Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@10:34:10 GMT

تداوم ریزش قیمت نفت در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۶۹۶۸

به گزارش اکوفارس، بهای معاملات آتی نفت برنت 37 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 59 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 25 سنت یا 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و به 54 دلار و 98 سنت در هر بشکه رسید.

رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی، قیمتها را تحت فشار کاهشی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته 1.6 میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان 2.8 میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر نفت آمریکا حدود سه درصد بالاتر از میانگین پنج ساله برای این وقت از سال است.

مجموعه ای از عوامل در بحبوحه تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین و سطح بالای ذخایر نفت آمریکا، نشان می دهند که رشد اقتصادی آهسته شده و در نتیجه خوش بینی اخیر بازارهای نفت از بین رفته است اما انتظارات برای این که تولیدکنندگان بزرگ برای تقویت قیمتها اقدام کنند، از قیمتها پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش شامل روسیه با هدف تقویت قیمتها، در ژوییه توافق کردند کاهش تولید 1.2 میلیون بشکه در روز نفت را تا مارس سال 2020 ادامه دهند.

منبع: ایسنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تیبا، سمند، شاهین و کوییک + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که در طول ۲۴ ساعت گذشته قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۳ میلیون تومان ارزان شد و با قیمت ۳۵۲ میلیون تومان به فروش رفت. پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش ۳ میلیون تومانی، به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ اما ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و ۸۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ هم بک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان قیمت داشت. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ هم ۷۳۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. در عین حال، پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۰ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۸۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. تارا دنده‌ای V۱ هم ۸۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۹۷ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا هاچ‌بک EX مدل ۱۴۰۱ هم در بازار به قیمت ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما بدون تغییر، یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ اما با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۴۰ میلیون تومان است. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۸۷۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، ۹۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۸۶۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۵ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۳۵ میلیون تومان رسید.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895601

دیگر خبرها

  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تیبا، سمند، شاهین و کوییک + جدول
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • ریزش قیمت سکه و طلا
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت