Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: دانشنامه ۱۱۰ جلدی فرهنگ و تمدن استان نمونه ای از برنامه های تولیدی حوزه هنری استان منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، تبیین هنری معارف بیانیه گام دوم انقلاب در چارچوب مکتب مقاومت از طریق روایت گذشته و تجسم آینده در دستور کار حوزه هنری استان سمنان قرار دارد و تولید و توزیع محصولات ادبی و هنری آینده‌گرا و جریان‌ساز برای مخاطبان جوان و پرورش هنرمندان متعهد و مومن به آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیگر اولویت‌های حوزه هنری برای تبیین گام دوم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: حوزه هنری استان سمنان با روایت صحیح از گذشته، معرفی درست وضعیت و جایگاه فعلی انقلاب اسلامی و تصویرسازی از آینده به دنبال تحقق راهبردهای اتخاذ شده برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سیاست‌نامه خرد انقلابی در تداوم نسلی آرمان های انقلاب یاد کرد و یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب سندی است که می‌تواند متناسب با ظرفیت‌های نهادی جمهوری اسلامی مورد خوانش و تفسیر قرار بگیرد.

حسینی ابراز داشت: محور اساسی بیانیه گام دوم انقلاب آمادگی برای نیل به آرمان تمدن نوین اسلامی است و از این رو تفهیم و درک این مفاهیم در بین آحاد جامعه نیازمند تصویرسازی و تجسم با استفاده از ظرفیت هنر است و حوزه هنری نقشی محوری در تحقق اندیشه و هنر انقلاب اسلامی دارد.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان گفت: حوزه هنری استان با اقدامات و برنامه ریزی‌های مختلف مانند حمایت از آثار نمایشی با موضوعات مد نظر حوزه هنری با نگاه بومی، تولید پویانمایی با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی به دنبال تببین و تحقق گام دوم انقلاب با زبان هنر است.

نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به ریاست آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور علیرضا آشناگر استاندار و معاون استانداری و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان حوزه هنری هنری کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی  افزود :  این نهاد باید مهمترین بازیگر فعالیت های فرهنگی و هنری دانشجویی و دانشگاهی باشد.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی سابقه طولانی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد و بنیانگذار بسیاری از رویدادهای مهم این حوزه بودو در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاهها اقدامات فاخری انجام داده است  گفت: امید است جهاد دانشگاهی دوباره به آن دوره برگردد  و فعال باشد.

 

وی  اضافه کرد: جهاددانشگاهی باید در دانشگاه‌ها در کنار دیگر بخش‌های ذیربط، در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین بازیگر باشد.

 اسماعیلی با تاکید بر اینکه آماده انجام حمایت‌های لازم از طرح‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی در حوزه هنر و فرهنگ هستیم گفت: در بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهیان اعتباراتی پیش بینی شده که آیین نامه آن برای سال ۱۴۰۳ در حال تصویب است که جهاددانشگاهی می‌تواند از ظرفیت‌های این آیین نامه استفاده کند و  ما نیز آماده حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری دانشجویی جهاددانشگاهی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغ تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نقش ویژه‌ای در تاسیس این شهر جهانی خواهد داشت.

 حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : برگزاری مسابقات ملی مناظره، نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی ایسپا، رویدادهای فرهنگی، انتشار کتاب‌های این حوزه  برخی از این اقدامات است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی این حوزه درخواست حمایت برای برگزاری رویدادهای تخصصی و انجام مطالعات تحقیقاتی داریم.

وی همچنین از ابلاغ تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور قدردانی کرد و گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دیگر بخش‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آماده تحقق اهداف این شهر جهانی هستند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به انجام تحقیقات علمی در زمینه فرهنگ و هنر در جهاددانشگاهی گفت: دفتر تخصصی فرهنگ و هنر در این نهاد در حال راه‌اندازی است.

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی