Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،صفر توحیدی  روز پنجشنبه در نشست با مدیر و کارکنان کمیته امداد امام (ره) خلخال از رشد ۱۳۶ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری خبر داد و افزود: این امربیانگر افزایش حسن اعتماد خیران به  مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) استان است .

وی اظهار: مراکز نیکوکاری بدون نیاز به بروکراسی اداری خدمات حمایتی  به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌کنند و این موضوع به رفع مشکلات نیازمندان سرعت بیشتری می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مراکز نیکوکاری، واحدهای مردمی هستند که در مساجد، محله‌ها و روستاهای استان اردبیل تشکیل می‌شوند، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا در مکان‌های مختلف شهر و روستا مراکز نیکوکاری راه‌اندازی شده و مردم خیر در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند کمک های مورد نظرخود را پرداخت و مددجویان نیز بتوانند خدمات مورد نظر را در اسرع وقت دریافت کنند.

توحیدی با اشاره به اینکه خیران اردبیلی ۱۷میلیارد ریال به‌ صورت نقدی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، اظهار داشت: مراکز نیکوکاری با شفاف‌سازی عملکرد و هزینه‌کرد کمک‌های مردمی به خوبی توانسته‌اند اعتماد خیران را جلب کرده و در رفع نیازهای اساسی مددجویان گام‌های موثرتری بردارند.

به گفته وی ، گستره حمایتی مراکز نیکوکاری بر خانوارهای نیازمند متمرکز شده  و بخش مهمی از حمایت‌های این مراکز  ارائه خدمات عمرانی به مددجویان است تا آنها از سرپناهی مقاوم و مناسب بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال خدمات حمایتی در چهار ماهه نخست سال‌جاری از طریق مرکز نیکوکاری مهندسان هدف به خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند ارائه شده است، گفت: ۳ هزارو ۳۸۲ مترمربع خدمات فنی و مهندسی رایگان به ارزش ۲ میلیارد ریال  از جمله فعالیت‌های این مرکز نیکوکاری به منظور تأمین مسکن مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر بوده است.

صفر فتح الله زاده مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال نیز از فعالیت چهار  شبکه نیکوکاری در این منطقه خبر داد و با اشاره به فرایند مثبت این شبکه‌ها در جمع اوری کمک های خیرین وتوزیع آن در بین نیازمندان جامعه با توجه به شناخت شبکه‌های نیکوکاری از وضعیت مالی افراد گفت: برای راه اندازی دو شبکه جدید در تلاش هستیم .

۶۰۱۶/۷۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل