Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با یک دلار و 22 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 58 دلار و 26 سنت معامله شد.

قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش 62 سنتی داشت و بشکه‌ای 54 دلار و 61 سنت به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت نفت امروز پنج‌شنبه در ادامه کاهش قیمت دیشب که به دلیل افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، نگرانی از افزایش رکود و آمارهای ناامیدکننده اقتصادی چین و اروپا بود دوباره کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت برنت 0.7 درصد و قیمت نفت آمریکا 0.5 درصد با کاهش همراه شد.

مجموعه‌ای از دلایل،‌کاهش رشد اقتصاد جهانی و تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و نیز افزایش ذخایر نفت آمریکا باعث کاهش قیمت نفت شد و خوش‌بینی‌های گذشته درباره بازار نفت را کمرنگ کرد.

مؤسسه ANZ اعلام کرد:« آخرین کاهش قیمت نفت احتمالاً فشار زیادی را روی عربستان اعمال خواهد کرد چرا که این کشور با اجرای طرح کاهش تولید نفت، تولید خود را کاهش بیشتری داده است.»

کشورهای صادرکننده نفت اوپک از سال 2017 این طرح را اجرا می‌کنند و در این میان عربستان در میان کاهش تقاضای جهانی عرضه نفت خود را بیشتر کاهش داده است.

بر اساس آمارها،‌در این میان نگرانی از اقتصاد جهانی، تشدید تنش‌های تجاری و عدم اطمینان نسبت به برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اقتصاد اروپا را تحت فشار قرار داده و صادرات آلمان برگشت دوباره به سه ماهه دوم سال داشته است.

بر اساس اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت آمریکا 1.6 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافت که در مقایسه با آنچه که تحلیل‌گران پیشتر انتظار داشتند که کاهش 2.8 میلیون بشکه‌ای داشته باشد افزایش یافته است. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرده است که میزان ذخایر نفت آمریکا با 440.5 میلیون بشکه 3 درصد نسبت به میانگین 5 سال گذشته بالاتر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹