Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@11:24:29 GMT

تراشه ای که می تواند به لاغری مداوم افراد کمک کند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۳۶۱۵

تراشه ای که می تواند به لاغری مداوم افراد کمک کند

گروهی از پژوهشگران آمریکایی نوعی تراشه جدید اختراع کرده اند که با کمک آن می توان نه تنها اشتهای افراد را کنترل کرد، بلکه می تواند به لاغری مداوم افراد کمک کرد.

به گزارش صدای ایران از انتخاب، دانشمندان می گویند این تراشه کشف می کند که مغز افراد چاق میل به غذا خوردن دارد و در نتیجه به سرعت این میل را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش های بالینی و اولیه این تراشه روی شش نفر از افراد چاق که داوطلبانه در آزمایش تراشه مغزی جدید شرکت کرده اند انجام می شود. روش کار این تراشه به شکلی است که به محض این که فرد چاق هوس غذا می کند، به مغز فرمان می دهد این موضوع را فراموش کند و درواقع اشتهای فرد را از بین می برد.

این تراشه که به سیستم عصبی پاسخگو (RNS) معروف است ، توسط شرکت فناوری پزشکی NeuroPace ساخته شده است. جالب است بدانید که هدف اولیه از طراحی این تراشه برای کمک به معالجه افرادی بود که از بیماری صرع رنج می بردند. درواقع هنگامی که این تراشه در مغز کاشته می شود ، فعالیت مغز را ردیابی و مدام رصد می کند.

این تراشه الگوی خاصی را که قبل از شروع تشنج رخ می دهد پیگیری و با شوک الکتریکی خفیفی که به کاربر می دهد از بین می برد. اکنون یک مطالعه جدید ، که توسط Proceedings of the National Academy of Science منتشر شده است ، نشان داد که می توان از همین تکنیک برای متوقف کردن الگوهای پرخوری استفاده کرد. در آزمایشاتی که روی موشها انجام شد ، مشخص شد که امکان متوقف کردن رفتارها یا عادتهای کنترل نشده با این روش وجود دارد.

این آزمایش که قرار است طی 5 سال آینده تکمیل شود، شش آزمودنی دارای تراشه را در حدود 18 ماه مورد بررسی قرار می دهد. در مرحله اول این تراشه به مدت شش ماه فعالیت مغز را کنترل می کند ، سپس تحریک روشن می شود. در این مرحله هر نوع تلاش برای پرخوری متوقف می شود.

محققان سعی خواهند کرد که تشخیص دهند که ایمپلنت مذکور برای عموم افراد امکان پذیر و ایمن است و سپس سعی می کنند بررسی کنند تا چه اندازه موثر است. به نظر می رسد این رش برای فقط دارای شاخص توده بدنی (BMI) بالای 45 یا افرادی که در جراحی بای پس معده یا رفتار درمانی شناختی ناموفق بوده اند مناسب است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لاغری چاقی درمان راه حل تراشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نوشیدن حداقل روزی ۸ لیوان آب را برخی از افراد در برنامه روزانه‌شان قرار می‌دهند، اما باید توجه داشت مصرف نوشیدن آب زیاد از حد در طول روز برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع