Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ابراهیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر در نشست صمیمی با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر، با تبریک پیشاپیش سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی هیچ مقامی بالاتر از شهادت نیست شاید دلیل آن این باشد که وقتی به کسی خدمت می‌کنیم انتظار متقابل نیز داریم، ولی شهدا مخلصانه و بدون هیچ چشم داشتی جان خود را برای دفاع از خاک کشور فدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همگان دانست و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرفاً مختص بنیاد شهید یا سپاه پاسداران نمی‌شود بلکه همگان در این زمینه وظیفه دارند و نقش رسانه‌ها در شرایط حاضر در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مراتب سنگین‌تر از سایر اقشار و آحاد مردم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر با اشاره به اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه مروجان اصلی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند، گفت: خبرنگاران هدایت‌گر افکار عمومی و آگاهی‌بخش در جامعه هستند و این قشر که همواره پیام ایثار و شهادت را مخابره می‌کنند قابل تقدیر هستند.

ابراهیمی اضافه کرد: در شرایط فعلی دشمنان سعی دارند تا با سیاه‌نمایی و اقدامات خصمانه مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی دلسرد و عملکرد نظام اسلامی را زیر سوال برند در این میان دشمن جنگ رسانه‌ای را در کنار جنگ اقتصادی آغاز کرده که خبرنگاران و رسانه‌ها ما در خط مقدم جنگ رسانه‌ای دشمن قرار گرفته‌اند و انتظار این است تا با اخبار دقیق و بیان حقایق توطئه‌های دشمن را خنثی سازند.

او ایجاد وحدت بین آحاد مردم و حاکمیت را از وظایف رسانه‌ها ذکر کرد و گفت: با توجه به اعمال تحریم‌های متعدد از سوی دشمنان و تضعیف معیشت و اقتصاد مردم، لازم است تا با ترویج فرهنگ ایثار در شرایط تحریمی، هم‌وطنان را نسبت به حمایت از حاکمیت ترغیب کنیم و منظور از ایثار، ایثار اجتماعی است که در دوران دفاع مقدس آن را تجربه کردیم و جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشتیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر در ادامه با قدردانی از خبرنگاران فعال در عرصه انعکاس اخبار حوزه ایثار و شهادت افزود: در جلسه اخیر با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌های سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در شهرستان اهر تدوین شده و برنامه‌ها مصادف با عید سعید غدیر خم است.

ابراهیمی بابیان اینکه آزادگان پرچم‌داران انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه شهدای گران‌قدر هستند ابراز داشت: شهدا، ایثارگران و آزادگان با از خودگذشتگی انقلاب اسلامی و امنیت کشور را بیمه کرده‌اند به عبارتی ما امروزمان را مدیون و مرهون شهدا هستیم از این‌رو تک‌تک‌مان بایستی برای ترویج فرهنگ مقاومت و شناساندن جایگاه و منزلت آزادگان در حود و توان خود تلاش کنیم، چراکه آزادگان سفرای واقعی انقلاب اسلامی در دوران اسارت بودند با آن‌که زیر شکنجه بودند ذره‌ای از اعتقادات عقب‌نشینی نکرده و روحیه دفاع از میهن اسلامی خود نکاستند.

او برگزاری مسابقات تیراندازی، دیدار مسئولان شهرستانی با آزادگان سرافراز، مراسم تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های دولتی، همایش گردهمایی آزادگان، آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های امام راحل، نشست آزادگان با فرماندار شهرستان، تجلیل از همسران آزادگان در دوران اسارت، خاطره‌گویی و روایت‌گری در برنامه‌های مختلف توسط آزادگان و اردوی تفریحی یک‌روزه آزادگان در منطقه گردشگری گل‌آخور ورزقان را از جمله برنامه‌های سالروز بازگشت آزادگان به میهن در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هوراند ذکر کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر در پایان با تاکید بر اینکه حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،افزود: با تکمیل شدن حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر در جوار مزار شهدای دوران دفاع مقدس، در بخشی از این حسنیه، «موزه آثار شهدا» راه‌اندازی می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

موزه آثار شهدا در حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر ایجاد می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از این آثار افزود: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

احسان زهره وندی ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی بیان کرد: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی ادامه داد: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

نسخه های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • تجلیل از خانواده شهدا حومه غربی دیشموک