Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور وعده داد طرح راه آهن بستان آباد میانه ظرف یک تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح خط آهن میانه - تبریز اظهار کرد: بر اساس تعهد رئیس جمهوری در سفر به آذربایجان شرقی این طرح محقق می‌شود و در این راستا ۱۳۲ کیلومتر از راه آهن میانه بستان آباد آماده بهره برداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ادامه این طرح که ۴۴ کیلومتر را در بر می‌گیرد، خط آهن از بستان آباد به تبریز متصل می‌شود که این بخش نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد:مشکل اعتباری در خصوص این طرح وجود ندارد و بخش اول آن در آستانه بهره‌برداری است و به زودی ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام این طرح پرداخت می‌شود.

گفتنی است خط آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهر‌های ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌شود که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد. 

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان تبریز از افتتاح شهرداری‌های لاهیجان و اسفهلان در این شهرستان خبر داد. 

یونس فاتح عصر امروز یکشنبه در حاشیه آئین افتتاح شهرداری‌های لاهیجان و اسفهلان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم، طبق تصویب هیئت وزیران، روستاهای لاهیجان و اسفهلان با اتمام مراحل اداری به شهر تبدیل شدند و امروز شاهد تاسیس شهرداری در این دو شهر هستیم. 

وی با اشاره به اخذ مجوز تاسیس شهرداری و تبدیل شورای اسلامی روستا به شورای اسلامی شهر افزود: امیدواریم با تاسیس شورای شهر و شهرداری مقدمات توسعه برای شهرهای لاهیجان و اسفهلان فراهم شود. 

وی همچنین اذعان کرد: با وجود اهمیت ماشین‌آلات سنگین در شهرداری هر دو شهر، از سوی معاونت عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی قول مساعد برای تهیه این خودروها صورت گرفته است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری آذربایجان‌شرقی، وی احکام سرپرستی شهرداری‌ها را به امیرحسین ایمانی سرپرست شهرداری اسفهلان و محمد میرزایی سرپرست شهرداری لاهیجان تقدیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برادران عالمیان در مسیر سهمیه المپیک پاریس
  • انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • افتتاح دو شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • تکمیل لکه گیری و روکش آسفالت مسیر جاده‌ای میمه-وزوان تا یک ماه آینده + فیلم
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی