Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای درجنگل‌های بکر کاج جزیره "ائوبویا"ی یونان از روز گذشته (چهارشنبه) دوباره در نقاط مختلفی از این جنگل‌ها آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه به دلیل افزایش شدید دمای هوا و وزش بادهای شدید در جزیره "ائوبویا"ی یونان وضعیت اضطراری اعلام شده و هشدارهای آتش‌سوزی صادر شد.

این آتش‌سوزی‌ها صدها نفر را مجبور به تخلیه روستاهای منطقه کرده و مقامات جزیره را بر آن داشته تا برای مهار آن از دیگر کشورهای اروپایی درخواست کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال درخواست کمک مقامات یونان مبنی بر ارسال تجهیزات هوایی اطفای حریق، ایتالیا دو هواپیمای آتش‌نشان را به این جزیره اعزام کرده است.

اگر چه شرایط مناطق درگیر آتش‌سوزی از صبح روز گذشته بهبود یافته است اما آتش‌نشانان هم‌چنان برای مهار این آتش‌سوزی‌ها با مشکل مواجه‌اند.

معاون کمیساریای اتحادیه اروپا نیز پس از دیدار با نخست وزیر یونان وضعیت جزیره "ائوبویا" را بسیار وخیم دانسته و از هماهنگی‌های صورت گرفته میان مقامات اروپایی برای مهار این آتش‌سوزی‌ها ابراز خرسندی کرده است.

طبق اعلام  تلویزیون دولتی یونان تاکنون حدود ۲۸ هزار هکتار از جنگل‌های بکر این جزیره در آتش سوخته و به خاکستر تبدیل شده است. دودهای ناشی از این آتش‌سوزی‌ها به قدری گسترش یافته که در تصاویر ماهواره‌ای به خوبی مشهود است.

یونان خاطرات تلخی از آتش سوزی هولناکی دارد که در ژوئیه سال ۲۰۱۸ میلادی در ساحل شهر "ماتی" در نزدیکی "آتن" به وقوع پیوست و تنها در چند ساعت منجر به کشته شدن ۱۰۲ نفر شد. مقامات یونان بعدها به واکنش ضعیف و کمبود امکانات اطفای حریق متهم شدند.

بنا بر گزارش رویترز، یونان اغلب در ماه‌های خشک تابستان خود شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای بوده و مقامات آن هشدار داده‌اند که در این هفته احتمال خطر بروز حریق وجود دارد. فعالان زیست محیطی بروز آتش‌سوزی‌های متعدد طبیعی در سراسر جهان را از نشانه‌های تغییرات اقلیمی می‌دانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

دریافت 226 KB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از تلاش آتش نشانان را می‌برای مهار آتش می‌توانید ببینید که آتش به دلیل وجود مواد اشتعال زا هنوز خاموش نشده است.

کد خبر 846624 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم آتش‌ نشانی استان قم حوادث ایران

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • آسمان این شهر نارنجی شد
  • (تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله