Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: نقالی و قصه گویی داستان های قرآنی در مساجد مغفول مانده است و باید با احیا چنین برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد حضور نوجوانان و جوانان را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (24 مردادماه) در دیدار با معاون فرهنگی حوزه هنری استان اردبیل گفت: استفاده از زبان هنر در برنامه های فرهنگی و هنری بهترین وسیله برای ایجاد جذابیت حضور افراد جامعه است و می تواند مرجع مهمی برای گرایش های مختلف در انتخاب برنامه های فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: نقالی و قصه گویی داستان های قرآنی در مساجد مغفول مانده است و باید با احیا چنین برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد حضور نوجوانان و جوانان را فراهم کرد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: کودکان و نوجوانان با زبان قصه بسیاری از مفهوم را درک و با آن ارتباط برقرار می کنند و باید مساجد در زمینه قصه گویی داستان های قرآنی فعال تر عمل کنند تا شاهد ترویج معارف معنوی از سنین پائین باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بانک اطلاعات هنرمندان فعالان کانون های مساجد در سال های پیش تدوین و هر ساله در حال به روزرسانی برای حضور فعال هنرمندان در جشنواره ها و فعالیت های هنری کانون های مساجد صورت می گیرد.

 

سقاء افزود: تربیت هنرمند متعهد، ایجاد زمینه های کارآفرینی در رشته هنر و توانمندسازی هنرمندان از مهمترین اهداف حمایتی کانون های مساجد از هنرمندان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اعلام کرد: خرید آثار هنری و اهدا به عنوان هدیه از دیگر برنامه های حمایتی از هنرمندان است که در ویژه برنامه های تجلیل از فعالان کانون های مساجد هر ساله انجام می شود.

 

سقاء اذعان داشت: حمایت از گروه های سرود به عنوان یکی از زیرشاخه های هنر در کانون های مساجد به عنوان یک برند با موضوع های ملی و اسلامی صورت می گیرد و تاکنون گروه های سرود کانون های مساجد در سطح ملی بسیار موفق بوده اند.

 

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان عید قربان روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد دعای عرفه استان همدان خبرگزاری شبستان شیراز اوقات فراغت شبستان یزد هنر متعالی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید پوراحمدی با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه " روایت باران" گفت: این نمایشگاه با همکاری و حمایت صندوق اعتباری هنر در راستای تحقق شعار سال و همچنین تأکیدات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت‌های مردمی و حضور مؤسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی برای تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

رییس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در عین حال توضیح داد: تلاش ما این است که در سال جاری، فعالیت‌های این مجموعه با مشارکت فعالان عرصه فرهنگ و هنر انجام و زمینه‌های جهش تولیدات هنری و فرهنگی در این حوزه را فراهم کنیم.

پور احمدی با اشاره به ارائه ۳۶ نوع خدمت و حمایت صندوق اعتباری هنر از جامعه فرهنگ و هنر کشور، تاکید کرد: در این راستا با عنایت به تعیین شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، صندوق اعتباری هنر نیز مصمم است مجموعه فعالیت و سیاست‌های خود را بر مبنای تحقق این شعار برنامه ریزی نماید. از این رو یکی از مکان‌هایی که برای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته، فرهنگسرای نیاوران است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود به هتک حرمت به مقام شامخ قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث جریحه دار شدن افکار و اندیشه‌های مسلمانان در سراسر جهان شد از این رو تصمیم گرفتیم در جهت توجه جامعه و آحاد مردم به مفاهیم و مضامین قرآن کریم با زبان هنر، برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: خوشبختانه هنرمندان کشور عزیزمان در ادوار مختلف همیشه این افتخار را داشته اند که آثار فاخر قرآنی را خلق و تولید کنند.

پور احمدی ادامه داد: در این راستا برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اساتید و هنرمندان برجسته و خبره در حوزه خط و خوشنویسی با موضوع قرآن در فرهنگسرای نیاوران را در دستور کار صندوق قرار دادیم.

وی افزود: این نمایشگاه تحت عنوان "روایت باران" با حمایت و همکاری صندوق هنر و یکی از مؤسسات فعال هنری، در حوزه هنر ایرانی- اسلامی از ۳۱ فروردین تا انتهای اردیبهشت ماه سال جاری با محوریت خط و خوشنویسی آثار قرآنی در عرصه هنرهای تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

رییس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه دفاع از ساحت قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان با زبان هنر، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، افزایش تولید آثار هنری قرآنی با حمایت از هنرمندان حوزه قرآن را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به حضور و ارائه آثار هنری توسط هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی به ویژه حوزه خط و خوشنویسی، گفت: تلاش ما این است ضمن تقدیر و تجلیل از هنرمندان مشارکت کننده در این رویداد هنری، بستر تعاملی میان هنرمندان این عرصه را نیز فراهم نمائیم.

پوراحمدی یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندانی چون یدالله کابلی خوانساری، مهدی فلاح، علی اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی قربانی، حیدر موسوی، احمد شفیعی‌ها و … در معرض دید علاقه مندان و بازدید کنندگان گذاشته خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با دعوت از علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه گفت: با توجه به مجموعه آثار برجسته و نفیس خط و خوشنویسی هنرمندان کشور از علاقه‌مندان و دوستداران آثار هنری دعوت می‌شود با حضور در فرهنگسرای نیاوران از این رویداد بزرگ هنری و قرآنی دیدن فرمایند.

نمایشگاه "روایت باران" عصر جمعه ۳۱ فروردین ماه جاری با حضور جمعی از هنرمندان برجسته و پیشکسوت و علاقمندان، در محل در گالری‌های ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

کد خبر 6081191 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه