاتر فجر منتشر شد/«سردار انقلاب» بخش ویژه سردار سلیمانی
  • تئاتر شهر سوم مهرماه تعطیل است
  • راه‌یابی نمایش «لیلی و مجنون» از قوچان به جشنواره تئاتر صاحبدلان راه یافت
  • نمایش‌های تئاتر شهر ۳ مهر اجرا ندارند
  • تئاتر «کلوچه های خدا» در فضای مجازی اکران شد
  • تئاتر شهر سوم مهر ماه اجرا ندارد