Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تیراندازی های مرگبار در آمریکا در 24 ساعت گذشته از تیراندازی گانستری در فیلادلفیا و کشته و زخمی شدن 127 نفر بر اثر تیراندازی در شهرهای مختلف این کشور حکایت دارد.

تیراندازی گانستری در فیلادلفیا
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه‌های آمریکایی می‌گویند فردی ناشناس به سمت تعدادی از نیروهای پلیس در شهر فیلادلفیا تیراندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تصاویری که از محل حادثه منتشر شد، نشان می‌داد که ده‌ها خودروی پلیس در محل حضور یافته‌اند. شدت تیراندازی به حدی بود که یک خودروی زرهی پلیس برای کمک به خلع سلاح مهاجم فراخوانده شد.
در حالی که این حادثه همچنان در جریان بود، کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌ بودند که به صورت مداوم صدای تیراندازی به گوش می‌رسد. یکی از شاهدان به شبکه «ای‌بی‌سی» گفته است که صدای شلیک دستکم 100 گلوله را شنیده است.
بنا بر اعلام کاخ سفید، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این حادثه قرار گرفته و در حال دنبال کردن گزارش‌های مربوط به این تیراندازی است.
پلیس می‌گوید تیرانداز که تسلیحات و مهمات زیادی به همراه داشته، تیراندازی را به صورت زنده از فیسبوک پخش کرده است. برخی از منابع نوشته‌اند که مهاجمین دو نفر بوده‌اند که یکی از آن‌ها بازداشت شده است و دیگری همچنان به تیراندازی ادامه داده است.

عامل تیراندازی «فیلادلفیا» تسلیم شد
عامل تیراندازی «فیلادلفیا» پس از چندین ساعت درگیری با نیروهای پلیس در نهایت ساعاتی پیش مجبور شد خود را به نیروهای امنیتی تسلیم کند.
عامل مسلح تیراندازی «فیلادلفیا» که خود را درون خانه‌ای محبوس کرده بود و به سمت افسران پلیس آمریکا تیراندازی می‌کرد و 6 نفر از آنها را زخمی کرده بود، بعد از ساعت‌ها جدال با نیروهای امنیتی، در نهایت تسلیم شد.
شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، «اریک گریپ» سخنگوی پلیس فیلادلفیا تأیید کرد که عامل مسلح دستگیر شده است و ادامه داد که در حال حاضر تیم «سوات» (سلاح و تاکتیک‌های ویژه) آمریکا در حال پاکسازی خانه‌ای هستند که عامل مسلح در آن پناه گرفته بود.
شبکه تلویزیونی «دابلیو تی ایکس اف» گزارش کرد که عامل مسلح حدود نیمه‌شب خود را به نیروهای پلیس تسلیم کرد و در حالیکه دو دست خود را به نشانه تسلیم بالا نگه داشته بود، از خانه خارج شد.
چندین رسانه خبری به نقل از منابع پلیس، عامل مسلح را بعنوان «موریس هیل»، 34 ساله، بومی فیلادلفیا تعیین هویت کردند که سابقه گسترده جنایی وی به اوایل دهه 2000 بازمی‌گردد.
هیل بعنوان یک مجرم حرفه‌ای شناخته شده است که چندین بار برای ارتکاب جرایمی از جمله مالکیت غیرقانونی سلاح و حملات خشونت‌بار به زندان افتاده است. وی به واسطه سوابق جنایی، از خرید سلاح منع شده است.
رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) از وقوع تیراندازی در «فیلادلفیا» بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا خبر داده و نوشتند که در این حادثه به سوی نیروهای پلیس تیراندازی شده است.
به نوشته سایت خبری شبکه «ای‌بی‌سی»، در این حادثه دستکم 6 نیروی پلیس هدف قرار گرفته و زخمی شده‌اند. یک نیروی پلیس هم هنگام عملیات با یک خودرو برخورد کرده و مجروح شده است.
گزارش شده است که این حادثه پس از آن رخ داده که گروهی از نیروهای واحد مبارزه با مواد مخدر پلیس وارد ساختمان شده‌اند. در حالی که مشغول بازداشت چند نفر بوده‌اند، به سوی آن‌ها تیراندازی شده و مأموران در ساختمان گیر افتاده‌اند.

تلفات تیراندازیهای مرگبار در آمریکا؛ 127 کشته و زخمی در 24 ساعت
در 68 بار تیراندازیهای مرگبار در آمریکا در 24 ساعت گذشته دست کم 28 نفر کشته و 99 نفر زخمی شده اند.
براساس گزارش‌های منتشر شده، 68 مورد تیراندازی در 24 ساعت گذشته تاکنون در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم 28 نفر کشته و 99 نفر زخمی شده اند.
به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر دنور در ایالت کلورادو دو نفر زخمی شدند. در یک مورد تیراندازی به گروهی در ممفیس در ایالت تنسی یک نفر کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند. پلیس اعلام کرد تیراندازی در پارکینگ رخ داده است. در تیراندازی در شهر کمپبلزویل در ایالت کنتاکی نیز دو نفر کشته شدند. پلیس حادثه را قتل و خودکشی و علت آن را اختلافات خانوادگی برشمرده است. در یک مورد تیراندازی به جمعی از مردم در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی نیز یک نفر کشته شد و هفت نفر دیگر زخمی شدند. تیراندازی در کلوبی شبانه در شهر موبیل در ایالت آلاباما نیز دو زخمی برجای گذاشت. پلیس ضارب را بازداشت کرده است. تیراندازی در فلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا نیز دو زخمی برجای گذاشت. تیراندازی در شهر "دوئه واجاک" در ایالت میشیگان نیز دو کشته برجای گذاشت. پلیس حادثه را قتل و خودکشی و علت آن را اختلافات خانوادگی اعلام کرده است. در دو حادثه دیگر در شیکاگو شش نفر زخمی شدند. در درگیری بین سرنشینان دو خودرو در شهر شیکاگو نیز هفت نفر زخمی شدند. تیراندازی یک فرد مسلح به جمعی خارج از یک کلوب شبانه در شهر دیتون نیز 10 کشته و 26 زخمی برجای گذاشت.
6 مورد از تیراندازی‌های گزارش شده در شبانه روز گذشته هیچ قربانی (زخمی یا کشته) در پی نداشت.
مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت شنبه تا یکشنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس 158 مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، 70 نفر کشته و 129 نفر زخمی شده اند. 20 مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
بر این اساس طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، 226 مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها 98 نفر کشته و 228 نفر زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد

سرهنگ نبی اله قاسمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی یک فقره تیراندازی به سمت اماکن خصوصی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پلیس امنیت عمومی این شهرستان با رصد‌های اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه‌روزی ۲ عامل تیراندازی را در این رابطه شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد با بیان این‌که متهمان انگیزه خود را از ارتکاب این جرم اختلافات قبلی عنوان کردند، افزود: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد
  • شهادت ۵۶ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • ۲۵ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران
  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی