Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@14:45:36 GMT

نشانه‌های کم خونی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۵۲۰۰

نشانه‌های کم خونی را بشناسید

رویداد۲۴ ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی درباره «کم‌خونی و علائم ظاهری آن»، اظهار داشت: هموگلوبین طبیعی انسان ۱۴ تا ۱۵ است و برای خانم‌ها نیز اگر کمتر از این عدد باشد، آن را کم‌خونی می‌گوییم.


وی با بیان اینکه کم‌خونی دو نوع است، گفت: کم‌خونی یا به علت کمبود ویتامین‌هاست یا به علت کمبود آهن در بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود: اگر کم‌خونی به علت سوءتغذیه است، باید نوع مصرفی غذای فرد درست شود، اما برخی‌کم‌خونی‌ها به علت فقر ویتامین B۱۲ یا اختلال در داخل معده است که جذب ویتامین B۱۲ مختل می‌شود که آن نیز باید توسط دارو درمان شود.


خسرونیا در پاسخ به این پرسش که «نشانه‌های ظاهری کم‌خونی در افراد چیست؟»، خاطرنشان کرد: معمولا فردی که دچار کم‌خونی است، رنگ‌پریده و زردرنگ است، تپش قلب داشته، عرق‌ریزش دارد، عصبی و دارای لرزش بدن است و قادر به انجام کار‌های روزمره خود نیست و همیشه احساس ضعف عمومی در بدن دارد.
وی متذکر شد: کم‌خونی بیشتر در زنان وجود دارد که به علت دفع خون زیاد ماهانه است و اگر علت کم‌خونی سوءتغذیه باشد، باید توجه بیشتری به آن داشت.
رئیس انجمن متخصصان داخلی در پاسخ به این پرسش که «آیا کم‌خونی نشانه‌ای از بیماری سرطان است؟»، یادآور شد: به طورکلی کم‌خونی خطرناک است.

اما کم‌خونی که دلیلش خون‌ریزی یا به علت فقرغذایی است خطرناک‌تر است و درمان آن بستگی به نوع کم‌خونی دارد که باید آن را تشخیص داده و درمان کرد.
خسرونیا در پاسخ به این پرسش که «مصرف چه مواد غذایی باعث رفع کم‌خونی می‌شود؟»، بیان داشت: تغذیه در نوع کم‌خونی دخالت دارد و مواد غذایی مانند عدس، گوشت و اسفناج که حاوی آهن فراوان است در رفع کم‌خونی مفید است.

سلامت نیوز: نشانه‌های افراد «کم خون» چیست؟

منبع: فارس خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نشانه های کم خونی نشانه کم خونی کم خونی اخبار سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند

لیلی عاصم آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۸ واحد خونی در استان ایلام توسط مردم نوعدوست استان اهداء شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و ۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کرده‌اند، بیان کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ سازی در بحث مراجعه مردم و به خصوص جوانان برای اهدای خون هستیم.

عاصم آبادی اظهار کرد: گروه‌های خونی منفی بیشتر از سایر گروه‌ها، مورد نیاز است.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: با توجه به نیاز مستمر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به همه گروه‌های خونی، مردم برای اهداء خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

کد خبر 6080499

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند
  • ببینید | سلطان گل به خودی را بشناسید؛ باورتان می‌شود انقدر سریع؟
  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)
  • موثرترین بازیکن جوان لیگ را بشناسید
  • سامانه‌های پدتفندی ایران برای مقابله با حمله اسرائیل را بشناسید | تصویر
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید