Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ازبکستان برای دیدار با مقامات ترکمنستان به عشق آباد سفر خواهد کرد. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، وزارت امور خارجه ازبکستان در بیانیه ای اعلام کرد که عبدالعزیز کامیلوف وزیر امور خارجه این کشور فردا 16 آگوست به منظور یک سفر کاری به ترکمنستان سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این سفر، مشارکت هیئت ازبکستانی در نشست مذاکرات دو جانبه میان دو کشور در سطح وزرای امور خارجه اعلام شده است.

روابط دوجانبه این دو کشور همسایه اخیراً بسیار شدت یافته است. به گفته طرف ازبکستانی، حجم کل معاملات تجاری از 177 میلیون دلار در سال 2017 به 302 میلیون دلار در سال 2018 افزایش یافته است. دو طرف قراردادها و تفاهم نامه هایی را در آوریل 2018 امضا کردند که پروژه های مشترک با ارزش بیش از 250 میلیون دلار را پیش بینی می کند.

ترکمنستان و ازبکستان به عنوان دو کشور دارای ذخایر بزرگ هیدروکربن، درصدد تنوع بخشی در جریان انرژی هستند. این امر با اجرای پروژه خط لوله گاز ترکمنستان - ازبکستان - قزاقستان - چین، که در سال 2009 راه اندازی شده است، دنبال می شود.

عشق آباد آماده است تا همکاری های خود را در این پروژه با صادرات برق از آسیای مرکزی به جتوب آسیا در طول مسیر ترکمنستان - ازبکستان - تاجیکستان - افغانستان - پاکستان تشدید کند.

هم چنین پروژه ایجاد مسیر تزانزیتی ازبکستان - ترکمنستان - ایران - عمان نیز مورد بحث است. این امر تا حد زیادی جریان حمل و نقل و ترانزیت بین المللی را افزایش داده و کریدور ارتباطی جدیدی را به بازارهای جهانی معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه ترکمنستان ازبکستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه ترکمنستان ازبکستان آسیای میانه ترکمنستان ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه