Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن آنکه آزمایشات موشکی «پیونگ‌یانگ» را مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل خواند، ابراز امیدواری کرد که گفتگو‌های کاری با کره شمالی مجدداً به زودی آغاز شود.  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) در گفت وگو با بخش انگلیسی شبکه «صدای آمریکا» به آزمایشات اخیر موشکی کره شمالی اشاره کرد و آن را در تضاد با قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین تهدیدی برای کره جنوبی، ژاپن و ارتش آمریکا در آسیا خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اینحال ادامه داد، گرچه آزمایشات موشکی کره شمالی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل بوده است اما نقض هیچ‌یک از وعده‌هایی نیست که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرده بود.

خبرگزاری یونهاپ در گزارشی در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید نوشت که اظهارات بولتون نشان می‌دهد که آمریکا همچنان خواستار گفت‌وگو با «پیونگ‌یانگ» است و باب گفت‌وگو با این کشور را باز نگه داشته است.

وی در خصوص قابلیت موشک‌های کره شمالی تصریح کرد: «جدیدترین آزمایش موشکی (کره شمالی) با عنوان «کی ان 23» از نظر ما دارای بردی است که قابلیت هدف قرار دادن تمامی کره جنوبی و بخش‌هایی از ژاپن را دارا است. چنین چیزی قطعاً نیروهای مستقر ما (در این مناطق) را در معرض خطر قرار می‌دهد».

بولتون در خصوص چشم‌انداز گفت‌وگو با کره شمالی، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای کاری «به زودی مجدداً آغاز شود» و توضیح داد: «در حقیقت، ما از زمان دیدار رئیس‌جمهور (ترامپ) با کیم جونگ اون در منطقه غیرنظامی بین کره شمالی و جنوبی، مذاکرات قابل توجهی در سطوح کاری با کره شمالی نداشتیم».

وی سپس تصریح کرد که مسئله حقیقی این است که آیا کره شمالی «تصمیم راهبردی شفافی برای کنار گذاشتن سلاح های اتمی و سامانه‌های تحویل خود اتخاذ خواهد کرد یا خیر».

بولتون در حالی برای مذاکره ابراز تمایل کرده است که پیش از این وزارت خارجه کره شمالی تأکید کرده بود که تا زمان توقف کامل رزمایش‌های واشنگتن-سئول، وارد مذاکره نمی‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گذشته از دریافت یک نامه دیگر از سوی «کیم جونگ اون» خبر داد و طبق گزارش خبرگزاری کیودو، کیم تأکید کرده است که گرچه تمایلی به انجام آزمایش‌های موشکی نداشته است اما این آزمایشات را در مقابل رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول منصفانه می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی مذاکره با آمریکا بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است