Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان شنبه هفته جاری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

۴طرح پترول در سال جاری به بار می‌نشیند

در این مجمع رسول اشرف‌زاده مدیرعامل شرکت با اشاره به راه‌اندازی و بهره‌برداری برخی پروژه‌های در دست اجرای شرکت، گفت:  در سال مالی جاری دو واحد الفین و SRU  پتروشیمی ایلام، کود شیمیایی اوره لردگان و واحد سولفات پتاسیم ارومیه به بهره‌برداری می‌رسند که به دلیل جامعیت این دو پروژه، سودآوری قابل‌توجهی عاید پترول خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص میزان پیشرفت این پروژه‌ها نیز گفت: واحد الفین پتروشیمی ایلام با پیشرفت ۹۸ درصدی و واحد SRU این پتروشیمی تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین پروژه مجتمع کود شیمیایی اوره لردگان نیز پیشرفت ۹۶ درصدی داشته که پیش‌بینی می‌شود واحد اوره این مجتمع در آذرماه به بهره‌برداری برسد.

اشرف‌زاده در مورد پروژه گچساران نیز گفت: به منظور تامین مالی پروژه اقدام به انتشار اوراق مشارکت و اخذ تسهیلات مالی به میزان ۵۳۰ میلیارد تومان کردیم که با لحاظ این موارد پیش‌بینی می‌شود از شهریورماه درصد پیشرفت این پروژه رشد چشمگیری داشته باشد و در نهایت تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رکورد پترول با جهش بیش از دو برابری سود شکسته شد

مدیرعامل در ادامه به تشریح موارد بااهمیت صورت مالی پرداخت و گفت: در سال مالی گذشته باتوجه سودآوری زیرمجموعه‌های پترول، درآمد هر سهم این شرکت با رشد ۱۱۵ درصدی روبرو شد که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. البته سود عملیاتی پترول ۱۱۱درصد افزایش یافت. همچنین شرکت در سال گذشته ۵۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که ۴۶۳ میلیارد تومان حاصل از سود سهام دریافتی  و ۶۶ میلیارد تومان از طریق سود فروش سهام بوده است.

مدیرعامل در ادامه افزود: بازده دارایی‌ها و همچنین نرخ بازده صاحبان سهام شرکت با رشد ۴۰ و ۷۸ درصدی روبرو شده که بیانگر حرکت جهشی شرکت به سمت ماموریت‌های محوله است

فرش قرمز بورس برای دو‌ شرکت زیرمجموعه پترول

اشرف زاده در مورد بورسی شدن زیرمجموعه‌های پترول نیز گفت: تا پایان سال مالی ۹۸ سهام دو‌ شرکت پتروشیمی ایلام و ارومیه در بورس اوراق بهادار عرضه خواهند شد که این عرضه‌ها سبب خواهد شد نقدینگی شرکت افزایش یابد.

اصلاح ساختار مالی با کاستن از تعهدات ارزی

از سویی دیگر بهینه‌سازی پرتفوی پترول با واگذاری سهام شرکت‌های کم‌بازده و پُرریسک در دستور کار هیات‌مدیره پترول است. در همین راستا در ادامه اصلاح ساختار مالی شرکت، پترول تصمیم دارد تا با واگذاری بخشی از سهام شرکت پتروشیمی دهدشت، بروجن و گچساران، بخشی از بدهی‌های ارزی خود به هلدینگ خلیج فارس تسویه کند.

از سویی دیگر باتوجه به گفته‌های مدیرعامل، شرکت در نظر دارد تا با انتشار اوراق مشارکت، اوراق صکوک و سلف به تامین مالی پروژه‌های در دست اجرا شتاب بیشتری بخشد.

بحث شیرین تقسیم سود

پترول در سال مالی گذشته بالغ بر ۲۵۶ ریال به ازای هر سهم سود کسب کرده که در این مجمع، سهامداران تقسیم ۶۰ درصدی سود به میزان ۱۵۰ ریال را تصویب کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی صنعت نفت مجمع عمومی هلدینگ خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری یکی از تیم‌های مطرح فوتبال کشور به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: بخش عمده شرکت‌ها و سرمایه‌های هلدینگ خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد.

 وی اضافه کرد: این یک بی‌عدالتی بزرگ است که آلودگی‌ها، تخریب محیط زیست، ترافیک و دیگر مضرات این صنعت نصیب مردم استان بوشهر شود ولی حمایت مالی و پول و سودش برای دیگران باشد.

نماینده دشتستان افزود: این ظلم آشکار است که برخی مدارس و مراکز درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند ولی قرار است سرمایه هلدینگ خلیج فارس که متعلق به بازنشستگان است خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اقدام هلدینگ خلیج فارس در خرید باشگاه پایتخت را غیرقانونی خواند و گفت: اگر قرار است تیم‌داری کنند چرا باید با پول مستضعفان و بازنشستگان باشد؟ از رییس جمهور و دیگران درخواست داریم جلوی این کار را بگیرند.

دیگر خبرها

  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال
  • جزییاتی از واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • ورود رسمی ابرهلدینگ اقتصادی به خرید سهام استقلال!