Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد سالاری روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی جاده های استان کرمانشاه که با حضور سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه های کشور و معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد افزود: تلفات درون شهری تصادفات کرمانشاه در سال ۹۶؛ ۱۲۳ نفر بود که در سال ۹۷ به ۹۶ نفر و تلفات جاده ای برون شهری سال ۹۶؛ ۳۵۲ نفر که در سال ۹۷ به ۳۴۲ نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سالاری با بیان اینکه چهار ماه اول سال جاری نسبت به سال ۹۷؛ تلفات استان کاهش یافته است اظهار داشت: توسعه جاده های برون شهری مانند بزرگ راه بیستون و سنقر، همدان و کرمانشاه در دست اجرا است.

او در ادامه گفت: بعد از انقلاب تاکنون به فرودگاه کرمانشاه توجه چندانی نشده لذا باید در راستای توسعه حمل و نقل هوایی و توسعه باند هوایی آن با توجه به اینکه هشت پرواز در این فرودگاه راه اندازی شده در دستور کار جدی  قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به ایجاد بندر لجستیک خشک شهر کرمانشاه گفت: حمل و نقل ریلی به این بندر با چهار خط مجزای ریلی ویژه سوخت، غله و کالا و مسافر درحال تکمیل است و راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اسلام آباد به خسروی با بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست اجرا است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از برطرف کردن ۱۰ نقطه حادثه خیز استان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز رفع مشکل ۱۰ نقطه حادثه خیز استان در دست اقدام است که با این کار بسیاری از تلفات جاده ای کاهش خواهد یافت.

سالاری همچنین از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای روکش و تعمیر عمده جاده های اصلی استان خبر داد و بیان داشت: خرید ۱۵ دستگاه دوربین کنترل سرعت و اختصاص ۹۰ میلیون تومان برای گشت نامحسوس پلیس راه ها استان در طرح تابستانه از جمله دیگر اقدام هایی است که برای کاهش تلفات و حوادث جاده ای انجام شده است.

وی همچنین بااشاره به ترانزیت تانکرهای سوخت، حمل و نقل بار از پنج بازارچه مرزی استان گفت: این حمل و نقل منافع اش به کل کشور می رسد ولی به جاده های کرمانشاه خسارت می زند پس بنابراین برای انجام زیرساخت ها آن و نقاط حادثه خیز آن باید بودجه ملی به آن اختصاص یابد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.
هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان کرمانشاه وجود دارد.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصادفات جاده ای کرمانشاه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد