Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره معوقات حق التدریس گفت:در حال جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در این زمان بحث ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی با شرایط خاصی دریافت شد، البته رتبه بندی استاندارد باید در قالب لایحه به مجلس برود و اجرا شود اما ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص گرفتیم که تا قبل اول مهر وارد احکام معلمان می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سفر به استان سیستان و بلوچستان بازدید از پنج مدرسه در حال ساخت انجام و یک مدرسه نیز به همت خیرین کلنگ زنی شد که می تواند تبدیل به مدرسه حیات طیبه ‌شود گفت: خوشحال شدیم که کلنگ احداث ۴۸ مین مدرسه اختصاصی اوتیسم و اولین مدرسه اوتیسم استان امروز به زمین زده شد.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متعهد شد تا شش ماهه اول امسال هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه و خدمات و وسایلی چون ویلچر به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان استان قرار بگیرد. همچنین فاز اول بیمارستان فرهنگیان را بازدید کردیم و تعهد کردیم با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان فاز دوم نیز تکمیل شود و تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۷ میلیارد از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیز سیستم گرمایشی کل کشور به استان سیستان اختصاص می یابد که ۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به سیستم حرارتی است گفت: قول دادیم اول مهر پایان مدارس با بخاری نفتی را جشن بگیریم که شامل ۲۴ هزار کلاس درس می شود. هفت میلیارد تومان نیز برای تامین تجهیزات است.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای نوسازی اختصاص یافته است گفت: پایان مدارس خشت و گلی را در اول مهر وعده دادیم.

وی درباره معوقات حق التدریس گفت:در حال جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در این زمان بحث ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار رتبه بندی با شرایط خاصی دریافت شد، البته رتبه بندی استاندارد باید در قالب لایحه به مجلس برود و اجرا شود اما ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص گرفتیم که تا قبل اول مهر وارد احکام معلمان می کنیم.

حسینی ادامه داد: برای حق التدریس شاغلین تامین ۲۴۰ میلیارد تومان لحاظ شده است. پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز اول و آخرشهریور طی دو مرحله پرداخت می‌شود و معوقات ۵۰ درصد خرید خدمات و برونسپاری و معلمان خارج از کشور تا شهریور پرداخت می‌شود.

حسینی افزود: ۴۳ هزار مجوز استخدام برای جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ برای اول مهر دریافت کرده‌ایم. البته ۶۰ هزار بازنشسته نیز خواهیم داشت. اول مهر ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی با ارز دولتی چاپ و به انبار استان‌ها رفته و حتی یک دانش آموز بدون کتاب، معلم و کلاس نباید داشته باشیم.

حسینی ضمن اعلام اینکه حساب یکپارچه از اول مهر افتتاح و پرونده سلامت الکترونیکی برای دانش آموزان صادر خواهد شد گفت: در شش استان برای بازنشستگان باشگاهدایر شده که تا سال ۹۹ برای همه استان ها افتتاح خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گسترش و تقویت فعالیت‌های داوطلبانه خیرین اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۳۳هزار کلاس درس و به عبارتی بیش از یک سوم مدارس را خیرین تعهد کرده و ساخته‌اند گفت: کارگروه تسهیل امور خیرین و رفع موانع مدرسه سازی هفته آینده تشکیل جلسه می دهد تا خیرین دغدغه کار اجرایی نداشته باشند. مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای را نیز کلید زدیم.

وی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین مدرسه سار گفت: افراد در حیطه‌های تخصصی مختلف می توانند به مدرسه کمک کنند. انواع کار خیر و یاوری‌ها در درون مدرسه قابل انجام است. از اول مهر انجمن خیریاران دانش‌آموزی را نیز کلید می زنیم. خیریه‌های آموزشیاری را نیز مدنظر داریم.

حسینی با اشاره به استانداردسازی فضا و تجهیزات عنوان کرد: ۱۰۷ هزار مدرسه داریم که یک سوم آنها نیازمند مقاوم سازی هستند. ازسال ۹۲ تا ۹۸ در سیستان و بلوچستان ۴۰۰۰ کلاس درس تحویل شده و اعتبارات تخصیصی به استان رشد قابل توجهی داشته است. فقط امسال ۳۱۸ میلیارد اعتبار ملی برای سیستان و بلوچستان تخصیص داده شده است و ۵۰۰ کلاس تا اول مهر تحویل می شود. باید ۱۶۷ مدرسه خشت و گلی استان را نیز اصلاح کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی مدارس سرپرست وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی سيستان و بلوچستان مدارس خشت و گلی پاداش پایان خدمت فرهنگیان استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری بد و جنجالی برای استقلال و پرسپولیس/ حذف قطعی یکی از این دو تیم از آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

شنیده شده است که بحث تفکیک مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا ۵ اردیبهشت به انجام نخواهد رسید و تنها یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس راهی آسیا می‌شوند. روز گذشته آگهی مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر شد. طبق گفته‌ها کنسرسیومی شامل ۵ بانک قصد تملک سهام پرسپولیس را دارند تا به این ترتیب مشکل مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برطرف شده و این دو تیم بتوانند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. 

با این حال طبق تجربه‌های قبلی و همین‌طور اذعان کارشناسان واگذاری سهام پرسپولیس به ۵ بانک عملیاتی بسیار پیچیده و زمانبر است و بعید به نظر می‌رسد این بار هم به نتیجه خاصی منتهی شود. همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند عجله دولت و وزارت ورزش برای واگذاری سهام پرسپولیس به خاطر فشار زمانی، ممکن است تبعات بسیار شدیدی برای این باشگاه به دنبال داشته باشد. تبعاتی سنگین‌تر از حتی حذف دو تیم از آسیا. 

 بنا بر همین پیشینه، خبری تایید نشده به گوش رسیده است. طبق شنیده‌ها ممکن نبودن تفکیک مالکیت سرخابی‌ها در زمان باقیمانده، ترس از عواقب عجولانه انجام دادن این کار و مهم‌تر از همه مشکلات مالی یکی از دو تیم، مقامات را بر آن داشته فعلا فقط به صورت رسانه‌ای پروژه را جلو ببرند تا نشان بدهند همه تلاش‌شان را انجام داده‌اند. اما در پشت پرده تصمیم گرفتند این کار فعلا صورت نپذیرد. 

مشورت‌هایی که طرف‌های تصمیم‌گیر در این حوزه داشته‌اند به یک نتیجه ختم شده: تفکیک مالکیت فعلا متوقف شود، یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال که مشکل مالی‌شان حل نشده کنار گذاشته شود و تیم دیگر بدون مشکل مجوز حرفه‌ای دریافت کند. در واقع برطرف نشدن مشکلات مالی یکی از سرخابی‌ها این راه را مقابل پای تصمیم‌گیران گذاشته است تا بتوانند چنین مسیری را در پیش بگیرند. 

 البته همان‌طور که ذکر شد این خبر تایید نشده است و انتظار می‌رود مقامات وزارت ورزش، هیات واگذاری و حتی اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد آن شفاف‌سازی انجام دهند. بدون شک حذف یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس از آسیا خشم شدید هواداران این دو تیم را به دنبال خواهد داشت. مخصوصا اگر ببینند رقیب‌شان توانسته مجوز بگیرد. 

 این اتفاقی است که سال گذشته هم رخ داد. در دوره قبل که استقلال در ماجرای بدهی استراماچونی گیر بود، وزارت ورزش تفکیک مالکیت دو باشگاه را به تاخیر انداخت، چراکه می‌دانست آبی‌ها به خاطر بدهی به مربی ایتالیایی مجوز نمی‌گیرند و خودکار حذف می‌شوند و در نتیجه پرسپولیس می‌تواند راهی آسیا شود.

منبع: روزنامه اعتماد

دیگر خبرها

  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • اوسمار به نشست خبری نرسید
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • خبری بد و جنجالی برای استقلال و پرسپولیس/ حذف قطعی یکی از این دو تیم از آسیا