Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@21:25:25 GMT

کنگره آمریکا از اعتراضات «هنگ‌ کنگ» حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۴۹۶۰

به گزارش فارس، در ادامه مداخلات واشنگتن در امور داخلی «هنگ‌کنگ»، یکی از کمیته‌های امور خارجه کنگره آمریکا در خصوص برخورد نیروهای امنیتی پکن با معترضان خشن هنگ‌کنگ هشدار داد.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، «الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت «نیویورک‌» و «مایکل مک کال» عضو جمهوری‌خواه این کمیته روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای با نادیده‌ گرفتن اقدامات خشونت‌بار معترضان هنگ‌کنگ به پکن هشدار دادند که هرگونه استفاده از خشونت علیه «معترضان آرام» هنگ‌کنگ، «اشتباه» پکن محسوب می‌شود و پاسخ «سریع» روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعضای کنگره، اعتراضات هنگ‌کنگ را به اعتراضات 1989 میدان «تیانانمن» تشبیه کردند که به خونریزی منتهی شد و به «رخداد چهارم ژوئن» نیز معروف است.

این نمایندگان کنگره در بیانیه هشدارآمیز خود خطاب به چین اعلام کردند: «ما از چین می‌خواهیم از ارتکاب چنین اشتباهی دوری کند که (این اشتباه) محکومیت جهانی و پیامدهای فوری به همراه خواهد داشت».

این اولین بار نیست که مقامات آمریکایی در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله چین مداخله می‌کنند. پیش از این نیز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه هفته جاری در یک پیام توییتری، اعلام کرد که پکن در حال مستقر کردن نیروهای خود در امتداد مرز با هنگ‌کنگ است.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که یک روز قبل از آن، حزب حاکم چین اعلام کرد که نظامیان این کشور برای انجام رزمایش در مرز هنگ‌کنگ مستقر شده‌اند.

نمایندگان کنگره آمریکا در حالی از معترضان هنگ‌کنگ جانبداری کرده‌اند که علیرغم هشدارهای رهبر این منطقه، معترضان، اعتراضات خود را به خشونت تبدیل کرده‌اند و به سمت نیروهای امنیتی حمله‌ور شده‌اند و همچنین اواسط هفته، یکی از خبرنگاران چینی را به گروگان گرفتند و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری، اعتراضات خشونت آمیز معترضان هنگ‌کنگ که برای دومین روز موجب لغو پروازهای فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ شد، نیروهای امنیتی را وادار به مداخله کرد و همین امر به درگیری معترضان و پلیس ضدشورش در فرودگاه هنگ‌کنگ منجر شد.

در درگیری‌های اواخر سه‌شنبه شب، معترضان مردی را به گروگان گرفتند که پس از آن رسانه‌های چین گزارش کردند خبرنگار روزنامه چینی «گلوبال تایمز» بوده است.

هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه، دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بسته‌های کمکی به اوکراین، اسرائیل و تایوان، طی هفته جاری هر کدام به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، چراکه طبق ارزیابی‌ها، بعد از حمله تلافی جویانه ایران، تل آویو به کمک بیشتری از سوی واشنگتن نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "مایک جانسون"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  اعلام کرد که موضوع ارائه کمک‌های مضاعف به اوکراین در کنگره ایالات متحده در قالب یک بسته جداگانه ای بررسی خواهد شد.

جانسون بامداد امروز، سه شنبه، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این هفته ما لوایح جداگانه‌ای را با فرآیند اصلاح ساختاری و مناسب بررسی خواهیم کرد. این بسته‌ها شامل اختصاص بودجه لازم برای ارائه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان است که این بار هر کدام از آنها به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.»

نشریه پانچ‌بال (Punchbowl ) در این رابطه یادآور شده که نیاز به این روش برای تأمین بودجه مورد نیاز اسرائیل به دلیل حمله اخیر ایران است و مقامات تل آویو به بودجه بیشتری برای دفاع از  خود نیاز دارند و  به همین دلیل مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی را تصویب نمی‌کند که در آن به اوکراین هم اشاره شود که در شرایط کنونی چندان مورد توجه نیست. 

این نشریه می‌نویسد: این تصمیم ممکن است نشان دهد که تمام امیدها برای کمک به اوکراین و فایده داشتن آن از بین رفته است. البته در عین حال جانسون به کاخ سفید اطمینان داده که به طور کامل از اوکراین حمایت خواهد کردد. با این حال، ارائه بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل می‌تواند منجر به برکناری جانسون از قدرت شود. اگر جانسون موضوع بسته تصویب شده مجلس سنا که شامل بیش از 60 میلیارد دلار برای اوکراین است، را مطرح کند، احتمالاً به ارائه طرحی برای کناره گیری او از سمتش منجر شده و می تواند به پایان دوره ریاست او بر مجلس نمایندگان منجر شود.

روز گذشته مایک جانسون وعده داد که لایحه مربوط به کمک به اوکراین ممکن است هفته آینده در مجلس نمایندگان بررسی شود، اما اختلافات در حال ظهور بر سر ایحه دو حزبی می تواند از این امر جلوگیری کند.

پیش از این، پنتاگون اعلام کرد که حمایت از اوکراین یک سرمایه گذاری سودآور در آینده است که باید نتیجه دهد. علاوه بر این، سلست والاندر، مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل، گفت که اگر کنگره بسته کمکی جدید به اوکراین را تصویب کند، دولت ایالات متحده می‌تواند در آینده بسیار نزدیک، به معنای واقعی کلمه ظرف یک یا دو هفته، ارسال مهمات را آغاز کند. 

در  اواسط ماه مارس، کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد. دولت جو بایدن از کنگره خواست تا درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کند. مجموع هزینه‌های دفاعی ایالات متحده در سال 2025 باید 850 میلیارد دلار باشد که 34 میلیارد دلار بیشتر از میزان تصویب شده در بودجه سال 2024 این کشور است.

درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراینبایدن برای کمک به اسرائیل دست به دامان رهبران کنگره شدبررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • جانبداری کنگره آمریکا از تل‌آویو با نادیده گرفتن حق مشروع ایران
  • وعده جانسون برای تصویب لایحه کمک به اسرائیل
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین