Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شهرام آدم‌نژاد امروز در حاشیه راه‌اندازی اولین پرواز داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نرخ بلیت پروازهای اربعین اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای عتبات برای ایام اربعین گران نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی شده است قیمت بلیت اتوبوس هم در مسیر رفت در این ایام گران نشود اما باید ترددهای یکسرخالی را هم در نظر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریزی برای تغییر دامنه نرخ پروازهای داخلی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی از دامنه موجود نرخ‌های تعیین شده خارج نشد‌ه‌اند، گفت: البته ساختار قیمت‌گذاری باید در دامنه تغییر پیدا کند و متناسب با تقاضا و عرضه و فصول مختلف‌ باید تغییراتی داشته باشد.

آدم‌نژاد افزود: سعی می‌کنیم انحراف معیار دامنه تغییر را کاهش دهیم و اگر این عملیاتی شود حس افزایش قیمت زیاد بدین صورت ایجاد نمی‌شود؛ در خیلی از مسیرها پس از پایان شهریورماه، با توجه به کاهش تقاضا و افزایش عرضه، نرخ‌های بلیت هواپیما کاهش می‌یابد.

محدودیت پروازی شبانه کماکان در مهرآباد برقرار است

وی با اشاره به مطلوبیت راه‌اندازی پرواز داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: از آن منظر که محدودیت زمان پروازی در فرودگاه امام خمینی(ره) وجود ندارد، راه‌اندازی پروازهای داخلی در این فرودگاه نیز دارای مزیت است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت فرودگاه امام خمینی(ره) با افتتاح ترمینال سلام افزایش یافته است، گفت: هم‌اکنون محدودیت پروازی از ساعت 12 شب تا 5 صبح در فرودگاه مهرآباد پابرجا است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای انتقال کامل پروازهای داخلی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره) وجود ندارد، گفت: ایرلاین‌هایی که می‌خواهند پروازهای کانکشن داشته باشند، یعنی ابتدا از مسیری خارجی به فرودگاه امام خمینی(ره) بیایند و سپس از این فرودگاه پرواز داخلی به یکی از نقاط کشور داشته باشند، می‌توانند پروازهای داخلی خود را در فرودگاه امام(ره) راه‌اندازی کنند.

جزئیات راه‌اندازی اینترنت در پروازها/ انتخاب با مسافر است

وی درباره راه‌اندازی اینترنت و وای‌فای در پروازها گفت: در حال هماهنگی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم، البته این امر هزینه‌بر است، اما قطعا همه هزینه آن بر دوش مسافر نخواهد بود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: انتخاب اینترنت در پروازها اختیاری خواهد بود و یا اینکه ممکن است بتوانیم اینگونه عمل کنیم که هر مسافر به اپراتور خود وصل شود، که البته این مصادیق همه در حال مطالعه است.

آدم‌نژاد اظهار داشت: در حال تجاری‌سازی این موضوع هستیم، اما از لحاظ فنی باید همه موارد بررسی شود و اگر این سیستم راه‌اندازی شود، انتخاب اینترنت برای مسافر اختیاری خواهد بود.

ایرتاکسی امسال راه‌اندازی می‌شود

وی بیان کرد:‌ موضوع ایرتاکسی در حال نهایی شدن است، اصلاح مقررات در این باره در سازمان هواپیمایی خوب پیش رفته است و امسال عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا تعداد ایرتاکسی‌ها مدنظر نیست، گفت: در گام اول فقط می‌خواهیم راه باز شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما تعداد زیادی فرودگاه در کشور داریم که باید به بهره‌وری آن توجه کرد، این فرودگاه‌ها ظرفیت خوبی دارند و می‌توان با به کارگیری تاکسی در مسیرهای کوتاه از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

تدوین نظام استاندارد و متحد بین ایران، روسیه و آذربایجان در مستندات حمل

آدم‌نژاد با اشاره به سفر اخیر خود به کشورهای روسیه و ترکمنستان بیان کرد: نشست کشورهای حاشیه‌ای خزر درباره گردشگری مسافری در خزر موضوع نشست ترکمنستان بود.

وی افزود: در سفر روسیه موضوع شاخه غربی کریدور شمال - جنوب و توسعه راه‌آهن رشت به آستارا که ما باید انجام دهیم، بررسی شد.

آدم‌نژاد افزود: در تفاهم وزرای حمل و نقل ایران، آذربایجان و روسیه مقرر شد نظام استاندارد و متحدی بین کشورها برای مستندات حمل ایجاد شود؛ یعنی بارهایی که در این مسیر می‌آیند، تحت قالب یک مستندات با یک عوارض همگن و هزینه یکسان انجام شود.

وی ادامه داد: نکته بعد، برخورد با این حمل است که مقرر شد کمیته‌ای بین سه کشور با ریاست معاونان حمل و نقل سه طرف تشکیل شود و صورتجلسه تفاهم اصلی بین وزرای حمل و نقل تا چند ماه آینده انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در این نشست همچنین روسیه درباره Eکریدور (نحوه پایش و ردیابی مستمر بار و ناوگان) مباحثی را مطرح کرد و مقرر شد شرکت‌های ما نیز احتمالا در شهریورماه یا ماه‌های آینده بازدیدی از این سیستم داشته باشند؛ اگر ما بتوانیم مشترکات به لحاظ داده‌ها و پردازش‌ها داشته باشیم، می‌توانیم این پروژه را شروع کنیم.

وی تأکید کرد: باید مسیر را برای همه کسانی که بار حمل می‌کنند اقتصادی کنیم و رفتارهای یکسان داشته باشیم‌.

سوخت یارانه‌ای به کامیون‌های ترانزیت خارجی نمی‌دهیم

وی تأکید کرد: در حوزه ترانزیت تأمین سوخت با قیمت مناسب انجام می‌شود و باید نحوه تأمین سوخت و قیمت آن به گونه‌ای باشد که برای ما و آنها مناسب باشد.

وی ادامه داد: یقینا سوخت یارانه‌ای به آنها داده نخواهد شد، اما نحوه ارائه سوخت و قیمت آن در اجلاس روسیه بررسی شد.

هنوز سهمیه سوخت 600 تومانی دراختیار راننده‌ها قرار داده نشده است

آدم‌نژاد درباره کارت سوخت کامیون‌ها اظهار داشت:‌ تهیه سوخت چندین اشکال داشت، اول آنکه نباید هیچ محدودیتی برای هر کسی که بار می‌برد ایجاد کرد و هر چه ناوگان نیاز به سوخت داشت باید به آن بدهند.

وی افزود: در بخش درون‌شهری هنوز مستندات کامل نشده است و تا کامل نشده باشد، مجبور هستند محدودیت‌هایی درباره تأمین سوخت ناوگان کامیونی اعمال کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: مشکل دیگی که در تأمین سوخت ناوگان جاده‌ای وجود دارد این است که سهمیه را یک ماه بعد می‌دهند که ممکن است کامیونی این ماه‌ کم کار کرده باشد، اما تصمیم دارد ماه بعد بیشتر کار کند، که ضرورت دارد این سهمیه‌ها به روز شود و باید زمان تخصیص طی هماهنگی با شرکت پخش پالایش و فراورده نفتی ساماندهی شود.

وی افزود: هنوز سهمیه 600 تومانی سوخت دراختیار راننده‌های ناوگان سنگین قرار نگرفته است.

محدودیت‌های توزیع لاستیک را قبول دارم/ تأمین لاستیک با ارز 4200 تومانی سخت است

آدم‌نژاد بیان کرد: با وجود آنکه مشکلات زیادی در تأمین ارز وجود دارد، اما واردات لاستیک پس از تأمین در داخل، از خارج به خوبی انجام شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در دو ماه گذاشته توزیع لاستیک با قیمت تمام شده بین ناوگان سنگین انجام شده است، البته محدودیت‌هایی هم وجود دارد و باید این فرایند اصلاح شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌دانیم تا کی ارز 4200 تومانی به لاستیک اختصاص داده می‌شود، اما پیگیری‌هایی هم از وزارت صنعت و معدن داشته‌ایم که امیدواریم این مشکل حل شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در پروژه‌های تأمین لاستیک ناوگان سنگین، تأمین سختی از نیازها از طریق واردات است، اما با تلاش وزارت صنعت، تولید لاستیک‌های ناوگان سنگین هم در داخل توسعه می‌یابد و تا دو سال آینده این اتفاق خوب رخ می‌دهد.

آدم‌نژاد تأکید کرد: از سوی دیگر، مشکل روغن موتور برای ناوگان سنگین وجود داشت که امروز تأمین این کالا از حالت بحرانی خارج شده است.

استفاده از طرح جامع حمل و نقل در مبانی پروژه‌های سال 99

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره طرح جامع حمل و نقل به فارس گفت‌: فاز یک طرح جامع حمل و نقل به پایان رسید و در حال پیاده‌سازی آن هستیم.

آدم‌نژاد گفت: تلاش می‌کنیم در مبانی پروژه‌های سال 99 از طرح جامع حمل و نقل استفاده کنیم که این برای اولین بار در کشور است.

20 / 20 اربعین شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بلیت هواپیما گران شدن بلیت هواپیما در اربعین بلیت هواپیما برای ایام اربعین گران نمی‌شود تغییر در دامنه نرخ پروازهای داخلی‌ راه‌اندازی اولین پرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اربعین شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بلیت هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان میزبان ۲ هزار مسافر در ۲ روز

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: بیش از دو هزار میهمان نوروزی طی دو روز با هواپیما وارد استان شدند. - اخبار استانها -

مهدی خسروی بنجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: بیش از دو هزار میهمان نوروزی در دو روز با هواپیما وارد استان سیستان و بلوچستان شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان ششم و هفتم فروردین میزبان دو هزار و 178 نفر میهمان ورودی بود.

وی افزود:در این دو روز تعداد 45 نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های استان انجام شده و چهار هزار و 473 نفر مسافر اعزام و پذیرش شدند.

خسروی در پایان گفت: باعث افتخار و خوشحالی کارکنان فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان است که میزبان و خدمت‌رسان به هم میهنان در ایام نوروز هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۱۰۰پرواز از آغاز سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد/جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی در نوروز
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳
  • فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان میزبان ۲ هزار مسافر در ۲ روز
  • ظرفیت پارکینگ‌های مهرآباد پر شد
  • پلیس در ایام نوروز با تلاش مضاعف به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پر شد
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پرشد
  • ظرفیت پارکینگ‌های مهرآباد پر شد/ مسافران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پُر شد