عضو شورای شهر قم از تشکیل انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران در استان خبر داد و گفت: تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) اندیشیده شده است و این بلوار مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری است. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار از جمله مواردی است که شاید اهمیت آن در لغت  نگنجد، ولی موضوعی است که از درجه اعتبار بالایی در همه سطوح به‌ویژه در بخش خصوصی‌سازی و ورود بخش خصوصی دارد.

دولتی بودن و سرمایه‌گذاری دولتی در کنار آن که از فواید بالایی در زمینه ریالی و ارزی برخوردار بوده ولی بعضاً به علت عدم دقت‌های مناسب این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به حیف‌ و میل بیت‌المال شده که در این رابطه با ورود بخش خصوصی و افزایش نظارت‌ها شاهد جذب سرمایه‌گذاری و پیشبرد اهداف کشور بوده‌ایم.

سپرده‌های بانکی مردم کرمانشاه خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌شودصندوق ضمانت سرمایه‌گذاری کسری وثیقه بانکی فعالان صنعتی را تامین می‌کندبخش خصوصی در حوزه صنعت ریلی ایران سرمایه‌گذاری کند

سرمایه‌گذاری در شهر قم نیز از جمله مواردی است که در این سال‌ها علی‌رغم آن که در زبان و کلام مسئولان زیاد شنیده شده ولی در عمل هنوز با آرمان‌های مورد انتظار فاصله زیادی دارد که در این زمینه با محسن محرری عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر قم به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در زیر آمده است.

تسنیم: برنامه شورای شهر برای حمایت از سرمایه‌گذاران چیست؟

محرری: با شروع دوره پنجم شورای شهر قم یکی از برنامه‌های محوری اعضای شورا در این دوره حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی در سطح شهر بوده است. اگر چه این سیاست در دوره‌های قبل نیز دنبال شد اما در این دوره با توجه به رویکردهای اعضای جدید شورا به این موضوع توجه بیشتری شد.

در ابتدا وضعیت پروژه‌های موجود مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات، موانع و محدودیت‌های که برای آن‌ها وجود داشت شناسایی شد، همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام شناسایی‌ شده و سرمایه‌گذاری‌های ناموفق مشخص شد. سپس با پیگیری‌های انجام‌ شده تعدادی از این پروژه‌ها تکمیل و تعدادی نیز هنوز با مشکلاتی روبه‌رو است.

تسنیم: بعد از شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه اقداماتی انجام شد؟

محرری: گام بعدی که مورد توجه قرار گرفت و توفیقات بیشتری نیز در این حوزه داشتیم، روان و کوتاه کردن روند اداری سرمایه‌گذاری بود که توانستیم ارتباط مناسبی را با سرمایه‌گذار و متقاضی برقرار کنیم تا بتوانیم ذهنیت سرمایه‌داران را نسبت به سرمایه‌گذاری در شهرداری مثبت کرده و عامل افزایش اعتماد در آن‌ها شویم.

در این حوزه نخستین کاری که انجام شد تدوین شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری را با مشارکت فعال همکاران در شهرداری قم بود که به تصویب شورای شهر قم رسید و به دنبال آن نیز در کمیته انطباق فرمانداری در سال گذشته به تصویب رسید و مبنای سرمایه‌گذاری قرار گرفت.

تسنیم: از مراحل این شیوه‌نامه بفرمائید؟

محرری: در این شیوه‌نامه همه فرایندها و گام‌های لازم در روند سرمایه‌گذاری مشخص‌ شده و در واقع اختیارات شهرداری و کمیته مربوطه مشخص‌ شده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که وجود داشت تلاش کردیم فرآیند سرمایه‌گذاری و انعقاد قرارداد را روان و آسان کنیم.

یکی از ارکان این شیوه‌نامه تشکیل هیئت عالی سرمایه‌گذاری است که  شهردار، معاونان شهردار و کارشناسان ذی‌ربط و علاوه بر آن پنج عضو شورای شهر به شکل رسمی و با مصوبه شورا در این هیئت حضور دارند که جلسات این هیئت عالی به صورت هفتگی و ثابت تشکیل می‌شود و تمام تصمیمات مربوط به سرمایه‌گذاری در همین هیئت گرفته می‌شود و سرعت قابل‌ توجه‌ای به سرمایه‌گذاری در تصمیم‌گیری داده است.

علاوه بر این کمیته خاص دیگری در شورای شهر با مسئولیت بنده وجود دارد که تعدادی از اعضای کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری نیز عضو آن هستند که به مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را بررسی می‌کند و بر حسب ضرورت سرمایه‌گذاران نیز در این کمیته حضور می‌یابند.

تسنیم: در بدنه شهرداری هم اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟

محرری: در سطح شهرداری نیز یک بخش در حد معاونت وجود دارد که مسئول رسیدگی به سرمایه‌گذاری در شهرداری است و متشکل از کارشناسان در رشته‌های مختلف است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به همراه بسته‌های اقتصادی تعریف می‌کنند و مسائل مربوط به پشتیبانی سرمایه‌گذاران از جمله بحث‌های مربوط به صدور پروانه و مجوزهای اداری لازم و مسائل مربوط به عقود قرارداد در اینجا بررسی و انجام می‌شود.

تسنیم: در خارج از مجموعه اداری مسائل مربوط به جذب سرمایه‌گذاران چگونه پیگیری می‌شود؟

محرری: خوشبختانه به این موضوع نیز توجه شده و با همفکری سرمایه‌گذاران سطح استان و حمایت شورای شهر، انجمنی به نام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاری تشکیل شد که اعضای آن جمع کثیری از سرمایه‌گذاران، معتمدین و کارآفرینان استان بوده و ساختارهای اداری کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری در سطح استان شکل‌گرفته و با سرعت بیشتری جلو برود.

تسنیم: با وجود بحران اقتصادی حاکم بر کشور اقبالی از طرف سرمایه‌داران وجود دارد؟

محرری: البته در شرایطی این اقدامات را انجام می‌دهیم که کشور در نوسانات شدید اقتصادی قرار دارد و انگیزه و تمایل سرمایه‌گذار برای ورود به این نوع پروژه‌ها در سطح کشور خیلی ضعیف است و بعضاً در شرایط تورم و بحران ارز و همچنین نوسانات شدید اقتصادی تعدادی از قراردادهای منعقده نیز به دلیل مشکلات اقتصادی با مشکل جدی روبه‌رو مواجه شده و حتی به فسخ هم رسیده است، با این‌ حال به نظر می‌رسد شرایط قم نسبت به بسیاری از کلان‌شهرها در حوزه سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است اگر چه از وضعیت مطلوب به‌شدت فاصله‌ داریم.

حال باید ببینیم چطور این ساز و کارهای جدید در سیستم اداری و در سطح شهر سرمایه‌دارانی که را که به‌خاطر شرایط اقتصادی که امروز به معنای واقعی بحران نام‌گرفته را جذب کرده و اطمینانشان را جلب کند.

تسنیم: مهم‌ترین ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان چیست؟

محرری: مهم‌ترین ظرفیت استان قم در حوزه سرمایه‌گذاری بلوار پیامبر اعظم(ص) است که این بلوار با 7 کیلومتر طول دو قطب مهم عبادی-زیارتی در استان قم یعنی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران را به هم متصل می‌کند که مشابه این محور را در هیچ کجای کشور نداریم و در این محور با طول 7 کیلومتر و عرض 100 متر حدود 140 بلوک سرمایه‌گذاری با کاربری‌های اقامتی، گردشگری، فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، اداری و خدماتی تعریف‌ شده است که خوشبختانه کاربری‌های بلوک‌ها به تصویب شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده 5 رسیده است و ما می‌توانیم در این کاربری‌ها پروانه صادر کنیم و طبقاتی که در این کاربری‌ها پیش‌بینی‌ شده از 6 طبقه تا 10 طبقه متغیر است.

تسنیم: اقدامات در دست اقدام در بلوار پیامبر اعظم(ص) را بفرمائید؟

محرری: زیرساخت‌های خوبی در این منطقه وجود داشته و در حال اجرا است و بعضی از آن‌ها نیز مانند تقاطع‌های مهم عمار یاسر، بلوار شهید کریمی به بهره‌برداری رسیده است و تقاطع فردوسی نیز در حال ساخت است. در آینده نزدیک نیز تقاطع میدان معلم به آن افزوده می‌شود که این چهار تقاطع در محور 7 کیلومتری می‌تواند به عنوان یکی از ظرفیت‌های شریانی ترددهای خوبی را در این بلوار ایجاد کند و با وجود اینکه دو طرف این بلوار نیز دو قطب زیارتی و عبادتی است می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه ایجاد کند.

تسنیم: از ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در این بلوار بگوئید؟

محرری: بحث ایستگاه قطار سریع‌السیر اصفهان تهران نیز خوشبختانه در کنار بلوار پیامبر اعظم(ص) شکل می‌گیرد که حد فاصل بلوار خلیج‌فارس و بلوار پیامبر اعظم(ص) است.

ظرفیت بعدی بلوار پیامبر اعظم، بحث پیاده‌روی در این بلوار است که تقاطع‌ها با توجه به رویکردی که در شورای شهر و شهرداری بوده آن‌ها طوری طراحی‌ شده است که پیاده‌روها قطع نشود و شهرداری هزینه اضافی انجام داده است که نمونه آن تقاطع شهید کریمی است که رمپ و لوپ‌ها طوری طراحی‌ شده که مسیر پیاده‌روها را قطع نمی‌کند و این یک جذابیت خوب برای سرمایه‌گذاری در دو طرف این بلوار است.

تسنیم: چه تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران می‌دهید؟

محرری: تسهیلاتی که ما برای سرمایه‌گذاری قائل هستم در همه شهر به‌ویژه در بلوار پیامبر اعظم(ص) این بوده که سرمایه‌گذار ابتدا طرحش را ارائه داده و پس از یک فراخوان قرارداد منعقد شده و سهم شهرداری زمین و عوارض می‌شود و سهم سرمایه‌گذار ساخت‌ و ساز می‌شود، بعد از اتمام کار سهم هر کدام برداشت می‌شود که با این کار سرمایه‌گذار نیازی به خرید زمین و پرداخت عوارض ندارد.

برای پروژه‌های خاص اقامتی مانند هتل‌های پنج ستاره که در سطح قم نیاز داریم، تخفیف‌های ویژه‌ای مانند صفر کردن عوارض در نظر گرفته‌ایم و شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذار فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT2

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی:
خبر بعدی:

یادداشت| آخرین پیام از آخرین پیامبر

موضوع تعیین جانشین پیامبر براساس آیات قرآن فقط باید از جانب خدا صورت گیرد و آنچنان که رسالت بر عهده هرکسی قرار داده نشده؛ جانشین پیامبر نیز باید با انتصاب مستقیم خداوند صورت می‌گرفت. ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آخرین حج پیامبر (صلی الله علیه وآله) به پایان رسید و مسلمانان آماده بازگشت به دیار خویش‌اند؛ اما نزول «آیه تبلیغ» نشان از امری مهم دارد «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ‏ ما أُنْزِلَ‏ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ؛ اى پیامبر، آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، ابلاغ کن؛ و اگر نکنى پیامش را نرسانده‌‏اى؛ و خدا تو را از [گزندِ] مردم نگاه مى‌‏دارد. آرى، خداوند گروه کافران را هدایت نمى‏‌کند». (مائده 67)

30 نفر از دانشمندان اهل تسنن در کتاب‌های خود به نقل از 8 نفر از اصحاب پیامبر (صلی الله علیه وآله) درباره علت نزول این آیه گفته‌اند: این آیه، درباره ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است و اینکه پیامبر (صلی الله علیه وآله) موظف به رساندن این خبر به مردم بود. با تأملی درباره نکات این آیه به 5 محور اصلی از آن پی می‌بریم:

1ـ این ابلاغی است که پیامبر(صلی الله علیه وآله) از جانب «خداوند» بدان مأمور شده است. «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ‏ ما أُنْزِلَ‏ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ»

رویکرد قرآن کریم در اختلاف امت پیشگیرانه است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ‏ فی‏ شَیْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلاً» (نساء 59) اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، خدا را اطاعت کنید و پیامبر و اولیاى امر خود را -نیز- اطاعت کنید؛ پس هرگاه در امرى اختلاف‌نظر یافتید، اگر به خدا و روز بازپسین ایمان دارید، آن را به خدا و پیامبر عرضه بدارید، این بهتر و نیک‏فرجام‏‌تر است.

پیشینه غدیر ریشه در نخستین روزهای آفرینش دارد/ چرا پیامبر در منطقه «غدیر» ولایت امیر مومنان(ع) را ابلاغ کرد؟معجزه‌ای که ولایت امام علی(ع) را در روز غدیر اثبات کرد/ روایت امام صادق(ع) از شدت ناراحتی ابلیس از وقوع جریان غدیر

 

اگر انسان‌ها به دنبال حق هستند باید به این سه مورد مراجعه کنند؛ 1ـ خداوند، 2ـ پیامبر و 3ـ اولوالأمر؛ چون مسلمانان بعد از حیات پیامبر (صلی الله علیه وآله) بر مصداق اولوالامر با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند عقل حکم می‌کند که به دو منبع دیگر مراجعه کند؛ با توجه به آیه تبلیغ، امر امامت موضوعی است که باید از جانب خداوند رقم بخورد «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ‏ ما أُنْزِلَ‏ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» بنابراین اگر خداوند یا پیامبر (صلی الله علیه وآله) از این تبلیغ سرباز زند هدف آیه محقق نمی‌شود.

با بررسی حیات امام علی (علیه‌السلام) ملاحظه می‌کنیم خداوند از اولین روز میلاد امام علی (علیه‌السلام) به بشریت نشان می‌دهد که وی حجت اوست؛ تولد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در کعبه اتفاقی است شگرف که برای هیچ کس تاکنون رخ نداده و نمی‌دهد. این عملکرد ویژه خداوند در تولد حجت‌های خویش است که معمولاً هریک با تولدی توأم با -به اصطلاح- معجزه رخ می‌دهد؛ از تولدهای مشهور در نزد ادیان مانند حضرت موسی و عیسی (علیهم‌السلام) تا تولد امام علی (علیه‌السلام) این مسأله قابل بررسی است بدین ترتیب خداوند از بدو تولد حجت خویش، ارتباط او با مردم را برقرار می‌‌کند.

از سویی دیگر، نبّی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله) از اولین روز رسالت خویش در کنار معرفی خود به عنوان پیامبر، به معرفی امام علی (علیه‌السلام) در جلسه خویشاوندان می‌پردازد؛ «یوم الدّار» آن قدر مهم است که محمد بن جریر طبری را به دو واکنش متفاوت مجبور می‌کند: در «تاریخ الامم و الملوک» داستان به شکلی کامل نقل می‌شود، تو گویی عالمی از تبار شیعه می‌خواهد از رخداد اولین دعوت سخن بگوید و از تعابیری چون «وصیی» و «خلیفتی» در بیان پیامبر (صلی الله علیه وآله) استفاده می‌کند اما وقتی به نگارش تفسیر «جامع البیان عن تأویل آی القرآن» می‌پردازد چون به یقین در آینده، اقبال خواندن اثر تفسیری بیش از اثر تاریخی است از تعبیر «کذا و کذا» استفاده می‌کند!

 بنابراین مدعای شیعه این است که موضوع تعیین جانشین بر اساس آیات قرآن فقط باید از جانب خداوند صورت گیرد و آن چنان که رسالت بر عهده هرکسی قرار داده نشده است؛ جانشین پیامبر هم باید با انتصاب مستقیم خداوند صورت گیرد. «اللَّهُ‏ أَعْلَمُ‏ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَه‏» (انعام 124) خداوند می‌داند رسالتش را در چه کسی قرار دهد.

2ـ این مأموریت آن قدر مهم است که با کل مأموریت پیامبر (ص) در طول رسالتش برابری می‌کند «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»: پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای نشر اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. رسولی که خداوند به او می‌گوید نزدیک است جان خود را برای هدایت مردم بدهی «لَعَلَّکَ باخِعٌ‏ نَفْسَکَ أَلاَّ یَکُونُوا مُؤْمِنین‏» (شعراء 3) در آزمونی قرار گرفته که دریک کفه آن 23  سال خون دل‌ها، تحریم‌ها، شهادت یاران باوفا، تهمت‌ها و مهاجرت‌ها ... و در دیگر کفه، اعلام این موضوع بی‌بدیل قرار گرفته است.

3ـ  با دقت در آیه و عملکرد پیامبر (صلی الله علیه وآله) در طول سفر حجة الوداع روشن می‌شود مأموریت پیامبر (صلی الله علیه وآله) در حوزه احکام جزئی یا فرعی شرع مقدس اسلام نیست و حتماً در مورد پایه‌های دین است که خداوند با این لحن با پیامبر خود سخن می‌گوید. لحنی که در هیچ جای قرآن در خصوص هیچ مأموریتی دیده نمی‌شود؛ با توجه به این که پیامبر (ص) بر اساس باور ما در ابلاغ رسالت کوتاهی نمی‌کند بنابراین این سبک بیانی، هشداری است به امت پیامبر که با تمام وجود، گوش به فرمان پیام آیه تبلیغ باشند.

4ـ  از ظاهر آیه بر می‌آید که مأموریت پیامبر (صلی الله علیه وآله) ممکن است منجر به اعتراض افراد یا فتنه‌های اجتماعی شود، به همین جهت خداوند، وعده حفظ و مصونیت به رسول خود می‌دهد تا وی با آرامش مراسم تبلیغی خود را برپا و اداره کند «وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» چناچه شیعه و اهل تسنن نقل کرده‌اند بعد از معرفی امام علی (علیه‌السلام) حارث فهری در اعتراض به اقدام پیامبر، موضوع جانشینی را برنتافت اما غیر از خود کسی صدمه ندید و به همین مناسبت آیات اول سوره معارج نازل شد (علامه امینی، الغدیر، ج 1،صص 239 تا 246) و یا گروهی که می‌خواستند پیامبر (ص) به مدینه نرسد و شتر ایشان را رمی دادند، اما کمترین آسیبی به نبّی خدا نرسید (نک: الحلبی الشافعی، السیرة الحلبیة، بیروت، دارالمعرفة، ق 1400ـ ج 3، ص 120 و بیهقی، دلائل النبوه، ج 4، ص 256 و 257)

5ـ خداوند از مخالفان مفاد این آیه تعبیر به «کافر» کرده است «إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ» بنابراین آن چنان که برخی به خداوند یا رسالت نبّی او کافر می‌شوند بر امام منتخب از جانب خدا نیز کافر می‌شوند؛ وضعیت کافران در سرای دیگر با نیم نگاهی به آیات قرآن کاملاً مشخص است.

واکاوی رمز و راز ماجرای «غدیر» / پیامبر(ص) در غدیر اقامه ولایت کرد نه دعوت به ولایتاز دشمنی با پیام غدیر تا ماجرای حسادت ابلیس به حضرت آدم(ع)

 

این پنج نکته به مفسرانی که با امامت و ولایت امیرمؤمنان (علیه‌السلام) مخالف هستند، اجازه نمی‌دهد شأن نزولی غیر از آنچه را در غدیر اتفاق افتاده ادعا کنند و شأن نزول‌های پیش ساخته در برخی آثار هیچ‌گاه پاسخگوی این پنج محور مطرح شده نیستند؛ زیرا موضوعی که مطرح می‌کنند اولاً: باید مخالفت مردم را به همراه داشته باشد یا آنچنان آشوب‌برانگیز باشد که خداوند وعده نصرت پیامبر خود را بدهد؛ ثانیاً: باید آن قدر گرانسنگ باشد که خداوند پیامبر خود را تهدید کند که اگر این پیام را نرسانی رسالتت را انجام نداده‌ای؛ به همین جهت ملاحظه می‌کنیم پیامبر مهربان به امت خویش، بدون توجه به گرمی هوا یا کمبود امکانات در سرزمین جحفه حدود یک ساعت خطبه‌ای را ایراد می‌فرماید و به تبیین وصایت امام علی (علیه‌السلام) می‌پردازد و از مسلمانان حاضر در روز غدیر بیعت فردی می‌گیرد و از امت می‌خواهد پیام غدیر را نسلی به نسل دیگر انتقال دهد. اینک این پرسش پیش روی هر یک از ماست که چه اقداماتی برای تبلیغ ولایت امیرمؤمنان (علیه السلام) انجام داده‌ایم؟

------------------------------------------------------------

احسان پوراسماعیل، استادیار مؤسسه آموزش عالی آرمان رضوی

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT4 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام امام علی (ع) پیامبر اکرم (ص)| رسول اکرم عید غدیر خم

شمخانی: مردم می‌گویند نباید برجام را امضا می‌کردیم!| اگر ایران و آمریکا وارد جنگ شوند، ایران ابزارهای متعددی دارد؛ از جمله جنگ نیابتی

توضیح شهردار قم درباره خارج‌نشینی فرزندانش: آنها سفیران نظام هستند!| زندگی ساده‌ای دارم

این عکس برای شهاب حسینی دردسرساز شد +تصاویر

منبع این خبر، وبسایت tn.ai است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۴۷۷۱۷۳۰ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی در انتظار زمان مناسب برای راه اندازی بازار متشکل ارزی است/ لزوم حمایت از سرمایه گذاران خارجی
  • حجة الوداع پیامبر در ایرانشهر بازسازی شد
  • ظریف: به سعود الفیصل پیغام دادم اگر فکر می‌کنید من ماله‌کش اعظم هستم، آقای سلیمانی با شما صحبت کند
  • جشن بزرگ غدیر جوانان فاطمی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز به روایت تصویر
  • ظریف: به سعودی‌ها پیغام دادم اگر ماله‌کش اعظم هستم سردار سلیمانی با شما صحبت کند
  • غدیر، برترین عید امت پیامبر است
  • ظریف: به عربستان پیغام دادم اگر ماله‌کش اعظم هستم سردار سلیمانی با شما صحبت کند
  • غدیر؛ بزرگترین آزمون اخلاقی امت پیامبر(ص)
  • به عربستان گفتم اگر فکر می‌کنید من «ماله کش اعظم» هستم، سردار سلیمانی با شما صحبت کند
  • امام شافعی و عشق و ارادت به اهل بیت پیامبر(ص)
  • پیامبر(ص) در غدیر خم به فرمان خدا رسالتش را به انجام رساند/ شیعیان واقعه غدیر را به مردم دنیا بشناسانند
  • فیلم/ نام تو اسم اعظم پروردگار است
  • آخرین پیام از آخرین پیامبر
  • استقرار ۸ هزار و ۵۴۶ نفر از حجاج مدینه بعد در شهر پیامبر (ص)
  • اسقف اعظم لبنان بر لزوم گفت وگو برای حل مشکلات تاکید کرد
  • سرمایه گذاران حوزه گردشگری نباید اسیر کاغذبازی شوند
  • وحشت در برابر وحشت/ با پوزش از حضرات آیات! / واپسین دولت مشروطه
  • کردستان| بروکراسی طولانی اداری سبب فرار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌شود
  • مرکزی| درخواست رئیس سازمان میراث فرهنگی از سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری