Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@15:39:51 GMT

ایران به لحاظ سیلاب چهارمین کشور است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۴۴۱۵

ایران به لحاظ سیلاب چهارمین کشور است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۱۷ کشور به لحاظ سیلاب وضعیت نامناسبی دارند.

رضا میرزایی در جلسه ارزیابی اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در حوزه آموزش با محوریت سیل، اظهار کرد: تاکنون به دلیل شرایط اقلیمی کشور به سیلاب اهمیت داده نشده است.

وی ادامه داد: بعد از سیل ۳۹ نقطه اضطراری در استان شناسایی شد که نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی داشته و این در حالی است که فقط ۱۰ درصد از این مبلغ برای ساماندهی و آزادسازی بستر رودخانه به شرکت آب منطقه ای لرستان اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


️میرزایی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه در حوضه رودخانه کشکان و سایر رودخانه‌ها به کمک مشاورین و جلسات متعدد با کارشناسان برنامه و بودجه کشور را از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای برشمرد و افزود: ۱۷ کشور به لحاظ سیلاب وضعیت نامناسبی دارند که در این بین ایران چهارمین کشور دنیاست و چون اعتبار خاصی به سیلاب داده نشد در نتیجه راهکارهای انجام شده کافی نبوده و ما در حد اعتبارات مشخص‌شده عملکرد داشته‌ایم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت حریم بستر رودخانه و سیلاب، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و ساخت مخازن جدید با اهداف مهار و کنترل سیلاب مهمترین اقداماتی هستند که باید در آینده برای جلوگیری از سیلاب انجام شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد

اکبر ایزدی بخشدار یزدان آباد گفت: بنا به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی، به شهروندان توصیه می‌شود، علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، به دلیل امکان وقوع سیل از استقرار یافتن در مناطق مرتفع و اتراق و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طی این مدت خودداری کنند.

وی افزود: بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، بخش وسیعی از کشور و از جمله استان کرمان تا پایان هفته جاری تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می‌گیرد که پیامد آن بارش‌های سنگین و جاری شدن سیل در این مناطق خواهد بود.

ایزدی تصریح کرد: هر چند مردم و مسئولان از آمادگی بیشتری برای اقدامات پیشگیرانه برخوردار هستند، اما وضعیت برخی از مناطق بخش یزدان آباد به گونه‌ای است که واهمه بروز خسارت بر اماکن و زیرساخت‌ها همچنان وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به آماده باش همه دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری، بخشداری، شهرداری، راهداری، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر و جهادکشاورزی برای مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هموطنان از نواحی حادثه‌خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها و بازگشایی دهانه پل‌ها توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد