Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت : این مقدار آب برای تامین آب زراعی کشاورزان از فروردین امسال رها شد.

مرتضی میرزایی با اشاره به اینکه ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان تحت پوشش شبکه آبیاری سدسفیدرود قرار دارند افزود: با توجه به آبگیری مناسب این سد، امسال از چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ کمتر استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون ذخیره آب سد سفیدرود ۴۸۸ میلیون مترمکعب است گفت: سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان ظرفیت ذخیره یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب آب را دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به سرریز شدن این سد از بهار امسال به مدت ۶۳ روز گفت: مقدار آوَرد آب سد سفیدرود نسبت به پارسال ۱۵۰ درصد بیشتر است.

مرتضی میرزایی افزود: از اواخر شهریور، آغاز سال آبی جدید، خروجی سد سفیدرود برای آبگیری مجدد مخزن بسته می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش معاون برنا آب سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از امروز تا ۹ اردیبهشت «هفته زمین پاک» نام گذاری شده است گفت: «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» شعار هفته زمین پاک است. 
سمانه قربانی با اشاره به اینکه استفاده از پلاستیک برای محیط زیست مضرات جبران ناپذیری دارد، گفت: طبق مطالعات انجام شده پلاستیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا در خاک تجزیه شود. 
وی با بیان اینکه پلاستیک بازیافت نمی‌شود، افزود: با ترویج فرهنگ استفاده نکردن از پلاستیک و جایگزینی ساک دستی‌های پارچه‌ای می‌توان محیط زیست پاکی داشت. 
رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ممنوعیت توزیع پلاستیک رایگان در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیلان اجرایی می‌شود، افزود: توزیع ساک دستی‌های پارچه‌ای یکی از ویژه برنامه‌های است که در هفته زمین پاک در استان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید از دوران کودکی و نوجوانی در جامعه نهادینه شود، گفت: در همین زمینه محیط زیست گیلان، مبانی حفاظت از محیط زیست را در سطح برخی از مدارس استان اجرایی کرده است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا
  • آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود
  • تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو
  • رهای سازی آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت
  • رهای سازی آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ذخیره ۱۳۱ میلیون متر مکعب آب در سد‌های هرمزگان
  • هدیه بیش از ۱۵ میلیون متر مکعبی آسمان به کویر