Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@23:52:27 GMT

قیمت‌های نجومی پرواز‌ها قانونی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۱۸۱۲

قیمت‌های نجومی پرواز‌ها قانونی است

تین‌نیوز |  مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: افزایش قیمت پرواز شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیار ما نیست، اما تاکنون افزایش قیمت در چارچوب قانون بوده است.   سلامی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: ایرلاین‌ها مستقل بوده و برخی از آن‌ها بخش خصوصی هستند، اما اگر در فرآیند قیمت‌ها از بازه مشخص شده عدول کنند حتما به سازمان هواپیمایی کشور گزارش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir از دامنه نرخ بلیط پرواز‌های داخلی خطوط هوایی کشور اطلاع یابند و در صورت رویت تخلف مراتب را گزارش کنند. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی نرخ‌های پروازی بنا بر تقاضا مشخص می‌شود، گفت: تاکنون در بحث افزایش قیمت پرواز شرکت‌های هواپیمایی در استان تخلفی انجام نگرفته، اما انتظار این است که برای بیرجند از کلاس‌های پروازی پایین‌تر استفاده کنند.   او افزود: پیگیری‌هایی در این خصوص از طریق شخص استاندار و اداره کل فرودگاه‌های استان انجام شده تا مسیر بیرجند را به عنوان مسیر حمایتی مد نظر قرار دهند.   سلامی ادامه داد: با توجه به اینکه گاهی در طول یک فصل پروازی فقط ۵۲ درصد صندلی‌های پرواز این قبیل شرکت‌ها در استان پر می‌شود، لذا شرکت‌های هواپیمایی مجبور هستند برای بقای خود در استان در فصل‌های دیگر از قانون آزاد سازی و نوسانات قانونی بهره ببرند.   او بیان کرد: این وضعیت در کل کشور به همین صورت بوده و در مقایسه با نرخ پرواز جهانی با وجود تحریم‌های سخت قیمت‌های پرواز‌های داخلی افزایش زیادی نداشته است.   مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: قطعات هواپیما و سوخت مورد نیاز از بازار‌های جهانی تامین می‌شود و در حال حاضر این بازار‌ها تحت سلطه استکبار بود لذا به خاطر فشار‌های تحریم شاهد برخی نوسانات هستیم.   او با بیان اینکه نرخ بلیت پرواز‌ها شناور و متناسب با فصل، روز و ساعت متنوع و قابل انتخاب است، افزود: قدر مسلم این امر مبتنی بر حفظ اصل رعایت حق مشتری است و این نرخ گذاری برمبنای قیمت تمام شده خدمات هواپیمایی که اکثرا منشا ارزی دارد انجام می‌پذیرد و نظارت‌های لازم برای حفظ سلامت فضای کسب و کار به عمل می‌آید.   سلامی عنوان کرد: اصل متنوع بودن نرخ‌ها با توجه به تنوع خدمات تعارضی به دنبال ندارد، اما بعضا به اشتباه قیمت صندلی فرست کلاس یا بیزینس کلاس یک شرکت با صندلی اکونومی شرکت دیگری مقایسه می‌شود که غیر منطقی است.   او گفت: یکی دیگر از اصول پذیرفته شده در قیمت گذاری حمل و نقل هوایی تنوع نرخ با توجه به زمان پرواز است که مطلوبیت روز و ساعت پرواز در کنار سایر خدمات در قیمت موثر بوده و قابل پذیرش است.   پرواز حجاج ۴ شهریور در فرودگاه بیرجند می‌نشیند   سلامی همچنین از شروع پرواز حجاج خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اولین پرواز چهار شهریور ماه امسال انجام و به صورت پنج شبانه روز تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت.   مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه حجاج با ۱۰ پرواز ورودی وارد خراسان جنوبی می‌شود، افزود: تدارک لازم برای حضور استقبال کنندگان و حجاج در فرودگاه بین المللی بیرجند فراهم شده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: افزایش قیمت بلیط خراسان جنوبی فرودگاه قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی بوجود آمده در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آبگرفتگی سطوح و معابر، پروازهای فرودگاه های دبی و شارجه با تأخیر یا ابطال مواجه شده است.

یازرلو ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد: برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت های هواپیمایی مربوطه تماس حاصل کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاه‌های دبی و شارجه
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت