Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،رضا اردکانیان در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به 20 روستای استان عنوان کرد: با آبرسانی به این 1024 روستا، 700 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند که دراین طرح ها توجه ویژه ای به روستاهای مرزی کشور از جمله روستاهای مرزی خراسان جنوبی می شود.
وی گفت: از نیمه سال 92 تا کنون، هر هفته 30 روستا در کشور به شبکه آبرسانی متصل شده اند که در این مدت 6 میلیون و 700 هزار روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان سال، 217 طرح عمده در سطح نیروگاه، سد، شبکه های آبیاری زهکشی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب با سرمایه گذاری 33 هزار و 170 میلیارد تومان در کشور افتتاح خواهد شد افزود:تا پایان سال هر هفته، یک تصفیه خانه فاضلاب و هر 2 هفته، یک تصفیه خانه آب در کشور افتتاح می کنیم.
اردکانیان گفت: وزارت نیرو امسال با تصویب دولت، مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با افغانستان را عهده دار شده است که این امر، مسئولیت وزارت نیرو و فرصت ها را بیشتر می کند و ما باید در این خصوص از ظرفیتهای استان خراسان جنوبی به عنوان همسایه افغانستان بیشتر استفاده کنیم.
وی همچنین افزود:  طرح سازگاری با کم آبی در خراسان جنوبی تقریبا نهایی شده و هفته آینده در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مطرح می شود و به تصویب می رسد که اساس این طرح استفاده بهینه و مدیریت مصرف آب است و به زودی به این استان ابلاغ می شود.
وزیر نیرو گفت: طرح دیگری که به زودی به خراسان جنوبی ابلاغ می شود طرح مطالعات انتقال آب از دریا به این استان است که بر اساس آن تا سقف 60 میلیون مترمکعب آب شیرین از منابع دریا به خراسان جنوبی منتقل می شود و این آب یک سوم مجموع آبی است که از دریا به این استان منتقل می شود که مابقی آن غیر شیرین و برای مصارف دیگر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب افغانستان خراسان جنوبی دولت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 بررسی پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی استان کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،  داودی تصریح کرد: قبل از تنش آبی و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری پروژه‌های تاثیرگذاری از جمله مجتمع بانی عزیز جوانرود، میرآباد ثلاث باباجانی، لاران پاوه، ویژنان گیلانغرب، تپه ماران و جگیران سرپل ذهاب و مامنان روانسر وارد مدار بهره‌برداری شده و مردم این روستا‌ها از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.


دیگر خبرها

  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • پیش بینی بارشهای قابل توجه درمناطق جنوبی کشور
  • ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی الحاق شد
  • عملیات «وعده صادق» پشتوانه امنیت کشور شد
  • برقراری ارتباط ایمن در ۷۰ روستا با تلاش راهداران خراسان جنوبی
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی
  •  بررسی پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی استان کرمانشاه