Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهادی فقیهی زاده روز پنجشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم «ترنم وحی» به میزبانی شهرستان های گلپایگان و خوانسار در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان افزود: این معاونت تسهیل و توسعه فرهنگسازی قرآن کریم و کمک به موسسات قرآنی که متکفل پرورش حافظان و آموزش های قرآنی در بین مردم هستند را بعهده  دارد و از طرق مختلف دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برگزاری آزمون های سالانه سراسری قرآن و عترت و برگزاری جشنوارهای مختلف نظیر علمی و پژوهشی، فرهنگی هنری، تولید محتوا در فضای مجازی و حکمت و نیایش و دیگر برنامه ها از سوی وزارت ارشاد در جهت تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه انجام می شود.

فقیهی زاده با بیان این که قرآن کتاب زندگی انسان است، تاکید کرد: همه باید با حفظ، تلاوت، تدبر و عمل به دستورات این کتاب الهی راه سعادت خود و جامعه را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که موجودیت و حاکمیت نظام اسلامی وام دار قرآن کریم است ، گفت: ضروری است حاکمیت و دولت نگاه ویژه ای به فعالیت های قرآنی نشان دهد که بحمدالله چنین اهتمامی در سطح شایسته وجود دارد.

وی ادامه داد : خیران حق بزرگی بر فرهنگ دینی و قرآنی در طول تاریخ داشته اند و باید زمینه بیشتر کمک آنان به موسسات قرآنی که نیازمند حمایت هستند در کنار اعتبارات دولتی برای آنان فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم «ترنم وحی» به میزبانی شهرستان های گلپایگان و خوانسار برای دومین بار،به ویژگی های قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن هدایتگر پرهیزکاران، بشارت دهنده مومنان و یادآور خائفان است.

علی بختیار با اشاره به اینکه حاکمیت قوانین الهی در بین مردم از اهداف مهم قرآن است افزود: نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذار کشور اسلامی وظیفه دارند قوانینی را وضع کنند که در راستای احکام قرآن و احکام الهی باشد.

حسین یار محمدیان فرماندار شهرستان گلپایگان با اشاره به پیشینه تاریخی، مذهیی و فرهنگی این شهرستان گفت: برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم با حضور حافظان و دست اندرکاران با برنامه های متنوع به میزبانی دو شهرستان همجوار گلپایگان و خوانسار زمینه ساز بیشتر فعالیت های قرآنی و معنوی در این منطقه است و جای تشکر دارد.

همچنین مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم گفت: این موسسه با ۲۷ سال فعالیت در حوزهای تخصصی در استان ها و شهرستان های کشور توانسته است دست کم چهار هزار حافظ قرآن تربیت کند.

سید محمود چاوشی افزود: در یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم با عنوان ترنم وحی ۲۹۶ نفر در مرحله مقدماتی و استانی حضور یافته و ۱۲۲ نفر به مرحله کشوری رسیدند.

وی افزود: طی آزمون هایی که دو روز گذشته در این شهرستان ها توسط سه تیم از داوران بین الملی و کشوری صورت گرفت۹۱ نفر از شرکت کنندگان موفق به حد نصاب قبولی و مجوز به اخذ گواهینامه شدند.

در ادامه در این آیین از ۹۱ نفر از برگزیدگان با اهدای گواهینامه حفظ کل قرآن کریم و هدیه تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قران همراه با تدبر در قرآن همراه با نهمین همایش مدیران مهدهای قرآن سراسر کشور از روز ۲۱ مرداد ماه تا پنجشنبه  ۲۴ مرداد در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار برگزار شد.

آیین افتاحییه روز سه شنبه ۲۲ مرداد در شهرستان خوانسار و آیین اختتامیه امروز پنجشنه با حضور مسوولان و قرآن پژوهان در شهرستان گلپایگان برگزار شد.

شهرستان گلپایگان در ۱۸۰کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

۶۰۲۶//۷۱۳۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون گلپایگان مسابقات قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز چهارشنبه هشتم فروردین در محل برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.در این جلسه که از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود، دو پیش‌دستور و چهار دستور به بحث گذاشته خواهد شد.

«نطق رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در خصوص ارتقای اثرگذاری فعالیت‌های قرآنی با تسهیل زمینه‌های مشارکت مردمی» و «ارائه گزارشی از اجرای برنامه قرآنی هم‌افزا در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵» دو پیش دستور این جلسه است.

همچنین چهار دستور این جلسه شامل «بررسی پیشنهاد تأسیس مرکز ملی ترجمه قرآن»، «بررسی پیشنهاد کمیسیون تبلیغ و ترویج نسبت به عضویت انجمن ملی قرآن در این کمیسیون»، «تعیین نفرات کمیته شناسایی اعضای حقیقی شورا» و «اصلاح اساسنامه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» است.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در بخش بین الملل نیز نمایندگانی از ۲۵ کشور دارد، تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

کد خبر 6063514 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد