Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از تدابیر جدید و مهمی پرده برداشت که در خصوص حفظ حاکمیت هوایی در برابر پروازهای جنگنده‌های بیگانه تدوین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد رضا آل حیدر، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به سومریه نیوز گفت، احتمالا آنچه در پادگان الصقر رخ داد یک هدف‌گیری هوایی بود.

رئیس کمیته امنیت و دفاع اظهار کرد، باید شهرها از انبارهای تسلیحاتی متعلق به نیروهای امنیتی و حشد شعبی تخلیه شوند به خصوص سلاح‌هایی نظیر موشک و تجهیزات سنگین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود نشست‌های مستمر بین فرماندهی کل نیروهای مسلح و فرماندهان امنیتی به منظور ایجاد راه‌حل‌هایی جایگزین برای انتقال پادگان‌های حاوی سلاح‌های سنگین گفت، تدابیر جدید و مهمی در زمینه حفظ حاکمیت هوایی و پرواز جنگنده‌ها در حریم هوایی عراق در نظر گرفته شده و کمیته امنیت و دفاع از لحظه اولیه انفجار الصقر موضوع را پیگیری ‌کرد.

وی تاکید کرد، دو مساله مهم باید اتفاق بیفتند یکی تخلیه شهرها از پادگان‌ها و دوم لزوم اتخاذ تدابیر فوری از سوی دولت برای ممانعت از پرواز جنگنده‌ها در حریم هوایی عراق و این امر تنها باید با موافقت عراق باشد تا این کشور کاملا حاکمیت زمینی و هوایی خود را در دست داشته باشد.

این عضو پارلمان عراق تاکید کرد، کنترل پروازهای جنگنده‌ها، عراق را قادر خواهد ساخت هرگونه حادثه‌ای را از هم تمیز دهد. ما دقیقا نمی‌دانیم این حمله ناشی از حادثه فنی بود یا یک هدف‌گیری.

در انفجار پادگان الصقر یک تن کشته و ۲۹ تن دیگر زخمی شدند.

در این راستا یک شرکت اسرائیلی متخصص در زمینه عکس‌برداری ماهواره‌ای تصاویری از انبار تسلیحاتی جنوب بغداد که اخیرا شاهد انفجاری بود، منتشر کرد که مدعی است، مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

روسیا الیوم‌ به نقل از روزنامه اسرائیلی "تایمز آو اسرائیل" گزارش داد، شرکت "امیگ سَت اینترنشنال" اسرائیل اعلام کرد، ویژگی‌های خسارات وارده که در تصاویر مشخص شده نشان می‌دهند احتمالا انفجار در پادگان الصقر در جنوب بغداد ناشی از حمله هوایی بوده باشد که در پی آن انفجارهای ثانویه مواد انفجاری انبار شده را به همراه داشته است.

براساس گزارش‌های خارجی، اسرائیل به صورت فزاینده‌ای در انجام حملات هوایی در عراق نقش دارد.

سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق پیشتر از وقوع انفجاری در داخل انبار تسلیحات وابسته به پلیس فدرال و حشد شعبی خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار در بغداد رژيم صهيونيستي پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق با امضای قراردادی توسط معاون وزیر نفت ایران و وزیر برق عراق به مدت ۵ سال دیگر تمدید شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با امضای قراردادی بین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و وزیر برق عراق، قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال تمدید شد.

بر مبنای این قرارداد به‌منظور تأمین نیاز داخلی، حجم صادرات گاز به عراق در دوره گرم و سرد سال متغیر خواهد بود.

* صادرات 52 میلیارد مترمکعبی گاز ایران به عرافق از 2017

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه 2017) و بصره (در ژوئن 2018) تاکنون حدود 52 میلیارد مکعب گاز به ارزش 15 میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

* نیاز مبرم نیروگاه‌های عراق به گاز ایران

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق نیز با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا 5 سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه‌ سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیازهای ما را فراهم کرده است.

بر اساس اعلام وزارت نفت، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به 35 هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها 20 هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز درمانی در جنوب لبنان
  • مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادیم
  • حمله اسرائیل به جنوب لبنان/ چند تن در یک مرکز شهید شدند + فیلم
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز پزشکی و امدادی در لبنان
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان