Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@05:36:41 GMT

آغاز کاهش پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۶۴۱۴

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا صفری روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی و تکنیسن دامپزشکی در عضویت سازمان نظام دامپزشکی کشور هستند.

وی به هماهنگی با وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای کاهش جذب دانشجوی در رشته دامپزشکی اشاره کرد و گفت: در ۲ سال  گذشته حدود پنج  هزار دانشجو  در مقطع دکتری دامپزشکی در همه دانشگاه‌های دولتی و آزاد جذب می‌شدند که  این میزان  سال گذشته به سه هزار دانشجو و در سال جدید به حدود ۳۵۰ نفر گاهش پیدا کرده که یک موفقیت بزرگ برای نظام دامپزشکی در ساماندهی فارغ التحصیلان این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : تمام سعی و تلاش مجموعه نظام دامپزشکی استفاده بهینه از فارغ التحصیلان این بخش در خدمت رسانی بهتر به بخش کشاورزی است .

وی با بیان اینکه برنامه هایی تدارک دیده شده که ساختار نظام دامپزشکی کشور منسجم و قوی تر شود،اظهار داشت: نظام دامپزشکی یک سازمان جامع و مردم نهاد متعلق به همه خانواده دامپزشکی کشور است.

صفری اظهار داشت: امروز سازمان نظام دامپزشکی در وضعیتی قرار دارد که توانمندی‌های بزرگ قانونی و جایگاه بسیار مهمی در سطح کلان تصمیم‌گیری‌ها دارد.

 رییس ازمان نظام دامپزشکی کشور در خصوص آینده این سازمان و احتمال الحاق آن به وزارت بهداشت و درمان نیز گفت: در قانون جامع ایمنی غذایی آینده سازمان دامپزشکی از این حیث که در مجموعه جهاد کشاورزی باقی بماند و یا به وزارت بهداشت ملحق شود در حال بررسی است.

 وی در ادامه به موقعیت کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: استان قزوین در بخش‌های مختلف  کشاورزی بوپژه خدمات دامپزشکی و نظام دامپزشکی پیشرو است .

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین جهاد کشاورزی دانشجو دامپزشکی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کد صادراتی IR در یک کارخانه لبنی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضایی اظهار کرد: در جریان بازرسی‌های صورت گرفته توسط تیم ممیزی رسمی سازمان دامپزشکی کشور و استان مرکزی که به منظور صدور کد صادراتی از یک کارخانه لبنی در شهرستان اراک انجام شد، الزامات GMP و HACCP جهت صدور این کد برای کارخانه مذکور مشخص شد.

وی افزود: این کارخانه پس از رفع نواقص و اجرای الزامات خواسته شده، مستندات لازم را به اداره کل و سازمان ارائه و موفق به دریافت کد IR جهت صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف شد.

رضایی افزود: با توجه به اینکه مرجع ذیصلاح برای تأیید سلامت فرآورده‌های لبنی و صدور گواهی صادراتی لبنیات در سطح بین المللی از جمله اتحادیه اوراسیا سازمان دامپزشکی است، کارخانجات لبنی جهت صادرات هر گونه محصولات تولیدی خود باید کد صادراتی IR را از سازمان دامپزشکی کشور دریافت کنند.

کد خبر 6078972

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • ۹۰ درصد اراضی کشاورزی قزوین رفع تداخل شد
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی از اول اردیبهشت
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • صدور کد صادراتی IR در یک کارخانه لبنی در استان مرکزی