Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین با اشاره به لزوم اعتماد سازی در بازارهای جهانی گفت: افزایش کیفیت تولیدات داخلی در هر حوزه ای به خصوص کشاورزی که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد وظیفه شرعی و قانونی ماست. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادرات استان قزوین که با حضور داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام دینی چند وجهی و کامل برای همه بخش های زندگی بشر است و در خصوص حوزه کسب و کار نیز قوانین خوبی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس تعالیم دین ما محصولی که به دست مشتری داده می شود باید کیفیت و سلامت داشته باشد و از این رو وظیفه ماست که محصولی با کیفیت در اختیار مردم قرار دهیم به خصوص در حوزه تولیدات کشاورزی که مستقیما با سلامتی مردم در ارتباط است.

استاندار قزوین اظهار داشت: اگرچه ممکن است در هر دوره ای تعریفی جدید برای واژه کیفیت ارائه شود اما امروز در حوزه تولیدات کشاورزی استانداردهای بین المللی از مسئله ای به نام سموم باقیمانده صحبت میکنند که باید کشاورزان در این زمینه دقت نظر کافی داشته باشند.

2.5 میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در گیلان تولید می‌شودتهران| فیروزکوه مستعد تبدیل به بازار محصولات کشاورزی استآذربایجان غربی مستعد تبدیل به بازار جهانی محصولات کشاورزی

زاهدی تصریح کرد: امروز نیاز کشور ورود به عرصه صادرات به خصوص صادرات غیر نفتی است و برای این که بتوانیم در بازارهای جهانی سهم داشته باشیم باید کیفیت محصول و حسن نیت تولید کننده داخلی را به اثبات برسانیم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بخشی از صادرات محصولات کشاورزی استان به دلیل مسائلی نظیر همین باقیمانده سموم کشاورزی در محصولات برگشت خورد که مایه تاسف و موجب بی اعتمادی به محصول ایرانی است.

استاندار قزوین افزود: برای حل مشکل یاد شده با برگزاری جلساتی به دنبال توجیه کشاورزان در میزان معین استفاده از این محصولات هستیم و امیدواریم با همراهی اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی استان قزوین بتوانیم این مشکل را در کوتاه مدت حل کنیم.

زاهدی گفت: این مسئله اگرچه در ظاهر مسئله ای ساده است اما میتواند وجهه تولیدات داخلی را در بازارهای جهانی خدشه کار کند.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم