Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب «تلخ و شیرین از اسارت» اثر جدید نویسنده کتاب برگزیده سال دفاع مقدس؛ «هنر اهل بیت (ع)» توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد. تاریخ انتشار: 14:39 - 24 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۹۱۱

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، موضوع اسارت و آزادگی در سال‌های پس از جنگ تحمیلی از ابعاد مختلف نگارشی و تحقیقی مورد توجه نگارندگان و پژوهندگان حوزه دفاع مقدس قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد که نوشتن در این حوزه نه تنها می‌تواند به انتقال تجربه‌هایی از اسارت بینجامد که گاه شیوه پرداخت به موضوع، از بار سنگین و طعم تلخ آن می‌کاهد.

کام تلخ رزمندگان ایرانیِ در بند رژیم بعث عراق در ۲۶ مرداد‌ماه سال ۱۳۶۹ با بازگشت به خاک میهن به شیرینی نشست و در این روز، نخستین گروه از آزادگان بوسه بر خاک میهن زدند. رنج اسارت که از تبعات جنگ محسوب می‌شود، آمیخته با درس‌هایی است که واگویی آن برای نسل امروز می‌تواند لحظات مقاومت را به شیوایی بیان کند.


هنر زندگی در چگونگی استفاده از داشته‌ها و فرصت ها، خصوصا در زمان بحران‌ها است. غم و غصه و شادی و نشاط لازمه هر جامعه‌ای است. اما در اردوگاه‌های یاس آور اسارت این عناصر رنگ و بوی دیگری داشت. چرا که فرزندان سلحشور خمینی از کمترین‌ها برای حفظ روحیه و ایمان خود بهترین بهره را می‌بردند. رسالت این اثر تبیین و معرفی گوشه‌ای از این خلاقیت‌ها است، که می‌تواند برای نسل‌های امروزی راهگشا باشد.

در این اثر بیش از ۱۵۵ خاطره تلخ و شیرین از زبان ۳۴ نفر از آزادگان و نیز چند کتاب جمع آوری و به رشته تحریر در آمده است.

پیش از این، از این نویسنده و جانباز سر افراز دو کتاب هنر اهل بیت (ع)؛ سیری در اندیشه و باور‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و کتاب نهال‌های برومند؛ سیری در اندیشه و باور‌های آزادگان سر افراز به چاپ رسیده است.

برشی از کتاب: آلبرت مسیحی: موقع عزاداری یکی از اسرای مسیحی به نام آلبرت گفت: برای مراقبت و نگهبانی من پشت پنجره می‌ایستم. از او پرسیدیم: اگر عراقی‌ها ما را هنگام عزاداری ببینید و کتک بزنیند، برایمان لذت بخش است، چون به آن اعتقاد داریم. اما تو چی؟ اگر عراقی‌ها بفهمند خیلی اذیتت می‌کنند.

آلبرت گفت: این که من مسلمان نیستم و اسلام دین من نیست، درست؛ اما همان طور که ایران وطن من است و برای آن جنگیدم، اسلام هم دین هموطنان من است و برای من ارزشمند است؛ بنابراین اگر در این راه کتک هم بخورم برای من لذت بخش است. ضمن آنکه امام حسین ع به سبب جوانمردی و نرفتن زیر بار ظلم به شهادت رسید. شما هم برای چنین شخصی عزاداری میکنید و این برای من مهم و ارزشمند است...

کتاب "تلخ و شیرین از اسارت" در قطع رقعی و ۱۵۰ صفحه اثر جدید سید حسن منتظرین که همزمان با ایام سالروز بازگشت آزادگان سر افراز به میهن اسلامی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب انتشارات شهید کاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز

به گزارش قدس خراسان، برای بررسی موضوع سری به بازار ارز آزاد در خیابان امام خمینی(ره) مشهد می‌زنم تا با پرس‌وجو از دلالان ارز، قیمت دلار را در این بازار جویا شوم.
از چند نفر از دلالان قیمت دلار را می‌پرسم که در مجموع قیمت خرید آن از ۶۴ تا ۶۴ هزار و ۸۰۰ تومان است و برای فروش نیز ۶۵ و ۶۵ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله می‌شود.

یکی از دلالان درباره وضعیت بازار می‌گوید: اگر بازار در روزهای آینده همین گونه کاهشی باشد، این احتمال وجود دارد که قیمت دلار تا ۶۰ هزار تومان نیز کاهش یابد.

به سراغ یکی دیگر از دلالان ارز می‌روم.

او با اشاره به کاهش ناگهانی قیمت دلار پس از حمله ایران به رژیم صهیونیستی می‌گوید: در ابتدای روز ۲۶ فروردین نرخ دلار ۷۰ هزار تومان بود و امروز ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

دلال دیگری در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت دلار بیشتر از این نیز کاهش می‌یابد، بیان می‌کند: پس از انتقامی که ایران از رژیم صهیونیستی گرفت، از ۲۶ فروردین قیمت دلار کاهش یافته و از این هم پایین‌تر می‌آید.

او ادامه می‌دهد: به دلیل اینکه مردم پس از عید نوروز دچار کمبود نقدینگی شده‌اند، بیشتر فروشنده دلار هستند تا خریدار. خودم ۳هزار دلار دارم؛ اما کسی خریدار نیست.

در ادامه نیز سری به صرافی‌ها می‌زنم؛ اما نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود چون هیچ کدام اجازه خرید و فروش ارز آزاد را ندارند و تنها ارز دولتی را عرضه می‌کنند و تحلیلی برای وضعیت بازار ارز خیابانی ندارند.

یکی از کارکنان صرافی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار قدس می‎‌گوید: هیچ صرافی امکان خرید و فروش ارز آزاد را ندارد و بانک مرکزی این کار را ممنوع کرده است. تنها از طریق دلالان می‌توان ارز آزاد را با ریال مبادله کرد. شما هم می‌توانید دلارهایتان را به همین فروشندگان خیابانی بدهید تا برایتان تبدیل کنند.

پیش‌بینی کاهش نرخ دلار تا ۵۷ هزار تومان

با توجه به وضعیت بازار ارز و کاهش ناگهانی قیمت دلار در بازار آزاد، به سراغ یکی از کارشناسان مسائل اقتصادی رفتم تا نظر او را درباره تداوم یا حباب بودن این وضعیت جویا شوم.

احمد جانجان در این باره اظهار می‌کند: رخدادهای سیاسی و امنیتی در تمام دنیا اثر مستقیم روی ارزش پول ملی هر کشور دارند. بنابراین اگر در هر کشوری یک رخداد سیاسی و امنیتی پیش بیاید، به طور طبیعی در کوتاه‌مدت موجب وارد آمدن شوک به اقتصاد و پول ملی آن کشور می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی می‌افزاید: بر اثر درگیری‌های اخیر از جمله طوفان‌الاقصی، بمب‌گذاری در کرمان، درگیری ایران و پاکستان و در نهایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و سپس پاسخ ما به این حمله، همه این اتفاق‌ها موجب تضعیف ریال در مقابل سایر ارزها می‌شود. این موضوع تنها درباره دلار اتفاق نیفتاده و درهم نیز در این ایام تا ۱۸هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی متذکر می‌شود: پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، دلار به بیش از ۷۰ هزار تومان رسیده بود؛ اما اکنون کاهش یافته و نرخ دلار به ۶۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است و می‌توان انتظار داشت با شکستن محدوده ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان، بار دیگر دلار را در محدوده ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان ببینیم که این نیز معقول و منطقی است و به پایین‌تر از این محدوده نمی‌رسد.

جانجان می‌گوید: اکنون که این درگیری‌ها تمام شده و اسرائیل نیز نمی‌خواهد حمله دیگری انجام دهد، تنش به‌ وجود آمده، برطرف شده و شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز خواهیم بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان می‌کند: با توجه به رویدادهایی که در پیش داریم، بهتر است قیمت ارز را خیلی سرکوب نکنیم تا منابع ارزی را از دست ندهیم؛ چرا که اگر بحران دیگری رخ دهد، بتوانیم دوباره با مدیریت مؤثر نرخ ارز را به محدوده مورد نظر خودمان بازگردانیم.

با این تفاسیر می‌توان انتظار داشت در روزهای آینده بازار ارز به ثبات قبلی خود برسد و قیمت دلار در بازار آزاد کاهش یافته و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • آموزش راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها در جلد ششم کتاب «طعم شیرین خدا»
  • کتاب «امام هشتم(ع) و بازی بزرگ عباسیان» روانه بازار نشر شد
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور
  • کتاب «فهرست نسخه‌های خطی مشاهیر جرجان» روانه بازار نشر شد
  • راز شگفت انگیز محبوبیت مهوش هنرمند در محله مولوی / لات ها شجاع اما ساده / روایتی تلخ، اما طنزآمیز از زندگی و رنج‌های مردم جنوب شهر تهران
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد
  • اهمّیت شکرگذاری در جلد پنجم کتاب «طعم شیرین خدا»