Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:20:27 GMT

امنیت شغلی خبرنگاران باید دغدغه جدی مجلس و دولت باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۶۷۸۲

امنیت شغلی خبرنگاران باید دغدغه جدی مجلس و دولت باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مصطفی کواکبیان روز پنجشنبه  در آئین اختتامیه نخستین دوره جشنواره رسانه خزر استان‌های شمالی در هتل نمک آبرود چالوس افزود:‌ اکنون خیلی از فعالان رسانه‌ای نگران آینده هستند و چنین وضعیتی در حقیقت بدترین حالت یک صنف است و مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه فکری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هرچند خیلی از خبرنگاران نه تنها به خاطر این شغل بلکه شوق و عشقی که به این حرفه دارند، فعالیت می کنند اما وقتی که یک خبرنگار ماهانه به طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند  به عبارتی باید مدعی شد این فعالیت یعنی بیگاری و بسیار جای تاسف دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  استان‌های شمالی در زمینه رسانه از پیشینه تاریخی طولانی برخوردارند، گفت که هم اکنون این استان ها در این بخش پیشرو هستند و طبق آمار حدود ۲۸ روزنامه فقط در این استان ها فعالیت دارد درحالی که در تهران پایتخت کشور روزانه حدود ۶۰ روزنامه چاپ می شود.

کواکبیان با اشاره به آنکه دست کم پنج هزار و ۵۰۰ عضو  خانه مطبوعات در کشور هستند ، افزود : از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر عضو خانه های مطبوعات استان های شمالی هستند و متاسفانه شنیده شده که خیلی از مسئولان وزارتخانه ها و سازمان ها به رسانه های کاغذی به عنوان یک هزینه غیر ضروری می نگرند و چنین تصور اشتباه است .

وی توضیح داد : رسانه های سنتی کاغذی ماندگاری آن ها بیشتر بوده  و می توان به عنوان یک سند سال ها بایگانی شود و مورد استفاده قرار گیرد درحالی که پیام های خبری در شبکه های اجتماعی پیام رسان ماندگاری ندارد.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کشور همچنین خواستار همکاری و همراهی مسئولان قضایی با خبرنگاران شد .

مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت که این دفتر با حدود ۳۰ سال فعالیت توانسته کمک های فراوانی به روزنامه نگاران و خبرنگاران در تولید محتوا و نحوه صحیح ارائه مطالب داشته باشد.

گیتا علی‌آبادی افزود: رسانه ها در حقیقت آئینه تمام نمای مردم ، چشم و گوش مردم هستند و امروز یکی از بزرگ ترین نکاتی که باید مورد توجه این فعالان رسانه ای قرار گیرد دقت ،‌ صحت و رعایت انصاف است و از هرگونه سیاه نمایی باید بپرهیزند.

وی تاکید کرد که باید با کشورهای حاشیه دریای خزر  مراوه بیشتری داشته باشیم و رسانه ها هم می توانند در اطلاع رسانی در حوزه تجاری و فرهنگی نقش موثری ایفا کنند.

مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره تعداد رسانه های موجود در استان های شمالی گفت که آثاری که به این جشنواره ارسال شده  بسیار اندک است به گونه ای که در گلستان  از مجموع  ۱۳۸ نشریه  فقط ۱۵ اثر ،  مازندران از ۳۷۰  نشریه  ۴۸ اثر  ،گیلان هم از ۳۹۳ نشریه ۳۲ اثر بوده است.

علی آبادی تاکید کرد که اگر قرار باشد این جشنواره تداوم داشته باشد باید تعداد آثار آن بیشتر شود تا افکار عمومی با نحوه نگارش این روزنامه ها بیشتر آشنا شوند و آموزش ها نیز باید هرسال در  استان های شمالی بیشتر شود.

تعداد اثار رسیده به نخستین جشنواره رسانه ای خزر ۱۴۰ اثر در بخش های مختلف بوده است.

در این آئین از میان تعداد اثار رسیده ۱۷ اثر برگزیده تجلیل شد.

طبق گفته رئیس اتحادیه خانه های مطبوعاتی خزر آثار منتخب ، پس از ترجمه از سوی کارشناسان دفتر مرکز مطالعات رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیرخانه جشنواره بین المللی رسانه ای خزر آستاراخان روسیه ارسال می شود.

خانه مطبوعات کشور ۵ هزار و ۵۰۰ عضو دارد که از این تعداد ۷۳۳ نفر در استانها ی شمالی هستند.

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چالوس مطبوعات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد، اما وتوی روسیه این عملیات را متوقف می‌کند.

 

از بین ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۳ عضو به این قطعنامه رای مثبت دادند. روسیه آن را وتو و چین به آن رای ممتنع داد.

 

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل، پیش از این رای‌گیری به اعضای شورای امنیت گفت که کشور‌های غربی در تلاش هستند تا کره شمالی را سرکوب کنند و تحریم‌ها به بهانه مهار برنامه هسته‌ای این کشور، «بی‌ربط» و «به دور از واقعیت است».

 

این قطعنامه تغییری در تحریم‌ها علیه کره شمالی ایجاد نمی‌کرد.

رویترز در همین زمینه گزارش داد: روسیه روز پنجشنبه تمدید سالانه ماموریت هیات کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های طولانی‌مدت سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور را وتو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال
  • انجام ۳۵۶ ماموریت تصادفی توسط اورژانس خراسان شمالی
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم