Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:53:06 GMT

توقیف، در انتظار خودرو‌های قانون گریز

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۳۲۴۰

توقیف، در انتظار خودرو‌های قانون گریز

سرهنگ رضا همتی زاده در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت : روز گذشته در حین کنترل ترافیک توسط تیم گشت نامحسوس اداره عملیات پلیس راه استان یک دستگاه سواری پراید به علت ارتکاب حرکات مخاطره آمیز (حرکات نمایشی، سبقت‌های مکرر داخل تونل، انحراف به چپ) متوقف شد.

او افزود : پس از بررسی مدارک هویتی راننده و اصالت خودرو مشخص شد که راننده خودرو فاقد گواهینامه مجاز رانندگی و خودرو نیز فاقد بیمه نامه شخص ثالث است که جهت سیر مراحل قانونی، راننده به مرجع قضائی معرفی و خودرو برابر بند ج ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات تا ارائه بیمه نامه شخص ثالث روانه پارکینگ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی زاد اضافه کرد : برابر ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی هر کس بدون گواهینامه رسمی اقدام به رانندگی یا تصدی وسایل موتوری که مستلزم داشتن گواهینامه مخصوص است، بنماید و همچنین هر کس که به موجب حکم دادگاه از رانندگی وسایل نقلیه موتوری ممنوع باشد به رانندگی وسایل مزبور مبادرت ورزد، برای بار اول به حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال و یا هر دو مجازات و درصورت ارتکاب مجدد به دو ماه تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.

او ادامه داد : همچنین برابر ماده ۱۹ قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه نامه ممنوع بوده و کلیه دارندگان وسایل نقلیه موظفند سند حاکی از قرار داد بیمه نامه در هنگام رانندگی به همراه داشته باشند و در صورت درخواست پلیس آن را ارائه نمایند.

همتی زاده بیان کرد: ماموران پلیس راه استان با تمام توان و تجهیزات و ابزار‌های کنترلی ثابت و سیار در اختیار تمام رفتار‌های ترافیکی رانندگان را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده چنین رانندگانی برابر قانون با آن‌ها رفتار خواهند کرد.

انتهای پیام/غ

شروع توقف خودروهای قانون گریز در استان ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۴۸ خودرو در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی نیشابور گفت: طرح شبانه ارتقای امنیت اجتماعی با هماهنگی‌ پلیس راهور و کلانتری ۱۳ قدس دیشب در نیشابور اجرا شد.


سرهنگ حسین احمدی افزود: این طرح با هدف برخورد با رانندگان هنجارشکن و تخلفات حادثه‌ ساز که با حرکات مخاطره‌ آمیز خود سبب سلب آسایش روحی و روانی شهروندان شده بودند، انجام شد.


وی ادامه داد: در این طرح تعداد ۴۸ دستگاه خودرو علاوه بر اعمال قانون و حتی ثبت نمره منفی به صورت حضوری و سیستمی توقیف و روانه پارکینگ شدند.

دیگر خبرها

  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • توقیف ۴۸ خودرو در نیشابور
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • مرگ سرنشین خودرو سوخت بر در تعقیب و گریز پلیس
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم