Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمیان از برگزاری رنگین کمانی از جشنواره‌های فرهنگی هنری و همایش‌های علمی در منطقه آزاد انزلی همزمان با اعیاد قربان و غدیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،« مهدی کاظمیان» در خصوص برنامه های مربوط به برگزاری همایش های علمی همزمان با اعیاد قربان تا غدیر، اظهار داشت: بخش نخست این برنامه ها میزبانی از هشتمین جشنواره کشوری پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان است که از ۲۵ الی ۲۷ مرداد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: از ۳۰ مرداد تا اول شهریور ماه نیز نخستین کنگره ملی مدیریت راهبردی در ورزش و سومین کنگره ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت کشور به‌همراه اولین نمایشگاه ملی تجهیزات و فناوری ورزش و سلامت در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برپا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های عید تا عید منطقه آزاد انزلی در قالب پنجمین جشنواره تابستانه منطقه آزاد انزلی با شعار "عصرانه شادی" به منظور ایجاد فضای شور، نشاط و تفریح در میان گردشگران اجرا می شوند، افزود: در همین راستا جشن غدیر در فاز تجارت و گردشگری منطقه با برگزاری برنامه های مفرح و شاد برپا می شود و نکته حائز اهمیت این برنامه های شاد، اجرای آن در سطح روستاهای ساحلی منطقه است که باعث گسترش و تعمیم این فضای شاد در تمامی منطقه می شود.

 

کاظمیان استفاده از توانمندی های بخش خصوصی فعال در حوزه برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری با تکیه بر ظرفیت سرمایه گذاران منطقه را از وجوه متمایز جشنواره تابستانه سال جاری سازمان منطقه آزاد انزلی بیان داشت و گفت: در فاز تجارت و گردشگری نیز نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان گیلان به منظور معرفی تنوع محصولات تولیدی صنایع دستی در نقاط مختلف گیلان و آشنایی بیشتر با سوغات استان برپا می شود.

 

وی با بیان اینکه از طریق برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات علاوه بر تأمین علایق فرهنگی، جشنواره ای و خرید سوغات از سوی مسافرین، زمینه بازاریابی و درآمدزایی برای هنرمندان صنایع دستی و فعالین حوزه سوغات نیز فراهم می شود، در خصوص برنامه های موسیقی سازمان اظهار داشت: از عید سعید قربان تا غدیر خم، منطقه آزاد انزلی میزبان کنسرت های موسیقی خوانندگان جوان سبک پاپ کشور از جمله علیرضا طلسچی، فرزاد فرزین، سینا شعبانخوانی، سیروان خسروی و رضا بهرام است تا گردشگران علاقمند به این سبک موسیقی در این دوره زمانی از تجربه لذت بخش موسیقایی بهره مند شوند.

 

کاظمیان اضافه کرد: برگزاری نمایش های آئینیِ اساطیر گیلان زمین و اجرای تئاتر خیابانی با مضامین آموزشی از جمله دیگر برنامه هاست تا ظرفیت های هنر نمایش جهت انتقال مفاهیم و فرهنگ غنی گیلانیان به گردشگران مورد بهره برداری قرار گیرد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها غدیر روزنامه خراسان جنوبي استان همدان مسجد عید قربان دعای عرفه شبستان یزد جشنواره های فرهنگی و هنری قربان تا غدیر منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، اعظم روانشاد در نشست برنامه‌ریزی و ساماندهی امور انجمن مفاخر و مشاهیر لرستان گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت بزرگان موسیقی، شعر و ادب نه تنها به احیای جنبه‌های مختلف هنر می‌انجامد؛ بلکه بر مشارکت و همت بیشتر جوانان در فعالیت‌های هنری تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر ضرورت حفظ مواریث فرهنگی، تاکید کرد و افزود: حمایت از مفاخر فرهنگی، هنری، نخبگان، پیشکسوتان و ارتقای جایگاه و منزلت انسانی ضروری است.

روانشاد با اشاره به نقش‌آفرینی کم‌رنگ این انجمن در سال‌های گذشته، گفت: باید تلاش کنیم مفاخر فرهنگی استان بیش از پیش به جامعه شناسانده شوند تا پیوند هویتی نسل جدید با گذشته خویش استوارتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت تشکیل و راه‌اندازی بانک اطلاعات مفاخر استان، گفت: این بانک اطلاعاتی باید در اسرع وقت تشکیل شود و لازم است که همه مفاخر استان در این بانک اطلاعاتی در قالب یک طرح پژوهشی و مصوبه انجمن آثار مشاهیر و مفاخر فرهنگی استان در دستور کار قرار بگیرد.

وی به از سرگیری فعالیت نشریه یافته در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست‌های هفتگی مفاخر و نشست‌های نخبگانی مفاخر استان در دستور کار این انجمن قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برگزاری یادواره پدر خوشنویسی خرم‌آباد زنده‌یاد ‌ محمدصادق سیف طی هفته آینده در خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: برگزاری بزرگداشت استاد«درویش‌رضا منظمی» و بزرگداشت عالم ربانی «سیدشکرالله طاهری» در سه ماهه نخست سال جاری از سوی انجمن مفاخر لرستان نیز انجام خواهد شد.

روانشاد گفت: نکوداشت مقام علمی مفاخر و مشاهیر لرستان در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری به‌مناسبت‌های ملی و مذهبی و سالروز ولادت این بزرگان، در دستور کار دستگاه فرهنگ و هنر لرستان قرار دارد.

وی به اجرای طرح «هفت بحر هنر» با هدف پاسداشت و تکریم از مقام شامخ، هنرمندان نامدار و برجسته عرصه فرهنگ و هنر لرستان اشاره کرد و افزود: این طرح به زودی با همکاری صندوق اعتباری هنر در استان اجرایی خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896186

دیگر خبرها

  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان