Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید با تلطیف قیمت‌ها تقاضای داخلی را افزایش داده و به هر قمیتی صادرات رشد یابد، گفت: باید بذر امید بپاشیم و هم‌افزایی را در همکاری و همدلی ایجاد کنیم؛ در این صورت هیچ نیازی به بمب هسته‌ای نداریم زیرا آزاد شدن انرژی همکاری و همدلی از انرژی بمب هسته ای نیز موثرتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد دژپسند امروز پنجشنبه -۲۴ مردادماه-  در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، اظهار کرد:  در جامعه ایران علم و عقل خوبی داریم اما به این دو مورد باید عزم و عمل را اضافه کنیم در این‌صورت می‌توانیم به مراتبی دست یابیم که به صورت مستمر و پایدار دشمنان نیز اعتراف کنند که با این ایران نمی‌توان طرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرایط اقتصادی امروز متفاوت است همیشه گفته می‌شود که در شرایط حساس قرار داریم اما  این بار واقعا شرایط متفاوت از سایر زمان‌ها است.

دژپسند با بیان اینکه نمیتوانیم ادعا کنیم شرایط اقتصادی مطلوب است، گفت: متناسب با موانع محدودیت‌ها، پیچیدگی‌ها و مزاحمت‌ها شرایط موجود مقبول است.

وزیر اقتصاد گفت: با وجود تلاش‌ها برای جلوگیری از صادرات نفت و سایر کالاهای صادراتی و برنگشتن ارز به کشور، توانستیم به گونه ای شرایط را سازماندهی کنیم که در پنج ماه گدشته که بدترین نوع شیطنت‌ها توسط دشمن در جنگ اقتصادی به کار گرفته شد، هیچ کدام تاثیر بسزایی بر اقتصاد کشور نگذاشت، این اتفاق در سایه همکاری و همدلی قوا و همکاری های مردم نجیب و بخش خصوصی اتفاق افتاد.

وی افزود: اگر بخواهیم انچنان که در جنگ هشت ساله ثابت کردیم ایران، ایران است این‌بارهم ثابت کنیم که می‌توانیم در برابر مشکلات ایستادگی کنیم، باید درجه همکاری و جدیت و از خودگذشتگی و به کارگیری همه نبوغ را افزایش دهیم تا جایی که بیان کننده درخشش باشد.

دژپسند با تاکید بر اینکه دستیابی به این مهم با وجود قابلیت‌های بخش خصوصی کار سختی نیست، گفت: بخش خصوصی باید با همت مضاعف تولید را افزایش دهد و از ظرفیت تولید موجود استفاده کند.

کد خبر 385925

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انفجار بمب فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد بخش خصوصي انرژی هسته ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه گفت: در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته چهار بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح  مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولید شده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.
 
گفتنی است سخنرانی در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی «هوش مصنوعی و علوم داده» در دانشگاه خلیج فارس، بازدید از روند اجرایی طرح آب شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب و نیز روند احداث پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و قسمت‌های مختلف واحد یکم این نیروگاه، آغاز عملیات احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه تنگک شهر بوشهر، بهره‌برداری از فاز نخست شهرک صدف، افتتاح سالن ورزشی بانوان در شهرک مروارید و ... از سایر برنامه‌های سفر محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران به استان بوشهر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای