Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:26:25 GMT

تشکیل شورای عالی روستا ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۶۸۱۵

تشکیل شورای عالی روستا ضروری است

«محمد امید» امروز (پنجشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود: دیدگاه دولت درباره تشکیل این شورا به وزارت جهاد کشاورزی نزدیک است زیرا در حوزه روستا فقط یک دستگاه نیست که باید فعالیت کند بلکه همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد که در روستاها بجز نهادهای حاکمیتی و خیریه‌ها، بیش از ۳۰ وزارتخانه و دستگاه مشغول به کار هستند.

امید ادامه داد: با وجود اینکه این تعداد دستگاه قابل جمع نیستند، اما می‌توان شورای عالی روستا ایجاد کرد که تصمیم گیری‌ها در آنجا تجمیع شود.

وی درباره اینکه برخی احیای جهاد سازندگی یا وزارتخانه‌ای به نام روستا را پیگیری می‌کنند، گفت: تصمیم گیری در این خصوص، ارتباط سطح خاص خود را می طلبد و باید ساز و کار خود را داشته باشد زیرا هرگونه اظهار نظر در این باره زودهنگام است.

به گزارش ایرنا، چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در ۱۴ سرفصل با رویکرد طرح ها و پروژه های موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسات مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیرین، خیریه ها و گروه‌های جهادی، اجرای زنده بازی های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم، سفره خانه و چایخانه سنتی، برگزار شد.

چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی_ کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری‌های سراسرکشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد آماده بازدید علاقمندان است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر کل صمت گیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور صادرکنندگان برتر استان‌ها از تاریخ ۸ تا۱۲اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران برگزار می‌شود. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه صادرکنندگان برتر استان گیلان هم در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی فرصت مناسبی برای معرفی صادرکنندگان برتر و شناساندن ظرفیت استان‌ها در بازار‌های جهانی است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو در ۵ دوره برگزاری موجب ایجاد ارتباط تجاری با ۷۰ کشور جهان شده است.
مدیر کل صمت گیلان با اشاره به اینکه درششمین دوره از این نمایشگاه تمرکز بر ۶ گروه کالایی است گفت: این گروه‌های کالایی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است.
تیمور پورحیدری تصریح کرد:علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به آدرس www.irantsn.com مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند