Web Analytics Made Easy - Statcounter

۸ دفتر انجمن اسلامی دانشجویی عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از دانشگاه‌های سراسر در بیانیه‌ای نسبت به دستگیری حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین، اعتراض و بازداشت وی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هشت انجمن اسلامی دانشجویی عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، در بیانیه‌ای نسبت به دستگیری حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین، اعتراض کرده و بازداشت وی را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

اعلام خبر دستگیری حسن عباسی بر اثر شکایت وزیر اطلاعات از ایشان و اتهاماتی که به این استاد مخلص انقلابی زده اند، ما را بر آن داشت تا مواردی را به استحضار مردم شریف و بزرگوار رسانده و نکاتی چند را یادآور شویم.

حسن عباسی که مدت‌هاست با زبان صریح و بی تعارف خود در دفاع از انقلاب راستین امام راحل (ره) و ادامه اقامه عدل توسط رهبر معظم انقلاب (مدظلّه العالی)، بر منافقین و دو رویان و آن‌ها که به خیال خام خود برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند می‌تازد، باکی از دستگیری یا حبس در این مسیر ندارد که خود بار‌ها این را عنوان کرده و به دفعات با تهدید‌های حضرات روبرو شده است.


اما در دفاع از حق نباید کوتاهی کرد. ماجرا آن است که استاد عباسی در سخنرانی خود در دی ماه سال ۹۶ در قرچک، از وزیر اطلاعات درباره اینکه چطور برخلاف سایر مسئولین، با احترام و تکریم منافقین و کانال ضدانقلاب روبرو می‌شوند سوال کرد و همین مساله پس از یکسال پیگیری هیئت دولت و معاونت حقوقی شان، به بازداشت و دستگیری او انجامید.

طرح سوالی که مطابق روح و جسم قانون اساسی از حقوق مسلم و اولیه مردم است، آنقدر در نظر آقایان سنگین آمد که از هیچ تلاشی برای حذف صدایش مضایقه نکردند؛ و مگر چه کرده بود حسن عباسی، که چنین بر بستن دهان او همت ورزیدند؟ یا چه نکته مهی گفته بود که چنین به تکاپو افتادند؟ باید به یاد آورد شعار‌هایی را که رییس محترم جمهور با افتخار سر میدادند. هنگامی که سینه سپر کرده و از «حقوق دان بودن» خود با افتخار یاد می‌کردند.

به راستی کدام حقوق دانی است که کمترین سوال و پرسش از خود را ناحق خوانده و دعوی شکایت می‌کند؟ کدام حقوق دان است که با ادعای آزادی انتقاد (حتی از امام معصوم!) پا به عرصه می‌گذارد؛ ولی تمام هم و غم خود را برای بستن دهان منتقدان بکار میبندد؟ کدام حقوق دان است که بعد از اثبات بی گناهی و مبرا شدن یک شهروند از اتهام قبلی، بجای پاسخگویی به سوالات ایجاد شده در رابطه با خود؛ به بهانه‌ای جدید علیه او پرونده سازی میکند؟

کاش نیمی از شعار‌های تحمل مخالفی که رییس جمهور در ابتدای سال تحصیلی به کودکان دبستانی میگوید، در رفتار خودشان بروز میکرد و کاش دولت محترم به همان اندازه که در بستن دهان منتقدان پافشاری و پیگیری داشت، در بستن دست رانت خواران و جیره حقوق بگیران نجومی همت می‌ورزید؛ و البته در روز‌های اخیر ملاحظه کردیم که پاسخ افشاکنندگان حقوق‌های نجومی، چیزی جز برکناری و خارج کردن ایشان نیست.

در دولتی که با شعار‌های پر زرق و برق آزادی روی کارآمده، کمترین چیزی که میبینیم تحمل مخالف است. شفافیت در تصمیم گیری‌ها به کمترین حد خود رسیده و اعتدال و منطق یافت نشدنی است. در روز مشارکت اجتماعی، که بارزترین مولفه تحقق مردم سالاری دینی است، حتی دیگر زحمت کار‌های نمادین را هم به خود نمیدهند؛ بلکه صدای کمترین انتقاد مردم نیز بسته میشود تا نشانگر توجه بالا به امر مشارکت اجتماعی و انتقادپذیری باشد!

خواسته ما از هیئت دولت، بازگشت از راهی است که هیچ نتیجه‌ای را برای مردم به همراه نداشته است. از برجام که تمام ارکان دولت به آن گره زده شد و آنرا تنها راه حل دیدند تا رفتار‌هایی که با منتقدین خود دارند. فرصتی که تا انتهای این دولت باقی است اگرچه از نظر زمانی زیاد نیست؛ اما امکان ایجاد تغییر و تحول زیادی را در خود دارد. امید است هیئت محترم دولت، به نحو احسن از این فرصت باقیمانده استفاده کرده؛ و به نفع مردم، به رویکرد‌های بی فایده قبل خاتمه دهد.

امضا شده توسط:
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی شریعتی
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازداشت حسن عباسی انجمن اسلامی دانشجویی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی