Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید زرندی در حاشیه سفر یک روزه به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سئوال که حمایت بانک مرکزی در روند تسهیلات‌دهی به صنایع و معادن کوچک مقیاس را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: شرایط بانکی هم مشکلات خاص خود را دارد و با گرفتاری‌ها و پیچیدگی‌های خاصی در حوزه بانکی روبرو هستیم.

وی افزود: انتظاری که وزارت صمت دارد، این است که 40 درصد از تسهیلاتی که قرار بود بر اساس برنامه ششم به حوزه صنعت و معدن اختصاص یابد، از سوی بانک مرکزی تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزیر صمت ادامه داد: میزان تسهیلات اختصاص یافته از 40 درصد به حوزه صنعت در سال گذشته، 27.5 درصد بوده که با شرایط مطلوب، فاصله‌جدی داریم و نیاز به نگاه جدیدی در این حوزه است.

زرندی اضافه کرد: بانک‌ها به لحاظ مالی در برخی حوزه‌ها مشکلاتی دارند که تیم‌هایی در بانک مرکزی فعال شده و روش‌ها و نگاه‌های جدیدی را در دستورکار قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مورد نیاز در زمینه نقدینگی بوده، تدبیر جدی است که باید توسط سیستم بانکی اندیشیده شود.

برخی بانک‌ها بنا به ملاحظاتی، خود طرح را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند

این مقام مسئول در خصوص راهکارهایی برای برخی از معدن‌داران کوچک که ادعا می‌کنند برای دریافت تسهیلات بانکی بانک پروانه کسب آنها را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند، توضیح داد: این موضوع، یک موضوع قانونی است که قانون آنها را به رسمیت شناخته و برخی بانک‌ها بنا به ملاحظاتی، خود طرح را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند و سخت‌گیری‌هایی دارند.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با اشاره به تقویت صندوق‌های ضمانتی افزود: با توجه به قانون بودجه سال 98 اختیاراتی از منابع حمایتی داده شده تا بتوانیم صندوق‌های ضمانتی را تقویت کنیم که با تحقق این مهم، شرایط آسان‌تری برای أخذ تسهیلات  توسط معدن‌داران کوچک از صندوق‌های ضمانتی فراهم می‌شود.

6 تا 6.5 درصد بخش صنعت منفی بوده

زرندی  در پاسخ به این پرسش که در سال ۹۷ رشد اقتصادی بخش صنعت منفی ۹.۵ درصد بود که این بیشترین میزان کاهش رشد در چند سال اخیر بوده، چه برنامه‌ای برای خروج از این وضعیت دارید، اذعان کرد: 9.5 یا عدد مشابه به این عدد برای گروه صنعت است و با صنعت، تفاوت دارد و شامل صنعت، معدن، انرژی و ساختمان می‌شود؛ نمی‌گوییم در حوزه صنعت عدد مثبت بوده چرا که حدود 6 تا 6.5 درصد منفی بوده است.

وی سال 97 را سالی بسیار سنگین برای اقتصاد کشور ذکر و اضافه کرد: چندین سال بود که مانند سال گذشته را نداشتیم و شرایط بحرانی و دشواری بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی بررسی انجام شده وضعیت سه ماهه امسال، خیلی از صنایع روند رو به بهبود دارند حتی صنایعی که منفی هستند میزان عدد منفی آنها کاهش یافته یعنی فاصله منفی آنها کمتر شده است.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت بیان کرد: در مجموع بیش از 60 درصد کالای منتخب دوباره به سمت رشد رفته و از نیم بالاتر رفته است در حالی که در سال گذشته تولید محصولات عمده منتخب رشد منفی داشت و امسال این شاخص رو به مثبت شدن است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی صنعت و معدن معدن نقدینگی قانون بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک