Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر دیروز، 23 مردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان، با یادآوری اینكه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است، افزود: عملیاتی شدن این شعار نیازمند برنامه است که خوشبختانه توسط دستگاه‌های اجرایی تهیه و گام‌های اثرگذاری نیز برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم‌رهبری بیان کرد: دولت تدبیر و امید این بیانیه را به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار قرار داده و گام‌های بلندی در این مسیر برداشته است.
نماینده عالی دولت در استان فارس به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال جاری نیز اشاره و اظهار کرد: امسال سال فرصت‌های جدید و تبدیل تهدیدها به فرصت است.
وی انتخابات را تکامل هر چه بیشتر مردم سالاری دینی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم انتخاباتی سالم، قانون‌مند، رقابتی و در نهایت آرامش و امنیت با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم.
استاندار فارس با بیان اینکه سیاسیون، رسانه‌ها، جریان‌ها و تشکل‌ها در سال انتخابات با میزان پایبندی به اخلاق اسلامی، رعایت حقوق شهروندی و حریم خصوصی محک زده می‌شوند، گفت: فضای مجازی به رغم‌اینکه فرصت است گاه به بستری برای تهدید، بی اخلاقی و تهمت‌ها و افتراها تبدیل می‌شود که متولیان امر باید به این امر توجه داشته باشند.
رحیمی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری در شهرستان سپیدان، افزود: معرفی این شهرستان به عنوان شهرستان ویژه گردشگری امری پسندیده و مورد موافقت مدیریت ارشد استان است و این اتفاق باید رقم بخورد.
وی در باره طرح جامع گردشگری نیز گفت: این طرح از سال ۹۳ تهیه و به علت اختلاف دیدگاه ها به دانشگاه شیراز ارجاع شده و مراحل نهایی تصویب را طی می کند که پس از تصویب ابلاغ و بر مبنای آن برنامه ها اجرایی خواهد شد.
استاندار فارس با بیان اینکه خشکسالی‌های پیاپی مشکلاتی در خصوص تامین آب شرب شهرستان سپیدان ایجاد کرده است، اقدامات انجام‌شده در راستای رفع این مشکل را درخور توجه ارزیابی کرد و افزود: احداث چند حلقه چاه، بازسازی، پاکسازی و بهداشتی کردن چشمه‌ها از جمله این اقدامات است.
وی با تصریح اینكه در سال ۹۷ اعتبارات شهرستان ۴۹ میلیارد بوده که ۳۸ میلیارد ابلاغ و جذب شد که سبب اجرای پروژه‌های قابل توجهی شده است، گفت: در ۹۸ نیز تاکنون ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که در قالب اعتبارات نفت و گاز، تملک دارایی‌ها و توازن توزیع اعتبارات انجام شده و ادامه می‌یابد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اقداماتی که در حوزه راه و شهرسازی شهرستان سپیدان انجام شده است، احداث بزرگراه شیراز - سپیدان به طول ۲۵ کیلومتر، تقاطع غیر هم سطح برشنه، احداث کمربندی جنوبی اردکان و کمربندی بیضا، روکش آسفالت راه‌های روستایی بیش از ۳۸ کیلومتر از جمله این اقدامات است.
وی در ادامه به واگذاری بیش از ۲هزار و ۳۰۰ فقره انشعاب آب، توسعه خطوط و شبکه آبرسانی بیش از ۸ کیلومتر، اصلاح خطوط و شبکه آبرسانی بیش از ۱۰ هزار متر اشاره و تلاش‌های سازمان آب و فاصلاب را مثبت ارزیابی کرد.
واگذاری زمین‌های روستایی و مقاوم سازی ۲ هزار و ۴۴۹ واحد مسکونی و اختصاص تسهیلات کم بهره بابت مقاوم سازی بیش از ۳ هزار و ۳۴۶ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان سپیدان كه استاندار فارس آن‌ها را برشمرد.
رحیمی با اشاره به اینکه از ۲۰۴ روستای مشمول گازرسانی در شهرستان سپیدان ۱۶۸ رورستا از گاز بهره‌مند شده ۲۰ روستا در دست اجرا و ۱۶ روستا در دست طراحی است، اقدامات این حوزه را مناسب ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه ورزش و جوانان اقدامات مناسبی در شهرستان سپیدان انجام داده است، احداث ۷ زمین چمن روستایی، ۴ سالن سرپوشیده ، پیست دو میدانی سپیدان، کمپ بین المللی جوانان جهان اسلام، زورخانه و بازسازی استخر سپیدان را بخشی از اقدامات این سازمان در سپیدان دانست.
استاندار فارس با اشاره به تشکیل ستاد گلخانه‌ها در استان گفت: برنامه توسعه گلخانه ای سپیدان ۲۴۴ هکتار در نظر گرفته شده است. از ۴۰ هکتار کشت گلخانه ای حال حاضر در سپیدان ۳۷ هکتار در دولت تدبیر و امید احداث شده است.
رحیمی با بیان اینکه در حوزه اشتغال پایدار روستایی نیز اقداماتی در این شهرستان انجام شده است، گفت: سهم مصوب اعتبارات شهرستان ۱۹ میلیارد بوده و طرح‌هایی به ارزش ۸۲ میلیارد به بانک معرفی شده که ۲۱ میلیارد به طرح‌ها پرداخت شده است.
وی با تصریح اینكه سه ونه دهم‌ میلیارد تومان نیز در حوزه اشتغال فراگیر در این شهرستان پرداخت شده است، گفت: ایجاد ۴ هزار هکتار آبیاری نوین، ۲۹۷ هکتار از ۳۰۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی،۴ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت نشایی سبزی و سیفی از ۵ هزار هکتار موجود، طرح‌های تولید قارچ، ۱۵ صندوق زنان روستایی، صندوق حمایت از بخش کشاورزی، راه‌اندازی واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی از دیگر اقدامات بخش کشاورزی در دولت تدبیر امید است که در شهرستان سپیدان انجام شده است.
وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان سپیدان را ایجاد و حمایت از اقامتگاه‌های بوم گردی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ اقامتگاه در استان وجود دارد که ۱۰ مورد در شهرستان سپیدان راه‌اندازی شده است. طبق پیش‌بینی صورت گرفته تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی سپیدان تا پایان سال به ۳۰ اقامتگاه افزایش می‌یابد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد سياسيون رسانه ها اخلاق اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حمید رضا بهمنی نژاد» در جلسه مشترک مسئولان برگزار کننده مرحله دوم انتخابات شهرستان گنبدکاووس که با حضور استاندار گلستان برگزار شد اظهار کرد: براساس تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات، تمامی رأی دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده اند شرکت خواهند نمود و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخابیه رأی نداده باشند نیز می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.
 
به گفته وی؛ تمهیدات لازم به منظور برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم پیش بینی شده که در همین رابط جلسه با نامزدهای راه یافته به مرحله دوم و همچنین نشست با  ائمه جمعه و علمای شهرستان و برنامه های مختلف آموزشی و توجیهی در دستور کار قرار دارد.
 
گفتنی است؛ استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه بوده که در مرحله اول، منتخبان مردم در ۵ حوزه انتخابیه مشخص شده و در حوزه انتخابیه گنبد کاووس به دلیل عدم کسب حداقل بیست درصد از کل آراء توسط هیچ یک از نامزدها، انتخابات در این حوزه با رقابت بین دو نفر از نامزدهای راه یافته به مرحله دوم در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان