Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:23:25 GMT

فعال بودن ۶۷ درصد سازمان های مردم نهاد کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۸۰۵۴

فعال بودن ۶۷ درصد سازمان های مردم نهاد کشور

به گزارش ایرنا، کمال اکبری معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور عصر پنجشنبه در آئین پنجاه و هشتمین کنگره علمی فرهنگی ورزشی کانگ فوتوا ۲۱ که در پردیس کشاورزی منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج  برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد که بسیاری از ابن سازمان ها مانند کانگ فوتوا دارای بیش از ۲۰۰ شعبه درسراسر کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان ها به دنبال مردمی کردن فعالیت های خود بوده و در حوزه هایی مانند مداخلات اجتماعی، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امید و نشاط اجتماعی فعالیت می کنند.

اکبری  ادمه داد: مهم ترین برنامه مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد است که به همین منظور در دولت تدبیر و امید توسعه کمی سازمان های مردم نهاد صد درصد افزایش داشته است.

همچنین توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد از طریق آموزش، توانمند سازی، نظارت کیفی و رتبه بندی از برنامه های  معاونت مشارکت های امور اجتماعی وزارت کشور  است.

اکبری با بیان اینکه در برخی از استان ها اعتبارات حوزه اجتماعی از طریق سازمان های مردم نهاد تامین می شود خاطر نشان کرد: بیشترین فعالیت این سازمان ها در حوزه اجتماعی است که به همین منظور طی سه سال اخیر سازمان های مردم نهاد بسیاری در این حوزه تشکیل شده اند.

فعالیت یک هزار سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست  کشور 

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه حدود یک هزار سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست فعالیت دارند خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه هایی از جمله بهداشت و درمان و حمایت از بیماران خاص نیز سازمان های مردم نهاد زیادی در حال فعالیت هستند.

وی  به موضوع کودکان کار و خیابان و زباله گرد اشاره و عنوان کرد: ساماندهی این کودکان در اولویت است و  برنامه های برای کودکان زباله در نظر گرفته شده است.

بیش از ۸۰ درصد کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه هستند

اکبری  گفت: بیش از ۸۰ درصد کودکانی که در خیابان تحت عنوان تکدی  یا کار فعالیت می کنند از اتباع بیگانه هستند و تعدادی نیز در این میان به دلیل اهداف سودجویانه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد :  در این زمینه نیاز به اطلاع رسانی توسط  رسانه ها داریم چرا که در برخی موارد انتقال بیماری از طریق کودکان کار انجام می شود.

فعالیت ۷۰ سازمان مردم نهاد بین المللی و انجمن دوستی در کشور

به گفته اکبری ۷۰ سازمان مردم بین المللی و برقرار کننده دوستی میان ایران با کشورهای  خاص  در کشور فعال هستند.

همچنین ۴۰۰ انجمن مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده کشور فعالیت می کنند.

در حوزه فرهنگی و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی، پاسداشت شهدا، موکب و بازسازی عتبات عالیات نیز انجمن های مردم نهاد فعال زیادی داریم.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست البرز سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر عامل جهش تولید است

تین نیوز

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، عامل جهش تولید است، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال آفرینی و جهش تولید برخوردار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یحیی ضیایی مهرجردی درخصوص تحقق شعار سال ۱۴۰۳مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: تا زمانی که به این باور نرسیم در تمامی حوزه ها مردم نقش اساسی ایفا می کنند و می توانند عامل تحول باشند کار به خوبی پیش نخواهد رفت و به اهداف تبیین شده دست نمی یابیم.

ظرفیت های بی نظیر دریایی و بندری برای رشد اقتصادی کشور

ضیایی مهرجردی افزود: اقتصاد دریامحور مقوله بسیار مهمی است که نیازمند مردمی شدن است و در حوزه جهش تولید می توان در پسکرانه بنادر اقدامات بسیار مهمی انجام داد.

وی با بیان اینکه در حوزه دریایی و بندری ظرفیت های بسیاری در مسیر رشد اقتصادی کشور داریم که باید به آن ها توجه ویژه داشته باشیم، عنوان کرد: پسکرانه بنادر محیط بسیار مناسبی برای فعالیت کارخانجات تولیدی و صنعتی است و می توانیم شاهد اشتغال آفرینی اثرگذار در این راستا باشیم.

ضیایی مهرجردی با تاکید بر اینکه اگر قصد داریم شاهد مشارکت مردم و فعالان اقتصادی در حوزه تولید باشیم باید فعالیت صنایع آب بر به سواحل کشور منتقل شود، اظهار کرد: متاسفانه صنایع آب بر در مرکز کشور متمرکز شده است و با توجه به تنش های آبی موجود باید اقدام اساسی در این زمینه صورت گیرد و قطعا انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، می تواند زمینه ساز جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

ضرورت بازبینی قوانین و مقررات فعالیت های تولیدی در پسکرانه بنادر

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت، شاهد بازبینی در قوانین، مقررات، دستورالعمل ها و آیین نامه ها در حوزه تولید به ویژه در پسکرانه بنادر باشیم، گفت: فعالیت در حوزه حمل ونقل دریایی یک زنجیره است و اگر قصد داریم در حوزه فعالیت های تولیدی و صنعتی موفق باشیم باشیم باید شاهد رونق فعالیت های اقتصادی در پسکرانه بنادر باشیم.

رونق گردشگری دریایی با مشارکت مردم رقم خورد

ضیایی مهرجردی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری دریایی طی سال گذشته شاهد مشارکت مردمی و فعالیت مطلوب لنج ها بودیم، خاطرنشان کرد: در حوزه شناورهای کمتر از ۳۵۰۰ تن نیز ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد و می توانیم با اقدامات آموزشی در راستای پرورش نیروی انسانی ایرانی گامی بلند برداریم؛ در این بخش دارای نیروهای خارجی زیادی هستیم که باید از ظرفیت نیروی انسانی ایرانی به خوبی بهره مند شویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به دلار بسته شده؟
  • روزنامه اطلاعات: چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر عامل جهش تولید است
  • اقتصاد دریامحور مردمی نیست
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • نیروی انسانی مهم ترین، اساسی‌ترین و ارزشمندترین رکن هر سازمان است
  • پیش‌بینی اجرای ۳۵ طرح آماری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آذربایجان شرقی