Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@22:09:06 GMT

پرداخت تسهیلات اشتغال به ۶۴۱ طرح روستایی البرز

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۳۹۶۰

پرداخت تسهیلات اشتغال به ۶۴۱ طرح روستایی البرز

ابراهیم شادمهر افزود: بانک‌های عامل استان تاکنون ۲۷۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و یک هزار و ۸۷۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان معرفی شده، پرداخت کرده اند.

وی اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت و توسعه ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نیمه ماهه دوم سال ۱۳۹۶ و رونمایی از سامانه کارا در ابتدای بهمن همان سال، نخستین نشست کمیته فنی اشتغال فراگیر و روستایی در ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ برگزار و تا پنجم مرداد ۱۳۹۸ بیش از ۳۰ نشست برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطر نشان کرد: تاکنون سه هزار و ۳۸۵ نفر در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی و ۶۱۷  نفر متقاضی تسهیلات اشتغال فراگیر هستند.

شادمهر ادامه داد: ثبت نام در سامانه کارا همچنان ادامه دارد اما به دلیل پایان یافتن اعتبارات سال گذشته و تخصیص ندادن اعتبارات جدید در سال جاری امکان معرفی طرح جدید به بانکها و اعطای تسهیلات وجود ندارد؛ این موضوع در اختیار استانها نیست و ابلاغ اعتبارات در سطح ملی صورت می پذیرد.

استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت دارای ۱۷ شهر و حدود ۲۸۰ روستا است.

۴۶

کد خبر 1289771

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال استان البرز بازیگران سینما و تلویزیون ایران فوتبال اروپا خودرو قوه قضاییه سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد

مرتضی فیروزآبادی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ در مصوبه بودجه سالانه، بندی مبنی بر ایجاد سالانه ۵۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد لحاظ شده است، اظهار کرد: برای اجرای این بند از مصوبه پیش‌بینی‌هایی شده که باید زیرساخت‌های لازم توسط وزارتخانه‌های مربوطه فراهم شود که در سال ۱۴۰۲ حداقل ۲۶۰ هزار طرح اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، منابع پیش‌بینی شده توسط قانون بودجه معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان بود و ۵۰۰۰ میلیاردتومان نیز از محل جزء ۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تخصیص یافت. در سال گذشته برآورد کمیته امداد این بود که اگر سرانه اشتغال ۱۰۰ میلیون تومان باشد، می‌توان حدود ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد، اما در این زمینه امداد با چند مانع مواجه شد؛ مورد اول این بود که عملا جذب و فرآیند پرداخت تسهیلات جزء ۳ با تاخیر آغاز شد و تحقق آن بسیار پایین بود. همچنین به واسطه تورم، میزان سرانه تسهیلات برای هر فرد به میانگین ۱۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که طبیعتا منجر به کاهش تعداد اشتغال خواهد شد.

معاون رئیس کمیته امداد ادامه داد: همچنین تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع جزء ۴ کمیته امداد به استان‌ها ابلاغ شد که ۲۴.۸ همت از این میزان و معادل ۸۲ درصد جذب شده است.

فیروزآبادی درخصوص میزان سرانه تسهیلات اشتغال در سال گذشته بیان کرد: سال ۱۴۰۱ میزان سرانه تسهیلات ۸۰ میلیون تومان بود که این رقم در سال گذشته برای هر نفر میانگین معادل ۱۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است؛ به عبارتی میزان سرانه تسهیلات با افزایش ۱.۵ برابری همراه بوده است.

مدیرعامل بنیاد حیات با بیان اینکه سرانه تسهیلات اثر مستقیمی بر کیفیت مشاغل و خودکفایی مددجویان دارد، گفت: تغییر سیاست به سمت افزایش سرانه تسهیلات منجر به افزایش خودکفایی افراد می‌شود، به طوریکه طی سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خودکفا شدند؛ این‌ افراد کسانی بوده‌اند که سنوات قبل دارای شغل شدند و به پایداری شغل رسیدند و پس از مدتی از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند.

فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که چه کسانی مخاطبان اشتغال کمیته امداد هستند؟ تصریح کرد: ۵۰ درصد مخاطبان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، همچنین ۵۰ درصد مخاطبان را نیز ساکنان روستاها تشکیل می‌دهند. ۹۰ درصد مخاطبان کمیته امداد فاقد مدارک دانشگاهی بوده و دارای دیپلم و پایین‌تر از دیپلم هستند که باید با مهارت‌آموزی برای اشتغال آماده شوند. به عبارتی عموما مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد زن، روستایی و فاقد مدارک دانشگاهی هستند.

وی همچنین درخصوص رسته‌های شغلی ایجاد شده توسط کمیته امداد نیز گفت: عموما رسته‌های شغلی ایجاد شده توسط امداد شامل مشاغل روستایی مانند دام و دامپروری، صنایع دستی و قالیبافی و همچنین مشاغل خدماتی است. در حال تلاش هستیم تا جوانان تحت پوشش را نیز به سمت مشاغل مربوط به دانش بنیان حرکت دهیم.

مدیرعامل بنیاد حیات در ادامه درخصوص هدف‌گذاری امداد برای ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۳ نیز بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های نظام بانکی و حسب نظر بانک مرکزی، سقف تسهیلات اشتغال در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و با توجه به بازتوزیع دستگاه‌ها در قانون بودجه ۳۰ هزار میلیاردتومان برای کمیته امداد پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۰۰۰ میلیارد تومانی همراه است. با این وجود در تلاش هستیم در سال جاری با بهره‌گیری از سایر منابع حداقل ۳۰۰ هزار اشتغال جدید در سال جاری ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی