Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ورود کمیته‌ای سعودی به شهر عدن در جنوب یمن، طرفداران گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» در این شهر تظاهرات کردند. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری آناتولی از ورود یک کمیته نظامی سعودی به شهر عدن برای نظارت بر عقب نشینی شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب از موسسات و نهادهای حکومتی و مراکز نظامی در این شهر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته برخی منابع، شبه نظامیان دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن اطراف کاخ ریاست جمهوری به نام کاخ المعاشیق در عدن را از شبه نظامیان شورای انتقالی تحویل گرفتند.ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان پیشتر از شبه نظامیان شورای انتقالی خواست تا از مواضعی که از شبه نظامیان عبدربه منصور هادی گرفتند، عقب نشینی کنند

ائتلاف متجاوز عقب نشینی کامل را شرط آغاز گفتگو بین هادی و اعضای شورای انتقالی برای رسیدن به یک سازش دانست.

شهر عدن اخیرا شاهد چهار روز نبرد بین شبه نظامیان هادی و شبه نظامیان شورای انتقالی مورد حمایت امارات بود که شماری کشته و زخمی از دوطرف برجا گذاشت و در نهایت، شبه نظامیان شورای انتقالی مقرهای حکومتی و نظامی را به کنترل خود در آوردند.

تحلیلگران این نبردها را نتیجه اختلاف بین عربستان و امارات و تلاش هریک از آنها برای کنترل جنوب یمن بعد از ناکامی در برابر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در شمال می دانند.

شدت اختلاف به جایی رسید که شاه و ولیعهد سعودی درباره تحولات یمن با عبدربه منصور هادی نشست برگزار کرد و سپس محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی نیز برای دیدار با مقامات سعودی به منظور تلاش برای حل و فصل آن رهسپار عربستان شد.

اما با وجود این گفت وگوها و ورود کمیته نظامی سعودی به عدن به نظر می رسد که اختلافات حل و فصل نشده است، زیرا همزمان با ورود این کمیته به عدن، طرفداران شورای انتقالی جنوب(جدایی طلبان) در این شهر تظاهرات کردند.

این نظاهرات به دعوت شورای انتقالی انجام شد و تظاهرکنندگان  با صدور بیانیه ای از جامعه بین المللی خواستند تا اداره جنوب را به این شورا بدهد .

گزارش| چرایی سفر «بن‌زاید» به عربستان؛ آیا ریاض با ابوظبی در تحولات عدن همدست بود؟

آنها همچنین اقدامات شورای انتقالی و شبه نظامیان آن که شهر عدن را به کنترل خود درآوردند، تایید کردند و این اقدامات را ضروری دانستند.

این بیانیه کنترل شبه نظامیان شورای انتقالی بر شهر عدن را پیروزی" توصیف کرد و آن را تکمیل آزادی و پاکسازی همه اراضی جنوب یمن خواند.

این بیانیه از جامعه بین المللی و ائتلاف متجاوز به یمن خواست تا اداره جنوب را به شورای انتقالی جنوب و اهالی آن واگذار کنند و به خواست آنها احترام بگذارند.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" آخرین تحولات یمن خلیج عدن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی آخرین تحولات یمن خلیج عدن اخبار عربستان سعودی آخرین تحولات یمن خلیج عدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم تجلیل از ارتشیان حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان که با حضور امیر سرتیپ غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی کمیته امداد تقدیر و تشکر از حامیان و خیران کمیته امداد است.

ناصر عسکری‌نژاد  افزود:: در حوزه توزیع جهیزیه بیش از 30 مانور مشترک با ارتش برگزار شده و قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در استان کرمان کمک زیادی در توزیع لوازم منزل و جهیزیه بین مددجویان کمیته امداد داشتند.

وی با بیان اینکه 54 درصد از جامعه زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) استان کرمان زنان سرپرست خانوار هستند و 28 هزار یتیم در استان کرمان زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان قرار دارند،  و 432 یتیم زیر پوشش  این نهادحامی ندارند.

وی با اعلام 74 هزار و 600 حامی ایتام در استان کرمان و 432 یتیم زیر پوشش کمیته امداد استان  فاقد حامی، گفت: از این تعداد 86 ارتشی از 95 یتیم استان حمایت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش هم افزود: ارتشیان استان کرمان از ۹۵ یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان حمایت می‌کنند.

در استان کرمان ۷۳ هزار خیر، حامی ایتام هستند و در مراسمی از ۸۶ خیر و حامی ایتام در ارتش تجلیل شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • نهاد‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • لو رفتن ورود عناصر موساد به جنوب یمن
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه