Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@23:09:53 GMT

روستاییان بهتر است در روستا بمانند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۷۵۱۷

معاون اول رییس جمهور روستاها و مناطق عشایری را کانون اصلی تولید کشور دانست و گفت: اگر به دنبال افزایش تاب آوری اقتصاد کشور هستیم قطعاً روستاها و مناطق عشایری یکی از کانون های اصلی برای افزایش تاب آوری اقتصاد هستند.

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر اظهار داشت: روستاها و مناطق عشایری نقش موثری در بخش تولید و بخصوص تأمین مواد غذایی کشور ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این که باید اقداماتی انجام دهیم تا روستاییان در روستاها بمانند و به فعالیت تولیدی بپردازند خاطرنشان کرد: باید شرایطی در روستاها فراهم کنیم تا روستاییان به حاشیه شهرها مهاجرت نکنند که لازمه‌اش این است که امکانات مناسبی برای زندگی و رفاه روستاییان و عشایر فراهم شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات وسیعی برای ماندگاری روستائیان در روستاها انجام شده و امروز کسب و کار روستاییان رونق گرفته و همین نمایشگاه نمونه ای از فعالیت و کسب و کار روستائیان و عشایر است. 

جهانگیری همچنین با اشاره به اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: کارآفرینان روستایی و کسانی که علاقمند به اجرای طرح های تولیدی در روستاها هستند می توانند از این تسهیلات استفاده کرده و به اشتغال و اقتصاد روستاها کمک کنند.

معاون اول رییس جمهور افزود: این تسهیلات از جذابیت بالایی برای کارآفرینان برخوردار است زیرا در شرایطی که نرخ سود بانکی بالا است، نرخ سود این تسهیلات حداکثر ۶ درصد است. 

جهانگیری ادامه داد: برنامه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از این تسهیلات تاکنون روند و عملکرد بسیار خوبی داشته و بر اساس گزارشی که چندی پیش در جلسه شورای عالی اشتغال ارائه شد، تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از محل این اعتبارات مشغول به کار شده اند. 

معاون اول رییس جمهور گفت: با توجه به این که هنوز نصف بیشتر این اعتبارات باقی مانده است امیدوارم بتوانیم فرصت های شغلی بیشتری در روستاها و مناطق عشایری کشور ایجاد کنیم.

جهانگیری در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های روستایی افزود: استارتاپ ها امروز در همه رشته ها نقش تعیین کننده ای دارند و هم در مناطق شهری و هم مناطق روستایی، نیروهای تحصیلکرده جوان کشور طرح های بسیار خوبی برای اقتصاد روستاها در دست اجرا دارند.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله صرفه جویی در منابع آب، بهره برداری مطلوب از منابع طبیعی و بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی است گفت: فعالیت هایی که استارتاپ ها در روستاها آغاز کرده اند می تواند یک تحول جدی در آینده اقتصاد روستایی کشور ایجاد کند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Eiv برچسب ها: اسحاق جهانگیری ، اشتغال پایدار ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری اشتغال پایدار بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام ۱۳۸۸ کاروان سلامت و ارائه خدمات دارویی و درمانی رایگان به مردم مناطق محروم روستایی و محلات کمتر برخوردار شهری در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وحید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعزام کاروان سلامت اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات داوطلبانه و سلامت محور به ساکنان مناطق محروم و دور از دسترس خدمات پزشکی و درمانی، در طول سال گذشته ۱۳۸۸ کاروان سلامت این سازمان به مناطق دورافتاده و کم برخوردار اعزام شدند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ و با کمک اعضا، داوطلبان، خیرین و حامیان، ۸۴۰ کاروان سلامت به مناطق جامعه هدف اعزام شد و در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۶۵ درصدی این خدمت در سراسر کشور بودیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: کاروان‌های سلامت با نقش آفرینی داوطلبانه پزشکان متخصص و عمومی، پیراپزشکان، کارشناسان مامایی و پرستاری سال گذشته به ۲۱۹ هزار و ۶۱۸ نفر در مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور، خدمات رایگان ارائه کردند.

وی ادامه داد: با مشارکت خیرین و داوطلبان سراسر کشور، در حاشیه برگزاری این کاروان‌های سلامت ۳۱ هزار و ۲۴ بسته معیشتی تهیه و تأمین و بین نیازمندان توزیع شد.

سلیمی از مشارکت ۱۴ هزار و ۶۶۸ داوطلب در برگزاری و اعزام کاروان‌های سلامت سال ۱۴۰۲ خبر داد و با قدردانی از این مشارکت فعال و اثربخش تصریح کرد: ارزش ریالی خدمات سلامت محور و معیشت محور کاروان‌های یاد شده بیش از ۴۵۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال است.

کد خبر 739980

دیگر خبرها

  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند