Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: کنوانسیون تهران تاکنون به تعارف گذشته و به جایی نرسیده و هر کشور حاشیه دریای خزر بدون توجه به محیط زیست هر بلایی خواستند بر سردریای خزر آورده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز دریای خزردر بابلسر گفت: متاسفانه کشورهای حاشیه خزر با روش های ۱۰۰ سال پیش در دریای خزر اکتشاف و انتقال نفت ، بهره برداری دریا و استفاده اقتصادی می‌کنند که امروز نتیجه آن انباشت آلودگی و پسماند در درون دریا و سواحل آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گفته او علاوه بر این به تالاب‌های حاشیه خزر نیز مثل یک زائده مضر نگاه می کنیم و این موضوع باعث شد زیست حیوانات در دریا خزر محدود و تهدید شود. 
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: امروز دریای خزر به مقصد اصلی سموم کشاورزی کشورهای حاشیه تبدیل شده است و هیچکدام قدمی برای جلوگیری از این موضوع نگرفتیم و نمی گیریم و وضع دریای خزر روزبه‌روز بدتر خواهد شد. 
رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزاری همایش‌ها و نشست‌های متعدد را تاکنون برای حفظ دریای خزر «بی نتیجه و بی حاصل» دانست و افزود: گویا عزم جدی برای اجرای کنوانسوین حفاظت محیط زیست تهران برای همه ما وجود ندارد.
کلانتری اظهار داشت: امروز بیشترین آسیب و آلودگی در دریای خزر ناشی از فعالیت های نفتی است و لوله کشی های نفتی و گازی که در بستر دریا کشیده می شود مطابق با استانداردهای یک قرن پیش است و امروز با تکنولوژی روز ضرورتی ندارد.  
آلودگی خزر در حد بدون بازگشت نیست
معاون رئیس جمهوری همچنین تاکید کرد: تنها نقطه امید در حفظ محیط زیست دریای خزر این است که آلودگی آن به حد غیر قابل بازگشت نرسیده و اگر همه کشورهای حاشیه خزر مصمم باشند می توانیم با عزم جدی و در عمل از  بحرانی شدن دریای خزر جلوگیری کنیم و به شرایط بهبود برسانیم. 
به گفته کلانتری ، خزر دریاچه ای بسته است و خود پالایی خزر بسیار محدود است و نمی تواند این حجم از آلودگی را هضم کرده و سازگار شود. 
وی با بیان اینکه کمترین تغییرات اقلیمی در چند ساله گذشته در میان دریای های جهان برای دریای خزر در حوزه تبخیر و بارندگی اتفاق افتاده است ، 
خزر در چنگال طمع زیاد
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه اراده سیاسی برای حفاظت محیط زیست آن وجود ندارد، افزود: خزر امروز در چنگال سوء بهره برداری و طمع زیاد کشورهای حاشیه آن است. 
کلانتری اضافه کرد :تخریب محیط زیست خزر ناشی از ناآگاهی همه ما از شرایط و ویژگی ها و اهمیت آن است و باید هر چه زودتر از آن جلوگیری شود. 
وی با بیان اینکه حاکمان حاشیه خزر باید بر اجرای پروتکل های کنوانسیون حفاظت دریای خزر پایبند و آن را اجرا کنند، افزود: تکنولوژی های جدید می تواند به کمک ما آمده و در کاهش آلودگی و احیای خزر موثر باشند.  برچسب ها: معاون رئیس جمهوری ، محیط زیست ، دریای خزر

منبع: خرداد

کلیدواژه: معاون رئیس جمهوری محیط زیست دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود