Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ارس می‌تواند به قطب تولید گلخانه‌ای مناطق آزاد تبدیل شود؛ چراکه امروز بزرگترین گلخانه کشور در منطقه آزاد ارس است.

محسن نریمان در نشست مشترک فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجلس اظهار کرد: برخی سیاست‌های اعمالی برای مناطق آزاد با مشکلاتی مواجه است؛ در صورت اجرای قوانین مناطق آزاد بسیاری از مشکلات موجود رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در کنار مزیت‌های بالقوه تجاری و سرمایه گذاری صنعتی ویژگی‌های منحصر به فردی نیز در زمینه توریسم دارد و به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری و سرمایه‌گذاری نیز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: درحال احداث خطوط ریل جدید برای اتصال به خطوط کشورهای حوزه cis و ترکیه هستیم.

نریمان عنوان کرد: همسایگی منطقه آزاد ارس با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و نزدیک بودن به کشور ترکیه موجب شده سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تعاملات تجاری به کشورها افزایش یابد؛ بنابراین تلاش می‌کنیم با استفاده حداکثری از این امتیازات منطقه آزاد تجاری مشترک اوراسیا را با جدیت پیگیری کرده و عملیاتی کنیم.

نریمان همچنین تعداد مسافران این منطقه در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون نفر عنوان کرد.

وی بیان کرد: ارمنستان می‌تواند به عنوان دروازه ورود کالاها و تولیدات ایرانی به بازار کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و در نهایت اتحادیه اروپا باشد که این مسئله زمینه توسعه اقتصادی را ایجاد می‌کند تا بتوانیم از طریق ارمنستان زمینه تبادلات کالا را فراهم کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس افزود: حدود ۴۰ درصد مغازه‌ها به علت نداشتن محصول و کالا در این منطقه تعطیل شده و در وضعیت خوبی قرار ندارند؛ از این رو سهمیه‌ای برای واردات در این مناطق تعیین شد تا اصناف بتوانند از این سهمیه استفاده کرده و تا حد مشخصی کالا وارد کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان