Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست شورای اجتماعی خوزستان با بیان اینکه دوام و قوام و پیشرفت هر جامعه به کیفیت هر جامعه مانند سرمایه اجتماعی و انسجام بستگی دارد، اظهار کرد: همدلی، همبستگی و مشارکت های اجتماعی به عنوان سرمایه های اجتماعی رمز بقا و تقویت هر جامعه‌ای است و مواردی چون منابع خدادادی، مساحت و اقلیم در جایگاه بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تاکید دولت بر توسعه مشارکت اجتماعی بر پایه نهاد سازی های مدنی است، افزود: رویکرد ما نیز بر مبنای تقویت و انسجام اجتماعی بوده و است و در همین راستا در طول سه سال گذشته شاهد رشد دو برابر تشکیل سازمان های مردم نهاد در استان هستیم و این موضوع بیانگر احترام به افکار عمومی و مداخله آنها در مسایل اجتماعی خوزستان است.

شریعتی با توضیح اینکه هر چقدر سرمایه اجتماعی و انسجام یک جامعه بیشتر باشد آن جامعه موفق و توسعه یافته است، گفت: نقش تشکل های مردم نهاد در ایام سیل کاملا مثبت و اثر بخش بود و این تلاش ها کاملا در استان لمس شد.

نماسنده عالی دولت در خوزستان با اشاره به همکاری و فعالیت بیش از ۱۰۰ تشکل مردم نهاد در زمان سیلاب، تصریح کرد: همه شاهد بودیم که در زمان سیلاب سمن ها به خوبی فعال بودند و متحمل انجام وظایف بسیاری شدند و در این راستا به ما کمک بسیاری کردند تا بتوانیم بر مشکلات سیل فائق آییم و این بحران را بهتر مدیریت کنیم و این موارد مبتنی بر سیاست گذاری ایی است که در شورای اجتماعی و فرهنگی استان می شود که مجددا از همه فعالان در این تشکل ها تشکر و قدردانی می کنم.

شناگاه ها و تفرجگاه های خوزستان ایمن سازی می شوند

او با اشاره به اینکه گسترش تفرجگاه ها و فضای هایی برای رفاه و شادی شهروندان در دستور کار است، ادامه داد: در خصوص تفرجگاه ها و افزایش صنعت توریسم و شناگاه های استان و ایمن سازی و کاهش تلفات اعتباری اختصاص دادیم.

شریعتی با اشاره به مشکلات و محرومیت ها و محدودیت ها در این بخش افزود:  موانعی هم وجود دارد که در حال مکاتیه و رفع آن هستیم و انشاالله تا پایان امسال اجرایی می شود که برای شهرهای شوشتر، دزفول و چند شهر دیگر در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان از فضای توریستی و تفرجگاه‌ها استفاده ایمن و مطلوب را داشته باشیم.

برنامه ریزی برای ایجاد شرایط کسب و کار  و ورزش برای زندانیان

نماینده عالی دولت در خوزستان در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: رویکرد مداخله ایی ما در رفع آسیب ها و برنامه ریزی برای بهبود شرایط اجتماعی زندانیان را مشخص می کند. تصمیم گرفتیم با همکاری شورای اجتماعی استان و اداره کل زندان ها همکاری های مشترکی را در این راستا به انجام برسانیم.

او با اشاره به اینکه باید فضای زندان را به محیط فعالیت های اجتماعی و اشتغال سوق دهیم، بیان کرد: با تلاش فکر و یدی می توان به این هدف دست یافت از این رو با ایجاد شرایط کار و کسب درآمد برای زندانیان آسیب های اجتماعی در این بخش را می توان کاهش داد که برای امسال چنین برنامه‌ای داریم و اعتبار لازم را برای این موضوع تخصیص خواهیم داد.

شریعتی با اشاره به تجربه موفق حمایت و ایجاد مشارکت های اجتماعی در امور زندانیان دیگر استان ها، ادامه داد: در همین راستا گسترش ورزش و روحیه ورزشی در زندان ها ضروری است، همچنین مشارکت فنی حرفه ای در زندان ها بیشتر شود و به مهارت آموزی زندانیان کمک کند.

استاندار خوزستان با اشاره به زندانیان قربانی مواد مخدر بیان کرد: فرمانداران باید در جلسات انجمن های حمایت از زندانیان شرکت کنند و دستگاه های مختلف در این خصوص مداخله نمایند.

لزوم افزایش سطح کیفی آموزش در استان

شریعتی با بیان اینکه در حوزه آموزش به دنبال نوسازی مدارس فرسوده و افزایش سرانه آموزشی استان هستیم، اضافه کرد: در مناطق سیل زده ۵۰ میلیارد تومان از وزارت نفت گرفتیم و به ساخت و تعمیر مدارس و تجهیز آن پرداختیم.

استاندار خوزستان افزود: سطح کیفی آموزش در استان را باید افزایش دهیم، از این رو تقویت آموزش و پرورش و ادامه مسیر کمک به آموزش و پرورش با توجه به نتایج خیلی خوبی هم که امسال در کنکور کسب کردیم در دستور کار ما است.

شریعتی با تاکید بر توجه به توسعه کمی و کیفی آموزش و توجه به دانش آموزان در استان، بیان کرد: سهمیه دانش آموزان بورس تحصیلی، توجه به دانش آموزان باز مانده از تحصیل، پیش دبستانی و کلاس های کنکور ادامه دارد و اعتبارات لازم را پیش‌بینی می‌کنیم تا از این طریق هم به توسعه استان و هم به انسجام و همدلی اجتماعی و اعتماد بین ملت و دولت کمک کرده و آن را افزایش دهیم.

استاندار خوزستان در پایان بر ارایه گزارش های مستمر و پایش گزارشات در راستای اجرای مناسب و هدفمند مصوبات شورای فرهنگی و اجتماعی استان تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: رضا میر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدارس استانداری خوزستان سمن ها برنا خوزستان شورای اجتماعی سیلاب خوزستان مناطق کم برخوردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه، پناه مردم و مستضعفان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸، گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی، افزود: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب، ۲ نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد، اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

آل هاشم، بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور، تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان است.

محمدحسین بلاغی، افزود: ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی، رکن اول این منشور است، اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان اعلام کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای کنونی یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

بلاغی، با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور، ادامه داد: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی و وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات این مقوله از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید رکن چهارم این منشور است، یادآور شد: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر
  • پاک سازی سواحل کیش در روز جهانی زمین پاک
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است