Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@13:13:08 GMT

پیش بینی رگبار و رعد و برق در ارتفاعات تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۶۲۷۰

پیش بینی رگبار و رعد و برق در ارتفاعات تهران

به گزارش جهان نيوز به نقل از اداره کل هواشناسی تهران، بر اساس بررسی و تحلیل آخرین داده ها و نقشه‌ها پیش یابی هواشناسی، طی امروز و فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری و در پاره ای نقاط (به خصوص ارتفاعات) رگبار و احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه، ‌یکشنبه و دوشنبه به ترتیب (۳۳ و ۲۴)، (۳۵ و ۲۴)، (۳۵ و ۲۴)، (۳۵ و۲۳) و (۳۶ و ۲۵) درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ورامین با ۳۵ درجه و فیروزکوه با ۱۰درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، تگرگ و صاعقه شنبه (اول اردیبهشت‌ماه) درکرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استانهای تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان، ارتفاعات استانهای کردستان و کرمانشاه و یکشنبه (۲ اردیبهشت‌ماه) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، یزد، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و دامنه استانهای تهران، مازندران، سمنان و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی دوشنبه (۳ اردیبهشت‌ماه) در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، مرکزی، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، هرمزگان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، فارس و خراسان رضوی و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت ماه) درآذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شمال کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، شرق و شمال شرق خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان دور از انتظار نیست.

این وضعیت آب و هوایی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) در مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، دامنه و ارتفاعات استانهای البرز، تهران و گلستان، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در این وضعیت جوی وجود دارد.

به توصیه احتیاط در سفرها به‌ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

در این شرایط جوی آسیب به محصولات کشاورزی نیز دور از انتظار نیست. سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از انجام محلول‌پاشی و سمپاشی با توجه به وقوع بارش‌ها، عدم انجام آبیاری مزارع به دلیل وقوع بارندگی و جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی جات، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و بارش، عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌ها، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها جهت جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخرها توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با توجه به وقوع روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها، عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع بارش، عدم توقف در حاشیه رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها با توجه به وقوع بارش‌ها‏، عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش، عدم تردد ماشین آلات کشاورزی بر روی مزارع، احتیاط کلیه کشاورزان و دامداران با توجه به شرایط بارندگی پیش رو را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱/۵ متر یکشنبه و دوشنبه (۲ و ۳ اردیبهشت‌ماه) درمناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس، سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان و چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط  جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق
  • رگبار و رعدوبرق در این استان‌ها/ خنک‌ترین و گرمترین مرکز شهرها کدامند؟
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی
  • پیش بینی وضع آب و هوا تا پنجشنبه/ ادامه رگبار و رعدوبرق در کشور
  • رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر