Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:57:34 GMT

کاهش پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۳۵۷۷

کاهش پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی

محمدرضا صفری روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی و تکنیسن دامپزشکی در عضویت سازمان نظام دامپزشکی کشور هستند.

وی به هماهنگی با وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای کاهش جذب دانشجوی در رشته دامپزشکی اشاره کرد و گفت: در ۲ سال  گذشته حدود پنج  هزار دانشجو  در مقطع دکتری دامپزشکی در همه دانشگاه‌های دولتی و آزاد جذب می‌شدند که  این میزان  سال گذشته به سه هزار دانشجو و در سال جدید به حدود ۳۵۰ نفر گاهش پیدا کرده است  که یک موفقیت بزرگ برای نظام دامپزشکی در ساماندهی فارغ التحصیلان این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت : تمام سعی و تلاش مجموعه نظام دامپزشکی استفاده بهینه از فارغ التحصیلان این بخش در خدمت رسانی بهتر به بخش کشاورزی است .

وی با بیان اینکه برنامه هایی تدارک دیده شده که ساختار نظام دامپزشکی کشور منسجم و قوی تر شود،اظهار داشت: نظام دامپزشکی یک سازمان جامع و مردم نهاد متعلق به همه خانواده دامپزشکی کشور است.
صفری اظهار داشت: امروز سازمان نظام دامپزشکی در وضعیتی قرار دارد که توانمندی‌های بزرگ قانونی و جایگاه بسیار مهمی در سطح کلان تصمیم‌گیری‌ها دارد.
 رییس ازمان نظام دامپزشکی کشور در خصوص آینده این سازمان و احتمال الحاق آن به وزارت بهداشت و درمان نیز گفت: در قانون جامع ایمنی غذایی آینده سازمان دامپزشکی از این حیث که در مجموعه جهاد کشاورزی باقی بماند و یا به وزارت بهداشت ملحق شود در حال بررسی است.

 وی در ادامه به موقعیت کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: استان قزوین دربخش های مختلف  کشاورزی بوپژه خدمات دامپزشکی و نظام دامپزشکی  پیشرو است .
۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دامپزشکی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

علیرضا کریمیان با اشاره به اینکه از ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند، گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه اول اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کرده و توجه داشته باشند دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

دکتر کریمیان در پایان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ... در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟